Beni Zorla Sağma, Bırak Ben Emzireyim Seni ile Okuyan Us’ta okurlarıyla yeniden buluşan Nihan Kaya, Fildişi Kuyu’ya yazdığı yeni önsözde okurlarına merhaba diyor!
Fildişi Kuyu, Nihan Kaya'nın son yirmi yılda uluslararası psikoloji konferanslarında sunduğu yazılardan oluşuyor. İyileştiğimiz yerle yarattığımız yer aynı. Fildişi kulede değil, fildişi kuyuda bir yer olarak tanımlıyor Kaya burayı ve hem Türk hem dünya edebiyatından örneklerle, edebiyat, yaratıcılık ve iyileşme arasındaki ilişkiye ışık tutuyor.
Fildişi Kuyu’nun ikinci cildi Yaratıcılık, Cinsellik ve Psikanaliz her birimizin içindeki kadın, erkek ve çocuğun yaratıcılıkla ilişkisini anlatıyor. “Cinselliği, insanın aynasıdır.” diyor Kaya ve kendimizi kendimizden doğurma sürecimizi analiz ediyor. Çeşitli edebiyat ve sanat eserleriyle, onların içimizdeki çocuğu nasıl harekete geçirdiğiyle birlikte.
Boğaziçi Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü’nden mezun olduktan sonra psikanalitik çalışmalara yönelen ve yüksek eğitimine Londra’da devam eden Nihan Kaya, edebiyat, psikoloji, yaratıcılık gibi alanlarda atölye ve seminerler yürütüyor; University College London (UCL) Psikanalitik Çalışmalar bölümünde, biri çocuk travması uzmanı bir çocuk psikiyatristi, diğeri çocuk psikoterapisti iki psikanalist süpervizörlüğünde Winnicott üzerine yeni bir doktora tezi hazırlıyor.
Türkçede Kitapları: Gizli Özne (2003), Çatı Katı (2004), Buğu (2006), Disparöni ya da Yaşama Korkusu (2008), Fildişi Kuyu (2011), Ama Sizden Değilim (2012), Yazma Cesareti: Acının Yaratıcılığa Dönüşümü (2013), Kar ve İnci (2016), Kırgınlık (2017), İyi Aile Yoktur (2018) İyi Toplum Yoktur (2019), Bütün Çocuklar İyidir (2019), Seni Feda Etmeyeceğim (2021), Yüzmek, Yaşamak ve Olma Arzusu (2022), Erteleme: Nedenleri ve Çözümleri (2023), Beni Sağma, Bırak Ben Emzireyim Seni (2024)
Çocuk (Hikâye) Kitapları: Ada Annesiyle Duvarları Boyuyor (2020), Otobüsü Kaçıran Şoför (2020), Sahiku Çocuklarla Arkadaş Olmak İstiyor (2021), Prenses A Uyanıyor (2021), Sinderella Elbise Tasarımcısı Oluyor (2021), Asi Koyun Melo (2021), Mafin Bugün Mutsuz Olmak İstiyor (2021), Kırmızı Çizmeleri Annesi Zanneden Kaz (2021), Teneffüsleri Seven Çocuk (2022), Azman Bebek (2023), Mor Canavar Benden Ne İstiyor? (2023), Saksıda Yaşayan Kalp (2023), Bebekler Okulu (2024)
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 142,92 | 142,92 |
3 | 52,06 | 156,18 |
6 | 27,49 | 164,92 |
9 | 19,30 | 173,66 |
12 | 15,20 | 182,38 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 142,92 | 142,92 |
3 | 52,06 | 156,18 |
6 | 27,49 | 164,92 |
9 | 19,30 | 173,66 |
12 | 15,20 | 182,38 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 142,92 | 142,92 |
3 | 52,06 | 156,18 |
6 | 27,49 | 164,92 |
9 | 19,30 | 173,66 |
12 | 15,20 | 182,38 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 142,92 | 142,92 |
3 | 52,06 | 156,18 |
6 | 27,49 | 164,92 |
9 | 19,30 | 173,66 |
12 | 15,20 | 182,38 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 142,92 | 142,92 |
3 | 52,06 | 156,18 |
6 | 27,49 | 164,92 |
9 | 19,30 | 173,66 |
12 | 15,20 | 182,38 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 142,92 | 142,92 |
3 | 52,06 | 156,18 |
6 | 27,49 | 164,92 |
9 | 19,30 | 173,66 |
12 | 15,20 | 182,38 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 142,92 | 142,92 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Beni Zorla Sağma, Bırak Ben Emzireyim Seni ile Okuyan Us’ta okurlarıyla yeniden buluşan Nihan Kaya, Fildişi Kuyu’ya yazdığı yeni önsözde okurlarına merhaba diyor!
Fildişi Kuyu, Nihan Kaya'nın son yirmi yılda uluslararası psikoloji konferanslarında sunduğu yazılardan oluşuyor. İyileştiğimiz yerle yarattığımız yer aynı. Fildişi kulede değil, fildişi kuyuda bir yer olarak tanımlıyor Kaya burayı ve hem Türk hem dünya edebiyatından örneklerle, edebiyat, yaratıcılık ve iyileşme arasındaki ilişkiye ışık tutuyor.
Fildişi Kuyu’nun ikinci cildi Yaratıcılık, Cinsellik ve Psikanaliz her birimizin içindeki kadın, erkek ve çocuğun yaratıcılıkla ilişkisini anlatıyor. “Cinselliği, insanın aynasıdır.” diyor Kaya ve kendimizi kendimizden doğurma sürecimizi analiz ediyor. Çeşitli edebiyat ve sanat eserleriyle, onların içimizdeki çocuğu nasıl harekete geçirdiğiyle birlikte.
Boğaziçi Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü’nden mezun olduktan sonra psikanalitik çalışmalara yönelen ve yüksek eğitimine Londra’da devam eden Nihan Kaya, edebiyat, psikoloji, yaratıcılık gibi alanlarda atölye ve seminerler yürütüyor; University College London (UCL) Psikanalitik Çalışmalar bölümünde, biri çocuk travması uzmanı bir çocuk psikiyatristi, diğeri çocuk psikoterapisti iki psikanalist süpervizörlüğünde Winnicott üzerine yeni bir doktora tezi hazırlıyor.
Türkçede Kitapları: Gizli Özne (2003), Çatı Katı (2004), Buğu (2006), Disparöni ya da Yaşama Korkusu (2008), Fildişi Kuyu (2011), Ama Sizden Değilim (2012), Yazma Cesareti: Acının Yaratıcılığa Dönüşümü (2013), Kar ve İnci (2016), Kırgınlık (2017), İyi Aile Yoktur (2018) İyi Toplum Yoktur (2019), Bütün Çocuklar İyidir (2019), Seni Feda Etmeyeceğim (2021), Yüzmek, Yaşamak ve Olma Arzusu (2022), Erteleme: Nedenleri ve Çözümleri (2023), Beni Sağma, Bırak Ben Emzireyim Seni (2024)
Çocuk (Hikâye) Kitapları: Ada Annesiyle Duvarları Boyuyor (2020), Otobüsü Kaçıran Şoför (2020), Sahiku Çocuklarla Arkadaş Olmak İstiyor (2021), Prenses A Uyanıyor (2021), Sinderella Elbise Tasarımcısı Oluyor (2021), Asi Koyun Melo (2021), Mafin Bugün Mutsuz Olmak İstiyor (2021), Kırmızı Çizmeleri Annesi Zanneden Kaz (2021), Teneffüsleri Seven Çocuk (2022), Azman Bebek (2023), Mor Canavar Benden Ne İstiyor? (2023), Saksıda Yaşayan Kalp (2023), Bebekler Okulu (2024)