Temeli ses bağlantı kurallarına dayalı bir anlayışla oluşturulmuş armonik bir yürüyüşün ve oluşturulduğu akor serimlerinin, gitar tuşesi üzerine birebir ilişkilendirme ile - bir anlamda kod çözme mantığı ile - aktarılması yaklaşımı tel ve perde birleşiminden oluşan tuşeyi karmaşık hale getirmektedir. Bunun başlıca nedeni, gitarın kalıp organizasyonu ile iç içe olmasıdır. Gitarın asimetrik akort sistemi ( ⑥⑤④③ ve ②①. teller arası 4’lü tam; ③②.teller arası 3’lü majör) tuşe üzerinde altı sese kadar, yanal eksen üzerinde formu bozulmadan kaydırılabilir, dikey eksen üzerinde oluşturulduğu akor serimi değiştirilmeden farklı tel gruplarına aktarılabilir akorlar kurgulamaya olanak tanır. Öte yandan tonal müzikal bir anlatımın omurgasını oluşturan ve ton yönünü belirleyen kadansların geçici, işleyici, geciktirici akorlar ve pedal noktaları ile genişletilmiş versiyonlarının tüm tonlara aktarılarak çalınmasının, gitar tuşesinin armonik yürüyüş ve oluşturulduğu akor serimlerinin kalıp organizasyonu açısından nasıl işlediğinin kavranması açısından etkin bir rol üstleneceği düşünülmektedir. Bu bağlamda kitap için, temeli ses bağlantı kurallarına dayalı bir anlayışla yazılmış on bir adet kadans, oluşturuldukları armonik mantıklar değiştirilmeden bütün tonlara aktarılmıştır. Bu yöntem aynı armonik mantığın gitar tuşesinin farklı bölütlerinde ve tel gruplarında çalınarak pratik yapılmasına, gitar için zor kabul edilen tonlarda dahi tuşenin kalıp organizasyonu açısından kavranmasına olanak tanımaktadır. Tuşe üzerinde sol el açısından değişime uğramadan yanal eksen üzerinde kromatik olarak kaydırılabilir yürüyüş kalıplarının oluşturulmasını sağlamaktadır. Bu da farklı tonlara göçürmeyi pratik hale getirmektedir. Majör tonda yazılmış bir armonik yürüyüşün, ilgili minörüne aktarılmasında, hangi akorların niteliğinde değişiklik yapılması gerektiğine dair gözlem yapma fırsatı tanımaktadır. Bu kitabın genel anlamda, gitar tuşesi üzerinde akor yürüyüşleri, akor serimlerinin tüm tonlardaki işleyiş ve sınırlıkları hakkında bir ön bilgi vereceği düşünülmektedir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 344,70 | 344,70 |
3 | 125,56 | 376,69 |
6 | 66,29 | 397,75 |
9 | 46,54 | 418,84 |
12 | 36,66 | 439,87 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 344,70 | 344,70 |
3 | 125,56 | 376,69 |
6 | 66,29 | 397,75 |
9 | 46,54 | 418,84 |
12 | 36,66 | 439,87 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 344,70 | 344,70 |
3 | 125,56 | 376,69 |
6 | 66,29 | 397,75 |
9 | 46,54 | 418,84 |
12 | 36,66 | 439,87 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 344,70 | 344,70 |
3 | 125,56 | 376,69 |
6 | 66,29 | 397,75 |
9 | 46,54 | 418,84 |
12 | 36,66 | 439,87 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 344,70 | 344,70 |
3 | 125,56 | 376,69 |
6 | 66,29 | 397,75 |
9 | 46,54 | 418,84 |
12 | 36,66 | 439,87 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 344,70 | 344,70 |
3 | 125,56 | 376,69 |
6 | 66,29 | 397,75 |
9 | 46,54 | 418,84 |
12 | 36,66 | 439,87 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 344,70 | 344,70 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Temeli ses bağlantı kurallarına dayalı bir anlayışla oluşturulmuş armonik bir yürüyüşün ve oluşturulduğu akor serimlerinin, gitar tuşesi üzerine birebir ilişkilendirme ile - bir anlamda kod çözme mantığı ile - aktarılması yaklaşımı tel ve perde birleşiminden oluşan tuşeyi karmaşık hale getirmektedir. Bunun başlıca nedeni, gitarın kalıp organizasyonu ile iç içe olmasıdır. Gitarın asimetrik akort sistemi ( ⑥⑤④③ ve ②①. teller arası 4’lü tam; ③②.teller arası 3’lü majör) tuşe üzerinde altı sese kadar, yanal eksen üzerinde formu bozulmadan kaydırılabilir, dikey eksen üzerinde oluşturulduğu akor serimi değiştirilmeden farklı tel gruplarına aktarılabilir akorlar kurgulamaya olanak tanır. Öte yandan tonal müzikal bir anlatımın omurgasını oluşturan ve ton yönünü belirleyen kadansların geçici, işleyici, geciktirici akorlar ve pedal noktaları ile genişletilmiş versiyonlarının tüm tonlara aktarılarak çalınmasının, gitar tuşesinin armonik yürüyüş ve oluşturulduğu akor serimlerinin kalıp organizasyonu açısından nasıl işlediğinin kavranması açısından etkin bir rol üstleneceği düşünülmektedir. Bu bağlamda kitap için, temeli ses bağlantı kurallarına dayalı bir anlayışla yazılmış on bir adet kadans, oluşturuldukları armonik mantıklar değiştirilmeden bütün tonlara aktarılmıştır. Bu yöntem aynı armonik mantığın gitar tuşesinin farklı bölütlerinde ve tel gruplarında çalınarak pratik yapılmasına, gitar için zor kabul edilen tonlarda dahi tuşenin kalıp organizasyonu açısından kavranmasına olanak tanımaktadır. Tuşe üzerinde sol el açısından değişime uğramadan yanal eksen üzerinde kromatik olarak kaydırılabilir yürüyüş kalıplarının oluşturulmasını sağlamaktadır. Bu da farklı tonlara göçürmeyi pratik hale getirmektedir. Majör tonda yazılmış bir armonik yürüyüşün, ilgili minörüne aktarılmasında, hangi akorların niteliğinde değişiklik yapılması gerektiğine dair gözlem yapma fırsatı tanımaktadır. Bu kitabın genel anlamda, gitar tuşesi üzerinde akor yürüyüşleri, akor serimlerinin tüm tonlardaki işleyiş ve sınırlıkları hakkında bir ön bilgi vereceği düşünülmektedir.