Geçen Yüzyılın Ortasında Çocukluk Nesneleri

Stok Kodu:
9786051854489
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
196
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2019-11
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%20 indirimli
105,00TL
84,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 8,93TL
Havale/EFT ile: 82,32TL
Temin süresi 6 gündür.
9786051854489
411876
Geçen Yüzyılın Ortasında Çocukluk Nesneleri
Geçen Yüzyılın Ortasında Çocukluk Nesneleri
84.00

Serhan Ada, Geçen Yüzyılın Ortasında Çocukluk Nesneleri'ni yazmaya, Walter Benjamin'in Bin Dokuz Yüzlerin Başında Berlin'de Çocukluk'unu Berlin'de okurken karar veriyor. Bir çoklu çarpışma gerçekleşiyor bir anda. Hemen bir giriş yazıyor deftere. İzmir'deki çocukluğun elli yıl önceki nesnelerini yazma düşüncesinin cazibesi bir anda sökün eden geçmiş okumalarla; her an tetikte bekleyen nostalji kapanı belleğin delik deşik, parçalı işleyişiyle; şeylerin öyle kolayına hizaya gelmez, ele geçirilemez niteliği eşyanın tabiatının eskizini çıkarma, çocuğun belleğinde izlerin peşine düşme arzusuyla çarpışıyor.

Yitik zamanın şeylerini, Proust'un yaptığı gibi, tel tel toplayıp kağıt üzerinde yeniden kurmak değilse amaçlanan, nesneleri oldukları halde yakalayıvermek, bugünün düşünce dili ile geçmişteki çocuğun gözlerine yaklaşmak, belleğin oyunlarına kendini bırakıvermek zor iş, hatta imkansız. Serhan Ada, tam da bunu gerçekleştirmeye girişiyor burada, yazan özne ile yaşanmış nesne çocukluk ile ona dair bellekteki her şey arasında fasılasız bir zoom-geniş açı gidiş-gelişi.

Proust'tan, Benjamin'den, hatta Ponge'un le parti pris des chosesundan el alan, son derece özgün bir metin, sıradışı bir bellek kaydı!

Bazı izleri, ayrıntıları, durduklarını sandığım yerde buldum. Öylece duruyorlardı. Ben onları, renkleri, malzemeyi, ışığı, sesi alıp yazıya geçirmesem belki de öylece durmaya devam edeceklerdi. Bu işi yaparken izlerin doğru olup olmadığıyla ilgilenmedim. Başka kaynaklara başvurup sağlama yapmaya kalkmadım. Bulmak, bulabilmek bana yetti. Ne bulduysam aldım ve yazıya koydum. Belleğin oyununu bozmak istemedim. Bellekte kalanların o eksik, belirsiz, bulutsu hallerini korumak istedim.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 84,00    84,00   
3 30,60    91,80   
6 16,15    96,93   
9 11,34    102,07   
12 8,93    107,19   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 84,00    84,00   
3 30,60    91,80   
6 16,15    96,93   
9 11,34    102,07   
12 8,93    107,19   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 84,00    84,00   
3 30,60    91,80   
6 16,15    96,93   
9 11,34    102,07   
12 8,93    107,19   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 84,00    84,00   
3 30,60    91,80   
6 16,15    96,93   
9 11,34    102,07   
12 8,93    107,19   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 84,00    84,00   
3 30,60    91,80   
6 16,15    96,93   
9 11,34    102,07   
12 8,93    107,19   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 84,00    84,00   
3 30,60    91,80   
6 16,15    96,93   
9 11,34    102,07   
12 8,93    107,19   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 84,00    84,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Serhan Ada, Geçen Yüzyılın Ortasında Çocukluk Nesneleri'ni yazmaya, Walter Benjamin'in Bin Dokuz Yüzlerin Başında Berlin'de Çocukluk'unu Berlin'de okurken karar veriyor. Bir çoklu çarpışma gerçekleşiyor bir anda. Hemen bir giriş yazıyor deftere. İzmir'deki çocukluğun elli yıl önceki nesnelerini yazma düşüncesinin cazibesi bir anda sökün eden geçmiş okumalarla; her an tetikte bekleyen nostalji kapanı belleğin delik deşik, parçalı işleyişiyle; şeylerin öyle kolayına hizaya gelmez, ele geçirilemez niteliği eşyanın tabiatının eskizini çıkarma, çocuğun belleğinde izlerin peşine düşme arzusuyla çarpışıyor.

Yitik zamanın şeylerini, Proust'un yaptığı gibi, tel tel toplayıp kağıt üzerinde yeniden kurmak değilse amaçlanan, nesneleri oldukları halde yakalayıvermek, bugünün düşünce dili ile geçmişteki çocuğun gözlerine yaklaşmak, belleğin oyunlarına kendini bırakıvermek zor iş, hatta imkansız. Serhan Ada, tam da bunu gerçekleştirmeye girişiyor burada, yazan özne ile yaşanmış nesne çocukluk ile ona dair bellekteki her şey arasında fasılasız bir zoom-geniş açı gidiş-gelişi.

Proust'tan, Benjamin'den, hatta Ponge'un le parti pris des chosesundan el alan, son derece özgün bir metin, sıradışı bir bellek kaydı!

Bazı izleri, ayrıntıları, durduklarını sandığım yerde buldum. Öylece duruyorlardı. Ben onları, renkleri, malzemeyi, ışığı, sesi alıp yazıya geçirmesem belki de öylece durmaya devam edeceklerdi. Bu işi yaparken izlerin doğru olup olmadığıyla ilgilenmedim. Başka kaynaklara başvurup sağlama yapmaya kalkmadım. Bulmak, bulabilmek bana yetti. Ne bulduysam aldım ve yazıya koydum. Belleğin oyununu bozmak istemedim. Bellekte kalanların o eksik, belirsiz, bulutsu hallerini korumak istedim.

Kapat