Fransa Örneğinde Avrupa’daki İslam Etkisi: Müslümanların Avrupa Devletlerini ve Toplumlarını Dönüştürmesi

Stok Kodu:
9786055373313
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
599
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2011-11
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%15 indirimli
150,00TL
127,50TL
Taksitli fiyat: 12 x 13,56TL
Havale/EFT ile: 124,95TL
Temin süresi 6 gündür.
9786055373313
557277
Fransa Örneğinde Avrupa’daki İslam Etkisi: Müslümanların Avrupa Devletlerini ve Toplumlarını Dönüştürmesi
Fransa Örneğinde Avrupa’daki İslam Etkisi: Müslümanların Avrupa Devletlerini ve Toplumlarını Dönüştürmesi
127.50

Avrupalı" Müslümanların sayısı giderek artıyor. Birkaç sene öncesine kadar "Türk", "Cezayirli" ya da "Faslı" göçmenler şeklinde tanımlanan gruplar, artık "Müslüman göçmenler"/"Müslüman asıllılar" haline geldi.

Hem Avrupa'nın Hristiyanlık ve Yahudilik gibi alışkın olmadığı, dolayısıyla düzenlemelerinde yer almayan bir dinin mensuplarının artması hem de İslam'a bakış açısının "öteki" ve "yeni düşman" gibi ifadelerle sorunlu hale getirilmesi, konunun başlıca iki boyutunu oluşturuyor.

Müslümanların nicel bağlamdaki artışı bir yana, Avrupa ülkelerine yerleşerek, hatta vatandaş olarak yaşadıkları ülkelerin kalıcı bir parçası haline gelmesi bazı alanlarda değişikliklere gidilmesini ve yeniden düzenlemeler yapılmasını gerekli hale getiriyor. Müslümanların artık kalıcı olan varlığı; yabancı düşmanlığının artmasına, kültürel ırkçılığın yükselmesine, aşırı sağcı siyasi partilerin güçlenmesine, laiklik kavramının yeniden ele alınmasına, çokkültürlülüğün aslında hiçbir zaman gerçekleştirilememiş olduğunun ortaya çıkmasına, entegrasyon ve asimilasyon kavramları arasındaki çizginin belirginleştirilmesi gereğine neden olmuştur.

Sıklıkla tartışılan konu, Müslümanların Avrupa'ya uyum sağlama sorunlarıdır. Ancak, entegrasyon kavramının iki taraflı bir süreç olduğundan hareketle, buna bir de tersten bakmak gerekiyor. Acaba Avrupalı toplumlar ya da Avrupa ülkelerinin kurumları, önce "göçmen" sonra "vatandaş" olarak kabul ettiği Müslümanları, gerçek anlamda içine alacak şekilde değişmeye hazır mı?

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 127,50    127,50   
3 46,44    139,33   
6 24,52    147,12   
9 17,21    154,93   
12 13,56    162,70   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 127,50    127,50   
3 46,44    139,33   
6 24,52    147,12   
9 17,21    154,93   
12 13,56    162,70   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 127,50    127,50   
3 46,44    139,33   
6 24,52    147,12   
9 17,21    154,93   
12 13,56    162,70   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 127,50    127,50   
3 46,44    139,33   
6 24,52    147,12   
9 17,21    154,93   
12 13,56    162,70   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 127,50    127,50   
3 46,44    139,33   
6 24,52    147,12   
9 17,21    154,93   
12 13,56    162,70   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 127,50    127,50   
3 46,44    139,33   
6 24,52    147,12   
9 17,21    154,93   
12 13,56    162,70   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 127,50    127,50   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Avrupalı" Müslümanların sayısı giderek artıyor. Birkaç sene öncesine kadar "Türk", "Cezayirli" ya da "Faslı" göçmenler şeklinde tanımlanan gruplar, artık "Müslüman göçmenler"/"Müslüman asıllılar" haline geldi.

Hem Avrupa'nın Hristiyanlık ve Yahudilik gibi alışkın olmadığı, dolayısıyla düzenlemelerinde yer almayan bir dinin mensuplarının artması hem de İslam'a bakış açısının "öteki" ve "yeni düşman" gibi ifadelerle sorunlu hale getirilmesi, konunun başlıca iki boyutunu oluşturuyor.

Müslümanların nicel bağlamdaki artışı bir yana, Avrupa ülkelerine yerleşerek, hatta vatandaş olarak yaşadıkları ülkelerin kalıcı bir parçası haline gelmesi bazı alanlarda değişikliklere gidilmesini ve yeniden düzenlemeler yapılmasını gerekli hale getiriyor. Müslümanların artık kalıcı olan varlığı; yabancı düşmanlığının artmasına, kültürel ırkçılığın yükselmesine, aşırı sağcı siyasi partilerin güçlenmesine, laiklik kavramının yeniden ele alınmasına, çokkültürlülüğün aslında hiçbir zaman gerçekleştirilememiş olduğunun ortaya çıkmasına, entegrasyon ve asimilasyon kavramları arasındaki çizginin belirginleştirilmesi gereğine neden olmuştur.

Sıklıkla tartışılan konu, Müslümanların Avrupa'ya uyum sağlama sorunlarıdır. Ancak, entegrasyon kavramının iki taraflı bir süreç olduğundan hareketle, buna bir de tersten bakmak gerekiyor. Acaba Avrupalı toplumlar ya da Avrupa ülkelerinin kurumları, önce "göçmen" sonra "vatandaş" olarak kabul ettiği Müslümanları, gerçek anlamda içine alacak şekilde değişmeye hazır mı?

Kapat