Sinemanın ilk yıllarında sessizliğin ya da projeksiyon makinesinin gürültüsünün giderilmesi gibi pragmatik olarak kullanılan müzik; sinema ve müzik teknolojilerinin gelişmesiyle beraber toplumsal dönüşümlerin de getirdiği yeni estetik bakış açılarıyla, bu işlevinin ötesine geçmiştir. 20. yüzyılın son çeyreği ve 21. yüzyılda film müzikleri besteciliğini doğrudan etkileyen akımlardan Minimalizm ve zamanla onu takip eden Postminimalizm, ana-akım sinemada sıkça kullanılması bakımından öne çıkmaktadır. Bu çalışmada, Minimalizm ve Postminimalizm'in ortaya çıkış ve gelişme süreçleri anlatılırken, kullanımları da müzik analizleriyle örneklendirilmiştir.
Çalışmada Analizi Yapılan Müzikler
Inception (Başlangıç, 2010) ve Interstellar (Yıldızlararası, 2014): 2011 ve 2015 En İyi Özgün Film Müziği Oscar Adayı/Besteci: Hans Zimmer The Imitation Game (Yapay Oyun, 2014) ve The Danish Girl (Danimarkalı Kız, 2015): 2015 ve 2016 Oscar ve Altın Küre En İyi Özgün Film Müziği Adayı/Besteci:Alexandre Desplat The Theory Of Everything (Herşeyin Teorisi, 2014): 2015 Altın Küre En İyi Özgün Film Müziği Kazananı, Oscar, BAFTA ve Grammy Adayı/Besteci: Johan Johannson Intouchables (Can Dostum,2011): Besteci: Ludovico Einaudi
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 91,70 | 91,70 |
3 | 33,40 | 100,21 |
6 | 17,64 | 105,81 |
9 | 12,38 | 111,42 |
12 | 9,75 | 117,02 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 91,70 | 91,70 |
3 | 33,40 | 100,21 |
6 | 17,64 | 105,81 |
9 | 12,38 | 111,42 |
12 | 9,75 | 117,02 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 91,70 | 91,70 |
3 | 33,40 | 100,21 |
6 | 17,64 | 105,81 |
9 | 12,38 | 111,42 |
12 | 9,75 | 117,02 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 91,70 | 91,70 |
3 | 33,40 | 100,21 |
6 | 17,64 | 105,81 |
9 | 12,38 | 111,42 |
12 | 9,75 | 117,02 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 91,70 | 91,70 |
3 | 33,40 | 100,21 |
6 | 17,64 | 105,81 |
9 | 12,38 | 111,42 |
12 | 9,75 | 117,02 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 91,70 | 91,70 |
3 | 33,40 | 100,21 |
6 | 17,64 | 105,81 |
9 | 12,38 | 111,42 |
12 | 9,75 | 117,02 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 91,70 | 91,70 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Sinemanın ilk yıllarında sessizliğin ya da projeksiyon makinesinin gürültüsünün giderilmesi gibi pragmatik olarak kullanılan müzik; sinema ve müzik teknolojilerinin gelişmesiyle beraber toplumsal dönüşümlerin de getirdiği yeni estetik bakış açılarıyla, bu işlevinin ötesine geçmiştir. 20. yüzyılın son çeyreği ve 21. yüzyılda film müzikleri besteciliğini doğrudan etkileyen akımlardan Minimalizm ve zamanla onu takip eden Postminimalizm, ana-akım sinemada sıkça kullanılması bakımından öne çıkmaktadır. Bu çalışmada, Minimalizm ve Postminimalizm'in ortaya çıkış ve gelişme süreçleri anlatılırken, kullanımları da müzik analizleriyle örneklendirilmiştir.
Çalışmada Analizi Yapılan Müzikler
Inception (Başlangıç, 2010) ve Interstellar (Yıldızlararası, 2014): 2011 ve 2015 En İyi Özgün Film Müziği Oscar Adayı/Besteci: Hans Zimmer The Imitation Game (Yapay Oyun, 2014) ve The Danish Girl (Danimarkalı Kız, 2015): 2015 ve 2016 Oscar ve Altın Küre En İyi Özgün Film Müziği Adayı/Besteci:Alexandre Desplat The Theory Of Everything (Herşeyin Teorisi, 2014): 2015 Altın Küre En İyi Özgün Film Müziği Kazananı, Oscar, BAFTA ve Grammy Adayı/Besteci: Johan Johannson Intouchables (Can Dostum,2011): Besteci: Ludovico Einaudi