Friedrich Nietzsche

Stok Kodu:
9786052495674
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
125
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2019-10
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%32 indirimli
120,00TL
81,60TL
Taksitli fiyat: 12 x 8,68TL
Havale/EFT ile: 79,97TL
Temin süresi 6 gündür.
9786052495674
966771
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
81.60

“Nietzsche, artık bir canavar. Putların Alacakaranlığı'nı nereye göndersem alabilirsiniz? Eğer iki hafta daha Kopenhag'daysanız cevap vermenize gerek yok.”

-21. Brandes'ten Nietzsche'ye.
-Kopenhag, 23 Kasım 1888

Nietzsche'nin ani ve baskın başarısını açıklayabilmek için, dönemimizin psikolojik yönünün gizinin anahtarına ihtiyaç duyulur. Nietzsche, çağın tüm güdülerine karşı görünmüşse de onu büyülemişti. Aşırı demokratik bir dönemdeyiz; oysa bir aristokrat olarak sevilmişti. Bu, dinci irticanın yükselmekte olduğu bir dönem; oysa açık dinsizliğiyle çağı ele geçirmişti o. Dönem, en kapsamlı ve zor sosyal sorunlarla mücadele ediyor; oysa dönemin bir düşünürü olarak bu sorunları ikinci dereceden sayıp bir kenara koymuştu.

Günümüz hayırseverliğinin ve mutluluk öğretisinin düşmanıydı; aşağılık ve kötü olan pek çok şeyin acıma, komşusunu sevme ve bencil olmama kılığında saklanabileceğini kanıtlamayı hırsla istiyordu; pesimizmle mücadele etmiş, optimizmiyse küçümsemiş; on sekizinci yüzyıl düşünürlerinin teologların dogmalarını eleştirdiği şiddetle, filozofların etiklerini eleştirmişti. Nasıl dinden ateizme dönmüşse, ahlaktan da gayrı ahlakçı olmaya dönmüştü. Yine de çağın Voltaire takipçileri, mistik olmasından dolayı onu destekleyememişti; ve çağdaş anarşistler de onu, egemenlere ve sınıflara hayran birisi olduğundan geri çevirmişti.

Tüm bunlardan dolayı da, çağımızın mayalanmakta olan pek çok şeyiyle bir şekilde uyum içinde olmuş olmalıydı, öbür türlü çağımız onu böylesi benimsemezdi. Nietzsche'yi tanımış ya da herhangi bir şekilde onunla bağlı olmuş olmak, bu günlerde bir yazarı tüm eserlerinin onu kıldığından daha ünlü yapmaya yetiyor.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 81,60    81,60   
3 29,72    89,17   
6 15,69    94,16   
9 11,02    99,15   
12 8,68    104,13   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 81,60    81,60   
3 29,72    89,17   
6 15,69    94,16   
9 11,02    99,15   
12 8,68    104,13   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 81,60    81,60   
3 29,72    89,17   
6 15,69    94,16   
9 11,02    99,15   
12 8,68    104,13   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 81,60    81,60   
3 29,72    89,17   
6 15,69    94,16   
9 11,02    99,15   
12 8,68    104,13   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 81,60    81,60   
3 29,72    89,17   
6 15,69    94,16   
9 11,02    99,15   
12 8,68    104,13   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 81,60    81,60   
3 29,72    89,17   
6 15,69    94,16   
9 11,02    99,15   
12 8,68    104,13   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 81,60    81,60   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

“Nietzsche, artık bir canavar. Putların Alacakaranlığı'nı nereye göndersem alabilirsiniz? Eğer iki hafta daha Kopenhag'daysanız cevap vermenize gerek yok.”

-21. Brandes'ten Nietzsche'ye.
-Kopenhag, 23 Kasım 1888

Nietzsche'nin ani ve baskın başarısını açıklayabilmek için, dönemimizin psikolojik yönünün gizinin anahtarına ihtiyaç duyulur. Nietzsche, çağın tüm güdülerine karşı görünmüşse de onu büyülemişti. Aşırı demokratik bir dönemdeyiz; oysa bir aristokrat olarak sevilmişti. Bu, dinci irticanın yükselmekte olduğu bir dönem; oysa açık dinsizliğiyle çağı ele geçirmişti o. Dönem, en kapsamlı ve zor sosyal sorunlarla mücadele ediyor; oysa dönemin bir düşünürü olarak bu sorunları ikinci dereceden sayıp bir kenara koymuştu.

Günümüz hayırseverliğinin ve mutluluk öğretisinin düşmanıydı; aşağılık ve kötü olan pek çok şeyin acıma, komşusunu sevme ve bencil olmama kılığında saklanabileceğini kanıtlamayı hırsla istiyordu; pesimizmle mücadele etmiş, optimizmiyse küçümsemiş; on sekizinci yüzyıl düşünürlerinin teologların dogmalarını eleştirdiği şiddetle, filozofların etiklerini eleştirmişti. Nasıl dinden ateizme dönmüşse, ahlaktan da gayrı ahlakçı olmaya dönmüştü. Yine de çağın Voltaire takipçileri, mistik olmasından dolayı onu destekleyememişti; ve çağdaş anarşistler de onu, egemenlere ve sınıflara hayran birisi olduğundan geri çevirmişti.

Tüm bunlardan dolayı da, çağımızın mayalanmakta olan pek çok şeyiyle bir şekilde uyum içinde olmuş olmalıydı, öbür türlü çağımız onu böylesi benimsemezdi. Nietzsche'yi tanımış ya da herhangi bir şekilde onunla bağlı olmuş olmak, bu günlerde bir yazarı tüm eserlerinin onu kıldığından daha ünlü yapmaya yetiyor.

Kapat