Gelecek İçin Manifesto Kürşad Atalar İle Düşüncenin Okullaşması Üzerine

Stok Kodu:
9789753524155
Boyut:
14x19
Sayfa Sayısı:
375
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2015-07
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%20 indirimli
310,00TL
248,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 26,37TL
Havale/EFT ile: 243,04TL
Temin süresi 6 gündür.
9789753524155
486823
Gelecek İçin Manifesto
Gelecek İçin Manifesto Kürşad Atalar İle Düşüncenin Okullaşması Üzerine
248.00

Bilindiği gibi, Kürşad Atalar Düşüncenin Okullaşması adlı kitabında, yıllardır üzerinde çalıştığı konuyla ilgili tezlerini ortaya koymuştu. Burada öne çıkan husus, çağdaş dönemde faaliyet gösteren ‘İslami Hareketler'in çalışma tarzına yönelik eleştirel bir yaklaşımdı. Zira ‘düşüncenin okullaşması' projesine göre, olması gereken, ‘niceliğe' değil, ‘niteliğe' önem vermektir. Fakat çağdaş dönemde faaliyet gösteren yapılar, genellikle bunu yapamamışlardır! Sadece bu özellikleri bile düşüncenin okullaşması projesinin tartışılmasını gerekli kılmaktadır. Ancak eser ‘yarı manifesto' üslubuyla kaleme alındığı için, birçok konu ‘kapalı' bir şekilde ifade edilmiş ve detaylı bir şekilde ele alınamıştı.

Örneğin, tartışma platformlarında “otorite olmuş alim”, “çağın Gazalisi”, “eleştirel kitle”, “yetkin dil kullanmak” vb. kavramlara dair sürekli sorular geliyordu ve bunlarda yanlış anlamanın tezahürleri net olarak görülüyordu. İşte bu ‘kapalılığı' gidermek adına, yeni bir çalışmanın yapılması gerektiği açıktı. Burada yapılması gereken, önerilen tezlerin örneklerle birlikte daha açık şekilde ifade edilmesi olmalıydı.

Bu noktadan hareket eden Gelecek İçin Manifesto kitabı konu etrafındaki sorulara verilen ayrıntılı cevaplardan oluşuyor. Kitapta biçim olarak ‘söyleşi' tarzını benimsenmesinin sebebi örneklendirmelerin ve tavzihlerin daha iyi yapılabilmesine imkan tanımasıydı. Sorumluluk taşıyan Müslümanlara, aydınlara ve âlimlere düşen görev, düşüncenin okullaşması çerçevesinde önerilen tezleri gereğince irdelemek ve projeye dair olumlu ve olumsuz kanaatleri açıklıkla ifade etmektir. Dolayısıyla okullaşmanın gerekliliği noktasında ortaya atılan tezlere bigâne kalmak doğru olmaz, çünkü nasıl bir gelecek bağlamında önerilen tezler, hepimizi yakından ilgilendirmektedir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 248,00    248,00   
3 90,34    271,01   
6 47,69    286,17   
9 33,48    301,34   
12 26,37    316,47   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 248,00    248,00   
3 90,34    271,01   
6 47,69    286,17   
9 33,48    301,34   
12 26,37    316,47   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 248,00    248,00   
3 90,34    271,01   
6 47,69    286,17   
9 33,48    301,34   
12 26,37    316,47   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 248,00    248,00   
3 90,34    271,01   
6 47,69    286,17   
9 33,48    301,34   
12 26,37    316,47   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 248,00    248,00   
3 90,34    271,01   
6 47,69    286,17   
9 33,48    301,34   
12 26,37    316,47   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 248,00    248,00   
3 90,34    271,01   
6 47,69    286,17   
9 33,48    301,34   
12 26,37    316,47   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 248,00    248,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Bilindiği gibi, Kürşad Atalar Düşüncenin Okullaşması adlı kitabında, yıllardır üzerinde çalıştığı konuyla ilgili tezlerini ortaya koymuştu. Burada öne çıkan husus, çağdaş dönemde faaliyet gösteren ‘İslami Hareketler'in çalışma tarzına yönelik eleştirel bir yaklaşımdı. Zira ‘düşüncenin okullaşması' projesine göre, olması gereken, ‘niceliğe' değil, ‘niteliğe' önem vermektir. Fakat çağdaş dönemde faaliyet gösteren yapılar, genellikle bunu yapamamışlardır! Sadece bu özellikleri bile düşüncenin okullaşması projesinin tartışılmasını gerekli kılmaktadır. Ancak eser ‘yarı manifesto' üslubuyla kaleme alındığı için, birçok konu ‘kapalı' bir şekilde ifade edilmiş ve detaylı bir şekilde ele alınamıştı.

Örneğin, tartışma platformlarında “otorite olmuş alim”, “çağın Gazalisi”, “eleştirel kitle”, “yetkin dil kullanmak” vb. kavramlara dair sürekli sorular geliyordu ve bunlarda yanlış anlamanın tezahürleri net olarak görülüyordu. İşte bu ‘kapalılığı' gidermek adına, yeni bir çalışmanın yapılması gerektiği açıktı. Burada yapılması gereken, önerilen tezlerin örneklerle birlikte daha açık şekilde ifade edilmesi olmalıydı.

Bu noktadan hareket eden Gelecek İçin Manifesto kitabı konu etrafındaki sorulara verilen ayrıntılı cevaplardan oluşuyor. Kitapta biçim olarak ‘söyleşi' tarzını benimsenmesinin sebebi örneklendirmelerin ve tavzihlerin daha iyi yapılabilmesine imkan tanımasıydı. Sorumluluk taşıyan Müslümanlara, aydınlara ve âlimlere düşen görev, düşüncenin okullaşması çerçevesinde önerilen tezleri gereğince irdelemek ve projeye dair olumlu ve olumsuz kanaatleri açıklıkla ifade etmektir. Dolayısıyla okullaşmanın gerekliliği noktasında ortaya atılan tezlere bigâne kalmak doğru olmaz, çünkü nasıl bir gelecek bağlamında önerilen tezler, hepimizi yakından ilgilendirmektedir.

Kapat