Gayetü'l-Beyan Fi Hakikati'l-İnsan Yahud 'İlm-i Ahval-i Ruh İnsanın Hakikati Hakkında En Son Açıklama yahut Psikoloji

Stok Kodu:
9786055022969
Boyut:
14x22
Sayfa Sayısı:
84
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2014-12
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%15 indirimli
85,00TL
72,25TL
Taksitli fiyat: 12 x 7,68TL
Havale/EFT ile: 70,81TL
Temin süresi 6 gündür.
9786055022969
486432
Gayetü'l-Beyan Fi Hakikati'l-İnsan Yahud 'İlm-i Ahval-i Ruh
Gayetü'l-Beyan Fi Hakikati'l-İnsan Yahud 'İlm-i Ahval-i Ruh İnsanın Hakikati Hakkında En Son Açıklama yahut Psikoloji
72.25

"Hikemi ilimlerin başlangıcı psikolojidir. Natık nefs, yani ben zamirinin gösterileni olan manevi cevher bir hakikattir ki, varlığı asla inkar olunamaz. Görünüşler alemine olan inancın zihinde şüphe darbesine uğraması ihtimal dahilindedir, lakin hiç bir vakit natık nefsin varlığını tasdik etmemek mümkün değildir.

İmdi insan ruhu vücut binasının ortadan kaldırılmayacak bir esasıdır ve bununla beraber bilgi hakikatinin başlangıç noktasıdır. Düşünüyorum, öyleyse varım.

Yukarıda beyan olduğu üzere bilinç natık nefsin varlığını ve özelliklerini tasdik eden manevi duyum veyahut içebakış demektir. Bilinç tasdiklerinden doğan kesinlik mutlaktır. Fransız filozoflarından Descartes demiştir ki bilmel başka ve bildiğini bilmek başkadır. Bu söze şunu da ilave edebiliriz ki, duymak başka ve duyduğunu bilmek başkadır; İşte bu bilinç bilgisi kesinlik ifade eden bilgidir. Eğer bilince ilişkin bilgiler kesinlik taşıyor olmasa, natık nefsimiz daima vehim ve hayal pençesinde perişan olur."

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 72,25    72,25   
3 26,32    78,95   
6 13,89    83,37   
9 9,75    87,79   
12 7,68    92,20   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 72,25    72,25   
3 26,32    78,95   
6 13,89    83,37   
9 9,75    87,79   
12 7,68    92,20   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 72,25    72,25   
3 26,32    78,95   
6 13,89    83,37   
9 9,75    87,79   
12 7,68    92,20   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 72,25    72,25   
3 26,32    78,95   
6 13,89    83,37   
9 9,75    87,79   
12 7,68    92,20   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 72,25    72,25   
3 26,32    78,95   
6 13,89    83,37   
9 9,75    87,79   
12 7,68    92,20   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 72,25    72,25   
3 26,32    78,95   
6 13,89    83,37   
9 9,75    87,79   
12 7,68    92,20   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 72,25    72,25   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

"Hikemi ilimlerin başlangıcı psikolojidir. Natık nefs, yani ben zamirinin gösterileni olan manevi cevher bir hakikattir ki, varlığı asla inkar olunamaz. Görünüşler alemine olan inancın zihinde şüphe darbesine uğraması ihtimal dahilindedir, lakin hiç bir vakit natık nefsin varlığını tasdik etmemek mümkün değildir.

İmdi insan ruhu vücut binasının ortadan kaldırılmayacak bir esasıdır ve bununla beraber bilgi hakikatinin başlangıç noktasıdır. Düşünüyorum, öyleyse varım.

Yukarıda beyan olduğu üzere bilinç natık nefsin varlığını ve özelliklerini tasdik eden manevi duyum veyahut içebakış demektir. Bilinç tasdiklerinden doğan kesinlik mutlaktır. Fransız filozoflarından Descartes demiştir ki bilmel başka ve bildiğini bilmek başkadır. Bu söze şunu da ilave edebiliriz ki, duymak başka ve duyduğunu bilmek başkadır; İşte bu bilinç bilgisi kesinlik ifade eden bilgidir. Eğer bilince ilişkin bilgiler kesinlik taşıyor olmasa, natık nefsimiz daima vehim ve hayal pençesinde perişan olur."

Kapat