İslâm düşüncesi literatüründe vahiy ile aydınlanan aklın din-felsefe ilişkisi bağlamında felsefeye yönelttiği eleştiriler yanında probleme getirdiği açılımlarla Doğu ve Batı’da haklı bir şöhrete sahip olan Gazzâlî’nin Tehâfütü’l-felâsife’si klasiklerimiz arasındaki müstesna yerini bugün de korumaktadır. O, bu eserinde Meşşâî metafiziğe ve Yeni-Eflâtuncu sudûr teorisine yönelttiği esaslı eleştirilerle, felsefenin dine alternatif olamayacağını ve hakikati temsil edemeyeceğini göstermeye çalışmıştır. Tehâfütü’l-felâsife ile başlayan "Tehâfüt geleneği" kelâm ve felsefe tarihinin her döneminde olduğu gibi günümüzde de hâlâ bir cazibe merkezi olmaya devam etmektedir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 464,00 | 464,00 |
3 | 169,02 | 507,06 |
6 | 89,23 | 535,41 |
9 | 62,65 | 563,81 |
12 | 49,34 | 592,11 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 464,00 | 464,00 |
3 | 169,02 | 507,06 |
6 | 89,23 | 535,41 |
9 | 62,65 | 563,81 |
12 | 49,34 | 592,11 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 464,00 | 464,00 |
3 | 169,02 | 507,06 |
6 | 89,23 | 535,41 |
9 | 62,65 | 563,81 |
12 | 49,34 | 592,11 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 464,00 | 464,00 |
3 | 169,02 | 507,06 |
6 | 89,23 | 535,41 |
9 | 62,65 | 563,81 |
12 | 49,34 | 592,11 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 464,00 | 464,00 |
3 | 169,02 | 507,06 |
6 | 89,23 | 535,41 |
9 | 62,65 | 563,81 |
12 | 49,34 | 592,11 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 464,00 | 464,00 |
3 | 169,02 | 507,06 |
6 | 89,23 | 535,41 |
9 | 62,65 | 563,81 |
12 | 49,34 | 592,11 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 464,00 | 464,00 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
İslâm düşüncesi literatüründe vahiy ile aydınlanan aklın din-felsefe ilişkisi bağlamında felsefeye yönelttiği eleştiriler yanında probleme getirdiği açılımlarla Doğu ve Batı’da haklı bir şöhrete sahip olan Gazzâlî’nin Tehâfütü’l-felâsife’si klasiklerimiz arasındaki müstesna yerini bugün de korumaktadır. O, bu eserinde Meşşâî metafiziğe ve Yeni-Eflâtuncu sudûr teorisine yönelttiği esaslı eleştirilerle, felsefenin dine alternatif olamayacağını ve hakikati temsil edemeyeceğini göstermeye çalışmıştır. Tehâfütü’l-felâsife ile başlayan "Tehâfüt geleneği" kelâm ve felsefe tarihinin her döneminde olduğu gibi günümüzde de hâlâ bir cazibe merkezi olmaya devam etmektedir.