Filozoflar çağlar boyunca her türlü şüphenin gölgesinin ötesinde doğru olduğunu görebilecekleri o şeyi aramakla meşguller. Rene Descartes’ı Cogito, Ergo Sum’a (düşünüyorum öyleyse varım), tamamıyla itimat edebileceğini düşündüğü dünyaya dair bir ifadeye götüren bu arayıştı. Düşündüğü şeyin önemi yoktu, düşünüyor olması önemliydi; hakikat buydu. Bu tek temelden yola çıkarak Tanrı’nın varlığını kanıtlamak için devam etti.
Öncesindeki yıllar Avrupa için zor geçmişti; pek çok diğer insan arasında Galileo, Kepler, Copernicus hâkim olan eski öğretilerle, özellikle de dünyayı kâinatın merkezi olarak ele alanlarla bağdaşmayan, fiziki dünyaya dair şeyler keşfediyorlardı. Bu modern akıl yürütme biçiminin kilise üzerindeki etkileri, zamanın dini otoritelerine göre oldukça açıktı. Zulmün tarihi muhtemelen yanlış öncüllerinin savunusunun tarihidir.
Herhangi bir diktatörlüğün güç elde etmek için yaptığı ilk hareket, bu güce karşı meydan okumanın ötesinde bir güç hakkına sahip olmaktır. Bu, çeşitli yöntemlerle elde edilir; bunlardan biri, hakkın yalnızca yasayla ya da silah gücüyle değil, gerçek bir “doğal olgu” olarak, yani yalnızca sıradan insanların erişemeyeceği bir yasa olarak tesis edilmesidir. Böylece kralların ilahi hakkı ve dini liderlerin yanılmazlığı ortaya çıkar.
Daha az bariz olan yöntem ise hakkı Anayasa’da ifade etmek ve Anayasa’ya karşı yapılacak tüm karşı çıkışların “anayasaya aykırı” varsayılacağını ilk prensip olarak kabul etmektir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 163,20 | 163,20 |
3 | 59,45 | 178,34 |
6 | 31,39 | 188,32 |
9 | 22,03 | 198,30 |
12 | 17,35 | 208,26 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 163,20 | 163,20 |
3 | 59,45 | 178,34 |
6 | 31,39 | 188,32 |
9 | 22,03 | 198,30 |
12 | 17,35 | 208,26 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 163,20 | 163,20 |
3 | 59,45 | 178,34 |
6 | 31,39 | 188,32 |
9 | 22,03 | 198,30 |
12 | 17,35 | 208,26 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 163,20 | 163,20 |
3 | 59,45 | 178,34 |
6 | 31,39 | 188,32 |
9 | 22,03 | 198,30 |
12 | 17,35 | 208,26 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 163,20 | 163,20 |
3 | 59,45 | 178,34 |
6 | 31,39 | 188,32 |
9 | 22,03 | 198,30 |
12 | 17,35 | 208,26 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 163,20 | 163,20 |
3 | 59,45 | 178,34 |
6 | 31,39 | 188,32 |
9 | 22,03 | 198,30 |
12 | 17,35 | 208,26 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 163,20 | 163,20 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Filozoflar çağlar boyunca her türlü şüphenin gölgesinin ötesinde doğru olduğunu görebilecekleri o şeyi aramakla meşguller. Rene Descartes’ı Cogito, Ergo Sum’a (düşünüyorum öyleyse varım), tamamıyla itimat edebileceğini düşündüğü dünyaya dair bir ifadeye götüren bu arayıştı. Düşündüğü şeyin önemi yoktu, düşünüyor olması önemliydi; hakikat buydu. Bu tek temelden yola çıkarak Tanrı’nın varlığını kanıtlamak için devam etti.
Öncesindeki yıllar Avrupa için zor geçmişti; pek çok diğer insan arasında Galileo, Kepler, Copernicus hâkim olan eski öğretilerle, özellikle de dünyayı kâinatın merkezi olarak ele alanlarla bağdaşmayan, fiziki dünyaya dair şeyler keşfediyorlardı. Bu modern akıl yürütme biçiminin kilise üzerindeki etkileri, zamanın dini otoritelerine göre oldukça açıktı. Zulmün tarihi muhtemelen yanlış öncüllerinin savunusunun tarihidir.
Herhangi bir diktatörlüğün güç elde etmek için yaptığı ilk hareket, bu güce karşı meydan okumanın ötesinde bir güç hakkına sahip olmaktır. Bu, çeşitli yöntemlerle elde edilir; bunlardan biri, hakkın yalnızca yasayla ya da silah gücüyle değil, gerçek bir “doğal olgu” olarak, yani yalnızca sıradan insanların erişemeyeceği bir yasa olarak tesis edilmesidir. Böylece kralların ilahi hakkı ve dini liderlerin yanılmazlığı ortaya çıkar.
Daha az bariz olan yöntem ise hakkı Anayasa’da ifade etmek ve Anayasa’ya karşı yapılacak tüm karşı çıkışların “anayasaya aykırı” varsayılacağını ilk prensip olarak kabul etmektir.