Ülkemizde çok yoğun olarak şiir yazılmasına karşın şiirin estetik ve kültürel arka planıyla ilgili eleştirel çalışmalar yeterli düzeyde değil. Salih Bolat'ın son yıllarda kaleme aldığı denemelerden oluşan Gittikçe Yakın, bu ihtiyaca cevap veriyor ve değişen hayat şartlarıyla birlikte şiir nasıl dönüşüyorsa ona eşlik eden düşüncenin de dönüştüğünü gösteriyor. Ayrıca bugün yeniden yorumlanmayan ve geliştirilmeyen geleneğin öleceğini de ileri sürüyor bir bakıma. Bu anlamda Behçet Necatigil, Melih Cevdet Anday, İlhan Berk, Attilâ İlhan, Edip Cansever, Gülten Akın, Arif Damar, Enver Gökçe, Hasan Hüseyin, Metin Altıok, Behçet Aysan, küçük İskender, Oruç Aruoba, Hüseyin Ferhad, Adnan Azar gibi şairleri, Yaşar Kemal, Orhan Kemal, Muzaffer İlhan Erdost gibi yazarları mercek altına alan Bolat, gerçeklik ile dil, ideoloji ile estetik arasındaki ilişkileri tartışarak edebiyat tarihimize yeni bir ışık düşürüyor.
Gittikçe Yakın, “Yakın Okumalar” ve “Yakın Düşünceler” adlı iki bölümden oluşuyor. Kitaptaki denemelerde sadece edebî figürler hakkında –anılardan, tanıklıklardan beslenen– eleştirel denemeler yok; günlük hayat, yalnızlık, aşk, trenler ve garlar, ağaçlar, çocuk edebiyatı, ağlamak, yemek kültürü, kitabevleri, intihar, direniş, dağlar, umut-umutsuzluk ve pek çok evrensel insanlık durumu da şiirin perspektifinde kendine farklı bir konum edinerek karşımıza çıkıyor. Salih Bolat bilimsel makale formu ile bir günlüğün, anı defterinin öznel dilini buluşturarak kavramlara, kitaplara, hayata daha yakından bakmaya çağırıyor okuru.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 112,00 | 112,00 |
3 | 40,80 | 122,39 |
6 | 21,54 | 129,24 |
9 | 15,12 | 136,09 |
12 | 11,91 | 142,92 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 112,00 | 112,00 |
3 | 40,80 | 122,39 |
6 | 21,54 | 129,24 |
9 | 15,12 | 136,09 |
12 | 11,91 | 142,92 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 112,00 | 112,00 |
3 | 40,80 | 122,39 |
6 | 21,54 | 129,24 |
9 | 15,12 | 136,09 |
12 | 11,91 | 142,92 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 112,00 | 112,00 |
3 | 40,80 | 122,39 |
6 | 21,54 | 129,24 |
9 | 15,12 | 136,09 |
12 | 11,91 | 142,92 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 112,00 | 112,00 |
3 | 40,80 | 122,39 |
6 | 21,54 | 129,24 |
9 | 15,12 | 136,09 |
12 | 11,91 | 142,92 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 112,00 | 112,00 |
3 | 40,80 | 122,39 |
6 | 21,54 | 129,24 |
9 | 15,12 | 136,09 |
12 | 11,91 | 142,92 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 112,00 | 112,00 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Ülkemizde çok yoğun olarak şiir yazılmasına karşın şiirin estetik ve kültürel arka planıyla ilgili eleştirel çalışmalar yeterli düzeyde değil. Salih Bolat'ın son yıllarda kaleme aldığı denemelerden oluşan Gittikçe Yakın, bu ihtiyaca cevap veriyor ve değişen hayat şartlarıyla birlikte şiir nasıl dönüşüyorsa ona eşlik eden düşüncenin de dönüştüğünü gösteriyor. Ayrıca bugün yeniden yorumlanmayan ve geliştirilmeyen geleneğin öleceğini de ileri sürüyor bir bakıma. Bu anlamda Behçet Necatigil, Melih Cevdet Anday, İlhan Berk, Attilâ İlhan, Edip Cansever, Gülten Akın, Arif Damar, Enver Gökçe, Hasan Hüseyin, Metin Altıok, Behçet Aysan, küçük İskender, Oruç Aruoba, Hüseyin Ferhad, Adnan Azar gibi şairleri, Yaşar Kemal, Orhan Kemal, Muzaffer İlhan Erdost gibi yazarları mercek altına alan Bolat, gerçeklik ile dil, ideoloji ile estetik arasındaki ilişkileri tartışarak edebiyat tarihimize yeni bir ışık düşürüyor.
Gittikçe Yakın, “Yakın Okumalar” ve “Yakın Düşünceler” adlı iki bölümden oluşuyor. Kitaptaki denemelerde sadece edebî figürler hakkında –anılardan, tanıklıklardan beslenen– eleştirel denemeler yok; günlük hayat, yalnızlık, aşk, trenler ve garlar, ağaçlar, çocuk edebiyatı, ağlamak, yemek kültürü, kitabevleri, intihar, direniş, dağlar, umut-umutsuzluk ve pek çok evrensel insanlık durumu da şiirin perspektifinde kendine farklı bir konum edinerek karşımıza çıkıyor. Salih Bolat bilimsel makale formu ile bir günlüğün, anı defterinin öznel dilini buluşturarak kavramlara, kitaplara, hayata daha yakından bakmaya çağırıyor okuru.