Fotografik Düşünme Tarihi

Stok Kodu:
9786057990846
Boyut:
20x28
Sayfa Sayısı:
152
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020-09
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
1. Hamur
Kategori:
%18 indirimli
304,00TL
249,28TL
9786057990846
469456
Fotografik Düşünme Tarihi
Fotografik Düşünme Tarihi
249.28

İnsanoğlu mağara duvarlarına resim yapmaya, bir çok amacının yanında, iki şeyi önemseyerek başladı;
Birincisi; yaptığım şey, nesnenin doğadaki biçimine benzemeli...
İkincisi; yaptığımla duygu ve düşüncemi aktarabilmeliyim...
Antik dönem filozofları, birinciye “mimesis”, ikinciye “katharsis” ismini verdiler. Elli bin yıl önce mağaraduvarlarına çizilmiş resimlere baktığımızda görüyoruz ki, mimesisi doğadaki nesnesini temsil edebilecekkadar beceriyle yapabilen insanlar çıktı. Baktığınızda ne güzel atlar veya aynı gergedan gibi olmuşdiyebileceğiniz resimler çizdiler.Ama dikkat ediniz; onlara, “gergedan” demiyoruz, “aynı gergedan gibi olmuş” diyebiliyoruz ancak.Muhtemelen resimler ilk çizildiğinde, ressam ve izleyicileri de benzer düşünceye kapılmışlardır. Doğada
bir gergedanla karşılaştıklarında, bulundukları yeri değiştirip, gergedanın öbür yüzünü de görebilmelerinerağmen, duvardaki resmin arka tarafını göremediklerini düşünerek, bu tahmini yapıyorum. Butahminim doğru olmalı ki, sanat tarihi, iki boyutlu yüzeyde, zahiri de olsa üçüncü boyutu gösterebilmeçabasıyla doludur.Bakınız tam burada bir düşünme faaliyeti başlıyor:“Benim iki boyutlu bir yüzeye çizdiğim şey, üç boyutlu dünyadaki gerçeğine ne kadar benziyor?”Aklına bu soru takılmış olanlardan bazıları, daha ileri düzeyde düşünmeye devam ederse, “gerçek nedir”sorusuna da bulaşabilirler. Bulaşmıştırlar da...

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 249,28    249,28   
3 90,80    272,41   
6 47,94    287,64   
9 33,66    302,90   
12 26,51    318,11   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 249,28    249,28   
3 90,80    272,41   
6 47,94    287,64   
9 33,66    302,90   
12 26,51    318,11   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 249,28    249,28   
3 90,80    272,41   
6 47,94    287,64   
9 33,66    302,90   
12 26,51    318,11   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 249,28    249,28   
3 90,80    272,41   
6 47,94    287,64   
9 33,66    302,90   
12 26,51    318,11   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 249,28    249,28   
3 90,80    272,41   
6 47,94    287,64   
9 33,66    302,90   
12 26,51    318,11   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 249,28    249,28   
3 90,80    272,41   
6 47,94    287,64   
9 33,66    302,90   
12 26,51    318,11   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 249,28    249,28   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

İnsanoğlu mağara duvarlarına resim yapmaya, bir çok amacının yanında, iki şeyi önemseyerek başladı;
Birincisi; yaptığım şey, nesnenin doğadaki biçimine benzemeli...
İkincisi; yaptığımla duygu ve düşüncemi aktarabilmeliyim...
Antik dönem filozofları, birinciye “mimesis”, ikinciye “katharsis” ismini verdiler. Elli bin yıl önce mağaraduvarlarına çizilmiş resimlere baktığımızda görüyoruz ki, mimesisi doğadaki nesnesini temsil edebilecekkadar beceriyle yapabilen insanlar çıktı. Baktığınızda ne güzel atlar veya aynı gergedan gibi olmuşdiyebileceğiniz resimler çizdiler.Ama dikkat ediniz; onlara, “gergedan” demiyoruz, “aynı gergedan gibi olmuş” diyebiliyoruz ancak.Muhtemelen resimler ilk çizildiğinde, ressam ve izleyicileri de benzer düşünceye kapılmışlardır. Doğada
bir gergedanla karşılaştıklarında, bulundukları yeri değiştirip, gergedanın öbür yüzünü de görebilmelerinerağmen, duvardaki resmin arka tarafını göremediklerini düşünerek, bu tahmini yapıyorum. Butahminim doğru olmalı ki, sanat tarihi, iki boyutlu yüzeyde, zahiri de olsa üçüncü boyutu gösterebilmeçabasıyla doludur.Bakınız tam burada bir düşünme faaliyeti başlıyor:“Benim iki boyutlu bir yüzeye çizdiğim şey, üç boyutlu dünyadaki gerçeğine ne kadar benziyor?”Aklına bu soru takılmış olanlardan bazıları, daha ileri düzeyde düşünmeye devam ederse, “gerçek nedir”sorusuna da bulaşabilirler. Bulaşmıştırlar da...

Kapat