Fütüvvet Makamı

Stok Kodu:
9786257249867
Boyut:
13.5x21
Sayfa Sayısı:
96
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2023-12
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%20 indirimli
120,00TL
96,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 10,21TL
Havale/EFT ile: 94,08TL
Temin süresi 6 gündür.
9786257249867
706944
Fütüvvet Makamı
Fütüvvet Makamı
96.00

Fütüvvet kavramı, Kur’ân-ı Kerîm’de Hz. İbrâhim ve Ashâb-ı Kehf’i niteleyen “yiğit, delikanlı” (Ar. فتى) kelimesinden türetilmiş ve “cömertlik, cesaret, gençlik, yiğitlik, mertlik, fedâ” anlamlarını ihtiva eden bir kavramdır. İslâm dünyasında, hem ferdin iç dünyasını hem de toplumsal ilişkilerini belirleyen Kur’an temelli erdemleri öne çıkaran tasavvufî bir kavram olarak kullanılmaya başlanmıştır. Müslüman toplumlarda fütüvvet kurumu, sosyal bir kavram ve tasavvufî bir anlayış olmasının yanı sıra, Ahîlik teşkilatında görüldüğü gibi resmî bir toplumsal ve ekonomik teşkilatlanma biçimi olarak da öne çıkmıştır. Onun temelinde ise “Din, güzel ahlâktır.” ilkesinin, gençler ve meslek erbabı başta olmak üzere toplumun bütün katmanlarına kök salması gayesi vardır. Bu bakımdan fütüvvet anlayışı, gençlere, topluma ve özellikle de meslek erbabına sünnet temelli, toplum yararını önceleyen ve fedakârlığa dayalı bir ahlâk anlayışını sunar.

İbnü’l-Arabî (ö. 1240) el-Fütûḥâtü’l-Mekkiyye’de ruhun kemâl yolculuğunda fütüvveti bir zirve olarak niteleyerek onu “Muhammedî makam” kabul eder. Çünkü fütüvvetin en üstün ahlâk ilkeleri olarak kabul ettiği diğerkâmlık, cömertlik, başkasını kendine tercih etme gibi fetâ hasletleri Resûlullah’ın örnekliğini verdiği ahlâkı ihya gayesiyle ortaya çıkmıştır. Bu bakımdan İbnü’l-Arabî eserinde, fütüvvet idealini, bir Müslümanın varabileceği en üst ahlâk mertebesi olarak izah eder.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 96,00    96,00   
3 34,97    104,91   
6 18,46    110,77   
9 12,96    116,65   
12 10,21    122,51   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 96,00    96,00   
3 34,97    104,91   
6 18,46    110,77   
9 12,96    116,65   
12 10,21    122,51   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 96,00    96,00   
3 34,97    104,91   
6 18,46    110,77   
9 12,96    116,65   
12 10,21    122,51   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 96,00    96,00   
3 34,97    104,91   
6 18,46    110,77   
9 12,96    116,65   
12 10,21    122,51   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 96,00    96,00   
3 34,97    104,91   
6 18,46    110,77   
9 12,96    116,65   
12 10,21    122,51   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 96,00    96,00   
3 34,97    104,91   
6 18,46    110,77   
9 12,96    116,65   
12 10,21    122,51   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 96,00    96,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Fütüvvet kavramı, Kur’ân-ı Kerîm’de Hz. İbrâhim ve Ashâb-ı Kehf’i niteleyen “yiğit, delikanlı” (Ar. فتى) kelimesinden türetilmiş ve “cömertlik, cesaret, gençlik, yiğitlik, mertlik, fedâ” anlamlarını ihtiva eden bir kavramdır. İslâm dünyasında, hem ferdin iç dünyasını hem de toplumsal ilişkilerini belirleyen Kur’an temelli erdemleri öne çıkaran tasavvufî bir kavram olarak kullanılmaya başlanmıştır. Müslüman toplumlarda fütüvvet kurumu, sosyal bir kavram ve tasavvufî bir anlayış olmasının yanı sıra, Ahîlik teşkilatında görüldüğü gibi resmî bir toplumsal ve ekonomik teşkilatlanma biçimi olarak da öne çıkmıştır. Onun temelinde ise “Din, güzel ahlâktır.” ilkesinin, gençler ve meslek erbabı başta olmak üzere toplumun bütün katmanlarına kök salması gayesi vardır. Bu bakımdan fütüvvet anlayışı, gençlere, topluma ve özellikle de meslek erbabına sünnet temelli, toplum yararını önceleyen ve fedakârlığa dayalı bir ahlâk anlayışını sunar.

İbnü’l-Arabî (ö. 1240) el-Fütûḥâtü’l-Mekkiyye’de ruhun kemâl yolculuğunda fütüvveti bir zirve olarak niteleyerek onu “Muhammedî makam” kabul eder. Çünkü fütüvvetin en üstün ahlâk ilkeleri olarak kabul ettiği diğerkâmlık, cömertlik, başkasını kendine tercih etme gibi fetâ hasletleri Resûlullah’ın örnekliğini verdiği ahlâkı ihya gayesiyle ortaya çıkmıştır. Bu bakımdan İbnü’l-Arabî eserinde, fütüvvet idealini, bir Müslümanın varabileceği en üst ahlâk mertebesi olarak izah eder.

Kapat