IX.-XVI. Yüzyılları Arasında Batı Avrupa’da Yaylı Çalgıların Gelişim sürecinde viyolonsel formuna ve ölçülerine en yakın çalgı Viola da Gamba (basso di viola) olmuştur. Günümüz ismi ile viyolonsel XV. yy sonu, XVI. yy başlarında İtalya’da farklı oda müziği gruplarında genellikle eşlik eden bas çalgı olarak kullanılmıştır. Viyolonselin klasik şekil ve boyutları İtalyan çalgı yapımcıları G.Guarneri, A.Stradivarious, N. Amati, D.Montagnana v.b tarafından yapılmıştır. XVIII. Yüzyılda ise viyolonsel son şeklini almıştır. “Geçmişten Günümüze Viyolonselin Öyküsü” kitabının 1.cildinde XVI.- XVIII. Yüzyılları arasında Batı Avrupa’da başlayan gamba kültürü ve viyolonsele dönüşümü, XVIII. yüzyılda Fransa, Almanya, Avusturya ve İngiltere’de gelişen viyolonsel, XVIII-XIX. yüzyıllarda Batı Avrupa Ve Rusya’da Viyolonsel Sanatı gibi konular dönemlerin önemli bestecileri, eserleri ve yorumcuları ile ele alınarak incelenmiştir. Eserler yazarın yorum önerileri ile analiz edilmiştir. İlk viyolonsel metotları ve farklı ülkelerin viyolonsel ekolleri XIX. yüzyılda Avrupa ve Rusya’da viyolonsel sanatı ve eğitimi konu başlığı altında detaylandırılmıştır. Kitabın son bölümünde XIX. Yüzyılda Türk Müziği, Osmanlı Döneminde Viyolonsel, Türk Müziği viyolonsel ekolleri ve sanatçıları sanatsal yaratıcılıkları ile ele alınmıştır. Viyolonselin XX. yüzyıl süreci “Geçmişten Günümüze Viyolonselin Öyküsü ” 2. Ciltte yer alacaktır.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 142,80 | 142,80 |
3 | 52,02 | 156,05 |
6 | 27,46 | 164,78 |
9 | 19,28 | 173,52 |
12 | 15,19 | 182,23 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 142,80 | 142,80 |
3 | 52,02 | 156,05 |
6 | 27,46 | 164,78 |
9 | 19,28 | 173,52 |
12 | 15,19 | 182,23 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 142,80 | 142,80 |
3 | 52,02 | 156,05 |
6 | 27,46 | 164,78 |
9 | 19,28 | 173,52 |
12 | 15,19 | 182,23 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 142,80 | 142,80 |
3 | 52,02 | 156,05 |
6 | 27,46 | 164,78 |
9 | 19,28 | 173,52 |
12 | 15,19 | 182,23 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 142,80 | 142,80 |
3 | 52,02 | 156,05 |
6 | 27,46 | 164,78 |
9 | 19,28 | 173,52 |
12 | 15,19 | 182,23 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 142,80 | 142,80 |
3 | 52,02 | 156,05 |
6 | 27,46 | 164,78 |
9 | 19,28 | 173,52 |
12 | 15,19 | 182,23 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 142,80 | 142,80 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
IX.-XVI. Yüzyılları Arasında Batı Avrupa’da Yaylı Çalgıların Gelişim sürecinde viyolonsel formuna ve ölçülerine en yakın çalgı Viola da Gamba (basso di viola) olmuştur. Günümüz ismi ile viyolonsel XV. yy sonu, XVI. yy başlarında İtalya’da farklı oda müziği gruplarında genellikle eşlik eden bas çalgı olarak kullanılmıştır. Viyolonselin klasik şekil ve boyutları İtalyan çalgı yapımcıları G.Guarneri, A.Stradivarious, N. Amati, D.Montagnana v.b tarafından yapılmıştır. XVIII. Yüzyılda ise viyolonsel son şeklini almıştır. “Geçmişten Günümüze Viyolonselin Öyküsü” kitabının 1.cildinde XVI.- XVIII. Yüzyılları arasında Batı Avrupa’da başlayan gamba kültürü ve viyolonsele dönüşümü, XVIII. yüzyılda Fransa, Almanya, Avusturya ve İngiltere’de gelişen viyolonsel, XVIII-XIX. yüzyıllarda Batı Avrupa Ve Rusya’da Viyolonsel Sanatı gibi konular dönemlerin önemli bestecileri, eserleri ve yorumcuları ile ele alınarak incelenmiştir. Eserler yazarın yorum önerileri ile analiz edilmiştir. İlk viyolonsel metotları ve farklı ülkelerin viyolonsel ekolleri XIX. yüzyılda Avrupa ve Rusya’da viyolonsel sanatı ve eğitimi konu başlığı altında detaylandırılmıştır. Kitabın son bölümünde XIX. Yüzyılda Türk Müziği, Osmanlı Döneminde Viyolonsel, Türk Müziği viyolonsel ekolleri ve sanatçıları sanatsal yaratıcılıkları ile ele alınmıştır. Viyolonselin XX. yüzyıl süreci “Geçmişten Günümüze Viyolonselin Öyküsü ” 2. Ciltte yer alacaktır.