Fotoğrafta Anlam ve Anlamlandırma (Ciltli) Görüntü Tasarımı Dizisi 3

Stok Kodu:
9789755842769
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
116
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2016-11
Kapak Türü:
Ciltli
Kağıt Türü:
1. Hamur
%30 indirimli
250,00TL
175,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 18,61TL
Havale/EFT ile: 171,50TL
Temin süresi 6 gündür.
9789755842769
518449
Fotoğrafta Anlam ve Anlamlandırma (Ciltli)
Fotoğrafta Anlam ve Anlamlandırma (Ciltli) Görüntü Tasarımı Dizisi 3
175.00

Birçok fotoğrafçı, bugün büyük bir toplumsal gözetim altında bulunduğumuzu ve bunu gerçekleştiren devlet otoritesine ve tekellere kamerasıyla sürekli şekilde malzeme taşıdığının ayırdında değildir. Üstelik otoritenin toplumu gözlem altında tuttuğunu dikkate almadan fotoğrafı, başkalarını gözetlemenin bir aracı olarak kullanmaktan da sakınmıyor. İşte bu çerçeveden bakıldığında, günümüzde bir kameraya sahip olmak demek, siyasi otoritelerin ve fotoğraf tekellerinin gerçeklik üreten bir fotoğrafçıya sahip olması demektir. Dahası yaratılan bağımlılık ile, fotoğrafın aslında tekeller tarafından yönetilen ya da yönlendirilen evrensel bir oyun olduğunu ortaya koymaktadır.

Elbette fotoğraf gerçeği hem kaydeder, hem de onu temsil etmeye soyunur. Aynı zamanda gerçekle hiçbir ilişkisinin bulunmadığını da ortaya koymaktan geri durmaz. Bu çerçeveden değerlendirdiğimizde, gerçeği değiştirme veya provake etmede, fotoğrafçı gibi maharetli bir varlık yoktur. Çünkü fotoğraf gerçeği hem barındırdığı, hem de hiç barınmadığı için, bir sanat olarak fotoğrafçıyı güvenilmez yapmıştır.

Görüntüler Evreni, görüntüleri oluşturan maddi ve manevi tüm oluşumları ele alarak, görüntülerin dışsal ve varlıksal özelliklerini ortaya koymayı esas almıştır. Gerçek ve algılanarak dönüştürülmüş gerçekliğin görüntüsünde karşılık bulan anlama bir açıklık sağlamayı hedeflemiştir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 175,00    175,00   
3 63,75    191,24   
6 33,66    201,93   
9 23,63    212,64   
12 18,61    223,32   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 175,00    175,00   
3 63,75    191,24   
6 33,66    201,93   
9 23,63    212,64   
12 18,61    223,32   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 175,00    175,00   
3 63,75    191,24   
6 33,66    201,93   
9 23,63    212,64   
12 18,61    223,32   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 175,00    175,00   
3 63,75    191,24   
6 33,66    201,93   
9 23,63    212,64   
12 18,61    223,32   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 175,00    175,00   
3 63,75    191,24   
6 33,66    201,93   
9 23,63    212,64   
12 18,61    223,32   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 175,00    175,00   
3 63,75    191,24   
6 33,66    201,93   
9 23,63    212,64   
12 18,61    223,32   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 175,00    175,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Birçok fotoğrafçı, bugün büyük bir toplumsal gözetim altında bulunduğumuzu ve bunu gerçekleştiren devlet otoritesine ve tekellere kamerasıyla sürekli şekilde malzeme taşıdığının ayırdında değildir. Üstelik otoritenin toplumu gözlem altında tuttuğunu dikkate almadan fotoğrafı, başkalarını gözetlemenin bir aracı olarak kullanmaktan da sakınmıyor. İşte bu çerçeveden bakıldığında, günümüzde bir kameraya sahip olmak demek, siyasi otoritelerin ve fotoğraf tekellerinin gerçeklik üreten bir fotoğrafçıya sahip olması demektir. Dahası yaratılan bağımlılık ile, fotoğrafın aslında tekeller tarafından yönetilen ya da yönlendirilen evrensel bir oyun olduğunu ortaya koymaktadır.

Elbette fotoğraf gerçeği hem kaydeder, hem de onu temsil etmeye soyunur. Aynı zamanda gerçekle hiçbir ilişkisinin bulunmadığını da ortaya koymaktan geri durmaz. Bu çerçeveden değerlendirdiğimizde, gerçeği değiştirme veya provake etmede, fotoğrafçı gibi maharetli bir varlık yoktur. Çünkü fotoğraf gerçeği hem barındırdığı, hem de hiç barınmadığı için, bir sanat olarak fotoğrafçıyı güvenilmez yapmıştır.

Görüntüler Evreni, görüntüleri oluşturan maddi ve manevi tüm oluşumları ele alarak, görüntülerin dışsal ve varlıksal özelliklerini ortaya koymayı esas almıştır. Gerçek ve algılanarak dönüştürülmüş gerçekliğin görüntüsünde karşılık bulan anlama bir açıklık sağlamayı hedeflemiştir.

Kapat