Fıkıh Usulü Açısından Kur'an ve Sünnet'in Açık ve Kapalı Lafızlarla Hükümlere Delaleti

Stok Kodu:
9786258230932
Boyut:
16.5x23.5
Sayfa Sayısı:
612
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2023-12
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%25 indirimli
300,00TL
225,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 23,93TL
Havale/EFT ile: 220,50TL
Temin süresi 6 gündür.
9786258230932
851124
Fıkıh Usulü Açısından Kur'an ve Sünnet'in Açık ve Kapalı Lafızlarla Hükümlere Delaleti
Fıkıh Usulü Açısından Kur'an ve Sünnet'in Açık ve Kapalı Lafızlarla Hükümlere Delaleti
225.00

“İlim ve hikmet sahibi Yüce Allah’ın keremiyle fıkıh usûlü alanında kaleme almaya teşebbüs ettiğimiz Kur’an ve Sünnet’in Açık ve Kapalı Lafızlarla Hükümlere Delâleti başlıklı bu tezi hazırlarken, selef-i sâlihînin ufuklardan yaymış oldukları güzel rayihalardan esinlendik. Zira selef-i sâlihîn, önceden olduğu gibi şimdi de fikir hayatının ruhu, tarihin ana unsurudurlar. Onlar, nefislerine zulmeden gâfil ve cüretkâr câhillere karşı bu dini korumak üzere Allah tarafından seçilmiş kimselerdir. 

Lafızlar meselesi, fıkıh usûlünün en önemli konularından biridir. Çünkü insanlar, Allah’ın kendileri için seçip kıyamete kadar bâki kıldığı iki temel kaynak olan Kur’an ve Sünnet’in hükümlerine muhatap kılındıklarından bunların hikmetli lafız ve ibareleri satırlardan sadırlara aktarılmak suretiyle tatbikat alanına aksettirilmelidir. Âyet ve hadislerin pratiğe yansıtılıp ete kemiğe bürünebilmesi için ise lafızlarının insanlar nezdinde anlaşılır olması gerekmektedir. Zira insanların bu kaynaklardaki hükümleri uygulayabilmeleri, lafızlarının delâletlerini bilmelerine bağlıdır. Bu durum, Allah’ın her şeyi hakkıyla yaratıp hiçbir şeyi abes yaratmamasının kaçınılmaz kıldığı bir husustur.”

Dr. Abdullah Azzam

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 225,00    225,00   
3 81,96    245,88   
6 43,27    259,63   
9 30,38    273,40   
12 23,93    287,12   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 225,00    225,00   
3 81,96    245,88   
6 43,27    259,63   
9 30,38    273,40   
12 23,93    287,12   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 225,00    225,00   
3 81,96    245,88   
6 43,27    259,63   
9 30,38    273,40   
12 23,93    287,12   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 225,00    225,00   
3 81,96    245,88   
6 43,27    259,63   
9 30,38    273,40   
12 23,93    287,12   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 225,00    225,00   
3 81,96    245,88   
6 43,27    259,63   
9 30,38    273,40   
12 23,93    287,12   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 225,00    225,00   
3 81,96    245,88   
6 43,27    259,63   
9 30,38    273,40   
12 23,93    287,12   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 225,00    225,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

“İlim ve hikmet sahibi Yüce Allah’ın keremiyle fıkıh usûlü alanında kaleme almaya teşebbüs ettiğimiz Kur’an ve Sünnet’in Açık ve Kapalı Lafızlarla Hükümlere Delâleti başlıklı bu tezi hazırlarken, selef-i sâlihînin ufuklardan yaymış oldukları güzel rayihalardan esinlendik. Zira selef-i sâlihîn, önceden olduğu gibi şimdi de fikir hayatının ruhu, tarihin ana unsurudurlar. Onlar, nefislerine zulmeden gâfil ve cüretkâr câhillere karşı bu dini korumak üzere Allah tarafından seçilmiş kimselerdir. 

Lafızlar meselesi, fıkıh usûlünün en önemli konularından biridir. Çünkü insanlar, Allah’ın kendileri için seçip kıyamete kadar bâki kıldığı iki temel kaynak olan Kur’an ve Sünnet’in hükümlerine muhatap kılındıklarından bunların hikmetli lafız ve ibareleri satırlardan sadırlara aktarılmak suretiyle tatbikat alanına aksettirilmelidir. Âyet ve hadislerin pratiğe yansıtılıp ete kemiğe bürünebilmesi için ise lafızlarının insanlar nezdinde anlaşılır olması gerekmektedir. Zira insanların bu kaynaklardaki hükümleri uygulayabilmeleri, lafızlarının delâletlerini bilmelerine bağlıdır. Bu durum, Allah’ın her şeyi hakkıyla yaratıp hiçbir şeyi abes yaratmamasının kaçınılmaz kıldığı bir husustur.”

Dr. Abdullah Azzam

Kapat