Gazzali (Öncülerimiz - 13)

Stok Kodu:
9786258490756
Boyut:
12x19.5
Sayfa Sayısı:
144
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2022-04
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%25 indirimli
100,00TL
75,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 7,98TL
Havale/EFT ile: 73,50TL
Temin süresi 6 gündür.
9786258490756
621828
Gazzali (Öncülerimiz - 13)
Gazzali (Öncülerimiz - 13)
75.00

İmam-ı Gazzâlî, devrinin etkili düşünürlerinden ve entelektüellerinden birisidir. Onun şahsî ve ilmî hayatında çeşitli aşamaların ve devirlerin varlığını dikkate alarak bir değerlendirme yapmak oldukça önemlidir. Gazzâlî, Selçuklu Devletinde karşılaşılan olaylar
bağlamında bir kez daha gündeme gelmektedir. Yaşadığı dönemin dinî ve siyasî problemlerine duyarsız kalmadan ilmî hakikatlerle yoluna devam eden Gazzâlî, siyasî krizlere neden olan Bâtınîlikle ilmî anlamda mücadele etmeyi tercih etmiştir. Ömrünün en cevval döneminde bu mücadeleyi sürdürmesi ayrıca zikredilmelidir. Gazzâlî, taassup ve kapalı bir ilim anlayışından ziyade olaylara ve meselelere geniş perspektiften bakabilmeyi başarmıştır. İslâm düşünce geleneğinin yapısal sorunlarına ciddi anlamda kafa yoran Gazzâlî, başarılı ve etkili bir âlim portresi çizmektedir. Üstelik
İslâmî ilimlerin birçoğunda eser sahibi olması, kelâmcıların onu mütekellim; fıkıhçıların onu fâkih; felsefecilerin onu filozof; tasavvufçuların onu mutasavvıf olarak görmelerine neden olmuştur. Bu durum Gazzâlî’ye bütüncül bakmayı zorunlu kılmaktadır. Parçacı ve kesintili okuma biçimi Gazzâlî’yi anlama noktasında yanlış sonuçlara götürebilir. Dolayısıyla onun eserlerini okurken hızlı ve aceleci bir tavırla hüküm vermek yerine, daha dikkatli ve özenli okuma biçiminin tercih edilmesi önemlidir

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 75,00    75,00   
3 27,32    81,96   
6 14,42    86,54   
9 10,13    91,13   
12 7,98    95,71   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 75,00    75,00   
3 27,32    81,96   
6 14,42    86,54   
9 10,13    91,13   
12 7,98    95,71   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 75,00    75,00   
3 27,32    81,96   
6 14,42    86,54   
9 10,13    91,13   
12 7,98    95,71   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 75,00    75,00   
3 27,32    81,96   
6 14,42    86,54   
9 10,13    91,13   
12 7,98    95,71   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 75,00    75,00   
3 27,32    81,96   
6 14,42    86,54   
9 10,13    91,13   
12 7,98    95,71   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 75,00    75,00   
3 27,32    81,96   
6 14,42    86,54   
9 10,13    91,13   
12 7,98    95,71   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 75,00    75,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

İmam-ı Gazzâlî, devrinin etkili düşünürlerinden ve entelektüellerinden birisidir. Onun şahsî ve ilmî hayatında çeşitli aşamaların ve devirlerin varlığını dikkate alarak bir değerlendirme yapmak oldukça önemlidir. Gazzâlî, Selçuklu Devletinde karşılaşılan olaylar
bağlamında bir kez daha gündeme gelmektedir. Yaşadığı dönemin dinî ve siyasî problemlerine duyarsız kalmadan ilmî hakikatlerle yoluna devam eden Gazzâlî, siyasî krizlere neden olan Bâtınîlikle ilmî anlamda mücadele etmeyi tercih etmiştir. Ömrünün en cevval döneminde bu mücadeleyi sürdürmesi ayrıca zikredilmelidir. Gazzâlî, taassup ve kapalı bir ilim anlayışından ziyade olaylara ve meselelere geniş perspektiften bakabilmeyi başarmıştır. İslâm düşünce geleneğinin yapısal sorunlarına ciddi anlamda kafa yoran Gazzâlî, başarılı ve etkili bir âlim portresi çizmektedir. Üstelik
İslâmî ilimlerin birçoğunda eser sahibi olması, kelâmcıların onu mütekellim; fıkıhçıların onu fâkih; felsefecilerin onu filozof; tasavvufçuların onu mutasavvıf olarak görmelerine neden olmuştur. Bu durum Gazzâlî’ye bütüncül bakmayı zorunlu kılmaktadır. Parçacı ve kesintili okuma biçimi Gazzâlî’yi anlama noktasında yanlış sonuçlara götürebilir. Dolayısıyla onun eserlerini okurken hızlı ve aceleci bir tavırla hüküm vermek yerine, daha dikkatli ve özenli okuma biçiminin tercih edilmesi önemlidir

Kapat