Gazali ve Levinas Felsefelerinde Yüzleşme Ahlakı

Stok Kodu:
9786257673433
Boyut:
13.5x21
Sayfa Sayısı:
368
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2022
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%18 indirimli
215,00TL
176,30TL
Taksitli fiyat: 12 x 18,75TL
Havale/EFT ile: 172,77TL
Temin süresi 6 gündür.
9786257673433
699552
Gazali ve Levinas Felsefelerinde Yüzleşme Ahlakı
Gazali ve Levinas Felsefelerinde Yüzleşme Ahlakı
176.30

“Yüzleşme ahlakı, ahlakın bir başka şeye indirgenmeksizin açığa çıkabildiği en temel tecrübe biçimidir. Yüzleşme ahlakı derken Levinas’ın yaptığı gibi ‘yüz’ kelimesini merkeze aldığımızda, ‘Bu yüz, kimin hangi yüzüdür?’ sorusuyla karşılaşmaktayız. Öte yandan Gazâlî, bir filozof, kelamcı ve sufi olarak ‘yüz’ ile en temelde Tanrı’nın yüz (vech, nur)’ünü anlıyorsa, esmaü’l-hüsna (Allah’ın isimleri yani yüzleri) bağlamında, hala benzer bir soru karşımıza çıkabilir: Allah’ın hangi yüzü (vech)? Buna karşın ‘yüzleşme ahlakı’ derken ‘tarihsel hadise’ (event, ereignis) olarak ‘yüzleşme’yi mi merkeze almalıyız? Yoksa doğrudan ‘Ahlakın kendisine ait (metaforik anlamda) bir yüzü var mıdır?’ sorusunu mu sormalıyız? Etik başlığı altında yazılan felsefi yazılar, kısmen ‘ahlakın kendisine ait bir yüzü var mıdır?’ sorusuyla ilişkili görülebilir. Ancak bildiğim kadarıyla ‘Ahlakı bir yüz olarak nasıl tecrübe edebiliriz?’ sorusu henüz derinliğine sorulmuş değildir.
Dr. Şengül Özdemir’in elinizdeki çalışması, yukarıda kısaca değindiğim bazı soruları sormaya yönlendirmekte yani bir yüzleşme ahlakına doğru bizi hazırlamakta. Bu süreç doğrultusunda çalışmanın Gazâlî ve Levinas gibi çok önemli iki düşünürü merkeze alması son derece önemli. Zira bu düşünürler yüzleşme ahlakının ‘Hangi yüzle yüzleşme?’ ve ‘Ahlakı bir yüz olarak nasıl tecrübe edebiliriz? gibi problemleri beraberinde getirdiğini bize dolaylı olarak fark ettirmekte. O halde yazımızı son bir soru ile bitirelim: Ahlakın yüzüyle yüzleşmeden bir başkasıyla ahlaken yüzleşebilir miyiz?”
Prof. Dr. Burhanettin TATAR

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 176,30    176,30   
3 64,22    192,66   
6 33,91    203,43   
9 23,80    214,22   
12 18,75    224,98   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 176,30    176,30   
3 64,22    192,66   
6 33,91    203,43   
9 23,80    214,22   
12 18,75    224,98   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 176,30    176,30   
3 64,22    192,66   
6 33,91    203,43   
9 23,80    214,22   
12 18,75    224,98   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 176,30    176,30   
3 64,22    192,66   
6 33,91    203,43   
9 23,80    214,22   
12 18,75    224,98   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 176,30    176,30   
3 64,22    192,66   
6 33,91    203,43   
9 23,80    214,22   
12 18,75    224,98   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 176,30    176,30   
3 64,22    192,66   
6 33,91    203,43   
9 23,80    214,22   
12 18,75    224,98   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 176,30    176,30   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

“Yüzleşme ahlakı, ahlakın bir başka şeye indirgenmeksizin açığa çıkabildiği en temel tecrübe biçimidir. Yüzleşme ahlakı derken Levinas’ın yaptığı gibi ‘yüz’ kelimesini merkeze aldığımızda, ‘Bu yüz, kimin hangi yüzüdür?’ sorusuyla karşılaşmaktayız. Öte yandan Gazâlî, bir filozof, kelamcı ve sufi olarak ‘yüz’ ile en temelde Tanrı’nın yüz (vech, nur)’ünü anlıyorsa, esmaü’l-hüsna (Allah’ın isimleri yani yüzleri) bağlamında, hala benzer bir soru karşımıza çıkabilir: Allah’ın hangi yüzü (vech)? Buna karşın ‘yüzleşme ahlakı’ derken ‘tarihsel hadise’ (event, ereignis) olarak ‘yüzleşme’yi mi merkeze almalıyız? Yoksa doğrudan ‘Ahlakın kendisine ait (metaforik anlamda) bir yüzü var mıdır?’ sorusunu mu sormalıyız? Etik başlığı altında yazılan felsefi yazılar, kısmen ‘ahlakın kendisine ait bir yüzü var mıdır?’ sorusuyla ilişkili görülebilir. Ancak bildiğim kadarıyla ‘Ahlakı bir yüz olarak nasıl tecrübe edebiliriz?’ sorusu henüz derinliğine sorulmuş değildir.
Dr. Şengül Özdemir’in elinizdeki çalışması, yukarıda kısaca değindiğim bazı soruları sormaya yönlendirmekte yani bir yüzleşme ahlakına doğru bizi hazırlamakta. Bu süreç doğrultusunda çalışmanın Gazâlî ve Levinas gibi çok önemli iki düşünürü merkeze alması son derece önemli. Zira bu düşünürler yüzleşme ahlakının ‘Hangi yüzle yüzleşme?’ ve ‘Ahlakı bir yüz olarak nasıl tecrübe edebiliriz? gibi problemleri beraberinde getirdiğini bize dolaylı olarak fark ettirmekte. O halde yazımızı son bir soru ile bitirelim: Ahlakın yüzüyle yüzleşmeden bir başkasıyla ahlaken yüzleşebilir miyiz?”
Prof. Dr. Burhanettin TATAR

Kapat