Floransa ve Bağdat Doğu’da ve Batı’da Bakışın Tarihi

Stok Kodu:
9786059389716
Boyut:
15.5x23
Sayfa Sayısı:
320
Baskı:
4
Basım Tarihi:
2023-08
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%20 indirimli
170,00TL
136,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 14,46TL
Havale/EFT ile: 133,28TL
Temin süresi 6 gündür.
9786059389716
702675
Floransa ve Bağdat
Floransa ve Bağdat Doğu’da ve Batı’da Bakışın Tarihi
136.00

Perspektifin kullanımı, Rönesans resminde bir devrim yarattı ve sanatçıya izleyicinin görüş açısını resmetme fırsatı verdi. Oysa perspektifin teorisi başka bir yerde, Bağdat’ta, matematikçi İbnü’l-Heysem tarafından on birinci yüzyılda oluşturulmuştu.

Ünlü sanat tarihçisi ve kuramcısı Hans Belting, Floransa ve Bağdat’ta bakış metaforunu kullanarak Arabistan Bağdat’ı ile Rönesans Floransa’sı arasındaki tarihi karşılaşmayı anlatıyor. Perspektifin, geometrik soyutlamaya dayanan görsel teori (Ortadoğu) ve resim teorisi (Avrupa) olarak kullanıldığı ikili tarihini inceliyor. Ortaçağda Arap matematiğinin perspektif teorisini doğurduğunu, daha sonra bu teorinin Batı’da sanata dönüştürüldüğünü
anlatan Belting, estetiğin ve matematiğin sınırlarını aşan bir soru soruyor: Müslümanlar ile Hıristiyanlar birbirlerine baktığında, kendi dünya görüşlerinin dönüştürülmüş bir versiyonunu görürlerse ne olur?

Prof. Dr. Hans Belting (1935–2023) Almanya’daki Ludwig Maximilian Üniversitesi’nde ve Karlsruhe Tasarım Yüksekokulu’nda uzun yıllar öğretim üyeliği yaptı. Sanat tarihi çalışmalarında, Avrupa toplumlarında imgelerin işlevini ve kült nitelikli imgeden sanatsal imgeye geçiş sürecini ele aldı. Sanat Tarihinin Sonu: Modernizmden Sonra Sanat Tarihi isimli kitabı Türkçeye çevrildi (İletişim Yayınları, 1. baskı 2020).

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 136,00    136,00   
3 49,54    148,62   
6 26,16    156,93   
9 18,36    165,25   
12 14,46    173,55   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 136,00    136,00   
3 49,54    148,62   
6 26,16    156,93   
9 18,36    165,25   
12 14,46    173,55   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 136,00    136,00   
3 49,54    148,62   
6 26,16    156,93   
9 18,36    165,25   
12 14,46    173,55   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 136,00    136,00   
3 49,54    148,62   
6 26,16    156,93   
9 18,36    165,25   
12 14,46    173,55   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 136,00    136,00   
3 49,54    148,62   
6 26,16    156,93   
9 18,36    165,25   
12 14,46    173,55   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 136,00    136,00   
3 49,54    148,62   
6 26,16    156,93   
9 18,36    165,25   
12 14,46    173,55   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 136,00    136,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Perspektifin kullanımı, Rönesans resminde bir devrim yarattı ve sanatçıya izleyicinin görüş açısını resmetme fırsatı verdi. Oysa perspektifin teorisi başka bir yerde, Bağdat’ta, matematikçi İbnü’l-Heysem tarafından on birinci yüzyılda oluşturulmuştu.

Ünlü sanat tarihçisi ve kuramcısı Hans Belting, Floransa ve Bağdat’ta bakış metaforunu kullanarak Arabistan Bağdat’ı ile Rönesans Floransa’sı arasındaki tarihi karşılaşmayı anlatıyor. Perspektifin, geometrik soyutlamaya dayanan görsel teori (Ortadoğu) ve resim teorisi (Avrupa) olarak kullanıldığı ikili tarihini inceliyor. Ortaçağda Arap matematiğinin perspektif teorisini doğurduğunu, daha sonra bu teorinin Batı’da sanata dönüştürüldüğünü
anlatan Belting, estetiğin ve matematiğin sınırlarını aşan bir soru soruyor: Müslümanlar ile Hıristiyanlar birbirlerine baktığında, kendi dünya görüşlerinin dönüştürülmüş bir versiyonunu görürlerse ne olur?

Prof. Dr. Hans Belting (1935–2023) Almanya’daki Ludwig Maximilian Üniversitesi’nde ve Karlsruhe Tasarım Yüksekokulu’nda uzun yıllar öğretim üyeliği yaptı. Sanat tarihi çalışmalarında, Avrupa toplumlarında imgelerin işlevini ve kült nitelikli imgeden sanatsal imgeye geçiş sürecini ele aldı. Sanat Tarihinin Sonu: Modernizmden Sonra Sanat Tarihi isimli kitabı Türkçeye çevrildi (İletişim Yayınları, 1. baskı 2020).

Kapat