Felsefenin Temel Önermeleri Mantık ve Eski Felsefenin İlkeleri Konusunda Sorunların Kaynakları

Stok Kodu:
9786052105863
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
160
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020-09
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%25 indirimli
180,00TL
135,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 14,36TL
Havale/EFT ile: 132,30TL
Temin süresi 6 gündür.
9786052105863
675106
Felsefenin Temel Önermeleri
Felsefenin Temel Önermeleri Mantık ve Eski Felsefenin İlkeleri Konusunda Sorunların Kaynakları
135.00

Elinizdeki bu çalışmada, Fârâbî’ye ait olduğu ileri sürülen iki yapıtın notlarla birlikte çevirisini bulacaksınız. Bunlardan Felsefenin Temel Önermeleri başlığı altında çevrilen ilki Fârâbî’ye ait olduğu en çok tartışılanıdır. Bazı belirtilerden hareket eden H. Cerr (Geor) yapıtın Fârâbî’nin öğrencilerine; S. Pines ise İbn Sînâ’ya ait olabileceğini savunmuşlardır. Birinci yapıt (Felsefenin Temel Önermeleri) daha çok tasavvufî (mistik) ilâhiyat üzerinde yoğunlaşır. Burada ana konu bir varlık kuramı oluşturmak ve bu kuram sayesinde insan dahil tüm nesneler dünyasını açıklamaktır. Bu açıklamada varlık ve öz ayırımı üzerinde durulduktan sonra, zorunlu varlık olarak nitelenen Tanrı’nın olumsal varlıklarla ve insanla ilişkisi önemli bir yer tutar; evren Tanrı’nın bir açınlanması olarak görülür; bu açınlanmada insan Tanrı ile tek bağlantı kurabilecek varlık olarak değerlendirilir. İkinci yapıt çok kısa bir Ortaçağ Felsefesi örneğidir. Dönemin deyişiyle mantık, ilâhiyyât ve tabîiyyât bu ikinci yapıtın ana konularıdır. Mantıkta kavram ve önerme konusu ele alındıktan sonra Varlıklar konusuna (ontolojiye) geçilir. Burada bir varlıklar sınıflaması yapılır; olumsal ve zorunlu varlık, akıllar, gök küreleri, bunların zorunlu varlıktan çıkışı üzerinde durulur. Son olarak tabîiyyât (fizik)’ın ana konuları olan madde, sûret, hareket, mekân, gök küreleri, bunların yersel nesnelerin oluşumundaki etkinlikleri, dört kök (unsur), insan ve yetileri ele alınır. Öyle görünüyor ki, bu yapıt kendi dönemi için bir elkitabı olarak hazırlanmıştır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 135,00    135,00   
3 49,18    147,53   
6 25,96    155,78   
9 18,23    164,04   
12 14,36    172,27   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 135,00    135,00   
3 49,18    147,53   
6 25,96    155,78   
9 18,23    164,04   
12 14,36    172,27   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 135,00    135,00   
3 49,18    147,53   
6 25,96    155,78   
9 18,23    164,04   
12 14,36    172,27   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 135,00    135,00   
3 49,18    147,53   
6 25,96    155,78   
9 18,23    164,04   
12 14,36    172,27   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 135,00    135,00   
3 49,18    147,53   
6 25,96    155,78   
9 18,23    164,04   
12 14,36    172,27   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 135,00    135,00   
3 49,18    147,53   
6 25,96    155,78   
9 18,23    164,04   
12 14,36    172,27   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 135,00    135,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Elinizdeki bu çalışmada, Fârâbî’ye ait olduğu ileri sürülen iki yapıtın notlarla birlikte çevirisini bulacaksınız. Bunlardan Felsefenin Temel Önermeleri başlığı altında çevrilen ilki Fârâbî’ye ait olduğu en çok tartışılanıdır. Bazı belirtilerden hareket eden H. Cerr (Geor) yapıtın Fârâbî’nin öğrencilerine; S. Pines ise İbn Sînâ’ya ait olabileceğini savunmuşlardır. Birinci yapıt (Felsefenin Temel Önermeleri) daha çok tasavvufî (mistik) ilâhiyat üzerinde yoğunlaşır. Burada ana konu bir varlık kuramı oluşturmak ve bu kuram sayesinde insan dahil tüm nesneler dünyasını açıklamaktır. Bu açıklamada varlık ve öz ayırımı üzerinde durulduktan sonra, zorunlu varlık olarak nitelenen Tanrı’nın olumsal varlıklarla ve insanla ilişkisi önemli bir yer tutar; evren Tanrı’nın bir açınlanması olarak görülür; bu açınlanmada insan Tanrı ile tek bağlantı kurabilecek varlık olarak değerlendirilir. İkinci yapıt çok kısa bir Ortaçağ Felsefesi örneğidir. Dönemin deyişiyle mantık, ilâhiyyât ve tabîiyyât bu ikinci yapıtın ana konularıdır. Mantıkta kavram ve önerme konusu ele alındıktan sonra Varlıklar konusuna (ontolojiye) geçilir. Burada bir varlıklar sınıflaması yapılır; olumsal ve zorunlu varlık, akıllar, gök küreleri, bunların zorunlu varlıktan çıkışı üzerinde durulur. Son olarak tabîiyyât (fizik)’ın ana konuları olan madde, sûret, hareket, mekân, gök küreleri, bunların yersel nesnelerin oluşumundaki etkinlikleri, dört kök (unsur), insan ve yetileri ele alınır. Öyle görünüyor ki, bu yapıt kendi dönemi için bir elkitabı olarak hazırlanmıştır.

Kapat