9786055378158
435694
https://www.trendkitabevi.com/kitap/gazzali-nin-kiyas-anlayisinda-munasebe-kavrami.html
Gazzali’nin Kıyas Anlayışında Münasebe Kavramı
112.00
Gazzâlî (505/1111), edille-i şer'iyyenin Kitâb, sünnet veicma'dan ibaret olduğunu ifade etmiş, kıyası ise bir hükümçıkarma metodu olarak değerlendirmiş ve savunmuştur.Maslahat-ı mürseleyi, bu şekilde bir metot olarak da ele almamış, ancak onu kıyasla ilişkilendirerek kabul etmiştir.Münâsebe kavramı ise, Gazzâlî'nin metodolojisinde kıyas vemaslahatın kesişim noktasıdır. Nitekim Gazzâlî, makâsıd vemaslahatla ilgili önemli tespitlerini, illeti tespit ollarından "münâsebe" kavramı bağlamında ortaya koymuştur. Öte yandan son dönemdeki fıkıh usûlü çalışmalarında illetin tespit yollarının en önemlisi olarak ele alınan münâsebe kavramını, fıkıh usûlü tarihinde ilk olarak tanımlayan ve tasnife tabi tutan bilgin Gazzâlî'dir. Bununla birlikte o, bu hususta hocası Cüveynî'nin (478/1085) yanı sıra, Hanefî usulcü Debûsî'den (450/1039) etkilenmiştir. Cüveynî'nin etkisi, maslahat ve makâsıd eksenindeki tespitlerinde kendisini gösterirken; Debûsî'nin etkisi, münâsebe kavramını bir illeti tespit metodu olarak tahlil ederken başvurduğu "te'sîr" ve "mülâeme" kavramlarında ortaya çıkmaktadır.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 112,00 | 112,00 |
3 | 40,80 | 122,39 |
6 | 21,54 | 129,24 |
9 | 15,12 | 136,09 |
12 | 11,91 | 142,92 |
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 112,00 | 112,00 |
3 | 40,80 | 122,39 |
6 | 21,54 | 129,24 |
9 | 15,12 | 136,09 |
12 | 11,91 | 142,92 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 112,00 | 112,00 |
3 | 40,80 | 122,39 |
6 | 21,54 | 129,24 |
9 | 15,12 | 136,09 |
12 | 11,91 | 142,92 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 112,00 | 112,00 |
3 | 40,80 | 122,39 |
6 | 21,54 | 129,24 |
9 | 15,12 | 136,09 |
12 | 11,91 | 142,92 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 112,00 | 112,00 |
3 | 40,80 | 122,39 |
6 | 21,54 | 129,24 |
9 | 15,12 | 136,09 |
12 | 11,91 | 142,92 |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 112,00 | 112,00 |
3 | 40,80 | 122,39 |
6 | 21,54 | 129,24 |
9 | 15,12 | 136,09 |
12 | 11,91 | 142,92 |
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 112,00 | 112,00 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Gazzâlî (505/1111), edille-i şer'iyyenin Kitâb, sünnet veicma'dan ibaret olduğunu ifade etmiş, kıyası ise bir hükümçıkarma metodu olarak değerlendirmiş ve savunmuştur.Maslahat-ı mürseleyi, bu şekilde bir metot olarak da ele almamış, ancak onu kıyasla ilişkilendirerek kabul etmiştir.Münâsebe kavramı ise, Gazzâlî'nin metodolojisinde kıyas vemaslahatın kesişim noktasıdır. Nitekim Gazzâlî, makâsıd vemaslahatla ilgili önemli tespitlerini, illeti tespit ollarından "münâsebe" kavramı bağlamında ortaya koymuştur. Öte yandan son dönemdeki fıkıh usûlü çalışmalarında illetin tespit yollarının en önemlisi olarak ele alınan münâsebe kavramını, fıkıh usûlü tarihinde ilk olarak tanımlayan ve tasnife tabi tutan bilgin Gazzâlî'dir. Bununla birlikte o, bu hususta hocası Cüveynî'nin (478/1085) yanı sıra, Hanefî usulcü Debûsî'den (450/1039) etkilenmiştir. Cüveynî'nin etkisi, maslahat ve makâsıd eksenindeki tespitlerinde kendisini gösterirken; Debûsî'nin etkisi, münâsebe kavramını bir illeti tespit metodu olarak tahlil ederken başvurduğu "te'sîr" ve "mülâeme" kavramlarında ortaya çıkmaktadır.