Göle Ağladım Çöl Oldum

Stok Kodu:
9786257391634
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
54
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2021-06
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%30 indirimli
120,00TL
84,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 8,93TL
Havale/EFT ile: 82,32TL
Temin süresi 6 gündür.
9786257391634
461933
Göle Ağladım Çöl Oldum
Göle Ağladım Çöl Oldum
84.00

Şiirimin değdiği kanatlar…

F. Schelling lirik/modern şiir, sonsuzun sonluya tekile/ben'e şekillenmesidir, der. Epik, sonlunun sonsuz tümel bünyesinde temsilidir tezini dikkate alırım. Paul Walery'de dolayımın da Saf Şiiri önemserim. Yani müziksel bir akıcılığın hiçbir zaman kesintiye uğramayacağı vurgusunu göz ardı etmem. Paul de Man'ın modernliğin temsili yitirmesinden dolayı şiirin kişisizleştiğine atıfta bulunmasını yani temsiliyet ilişkisinin modern şiir için sorun olmaktan çıkması, gerçekliğe ya da teslimiyete atıfta bulunmaması düşüncesini sahiplenirim. Adorno (Lirik Şiir ve Toplum Üzerine) yazının da belirtiği şiirin toplumsal olanla öznel olan arasında bir çelişki olmadığına vurgu yapmasını. Yahya Kemal şiirde kurucu öğe olarak beliren 'deruni ahenk'e sadık kalınması gerektiği hep aklımdadır. Asaf Halet Çelebi'nin şiirin his ve manevi sesine sahip çıkmasını paylaşırım. Ahmet Hamdi Tanpınar'ın şiiri şiir yapanın onun manevi havası olduğuna dair kaygısını unutmam. Hilmi Yavuz'un hem Paul de Man ve Adorno'nun modern lirik konusundaki önesürüşlerini, hem de Yahya Kemal'in geleneksel şiire ilişkin önesürüşlerini birlikte edinip şiire dönüştürmekle yükümlülüğüne vurgusu 'temel' bir bakıştır benim için. Yahya Kemal'in deruni ahenk' ile benim 'kakofonik' sesle ilişki kurma çabam kuşkusuz şiirim üzerine düşünenlerin önemsemesi gerektiği bir konudur. Şiirin kimliksel/kültürel yükümlülüğü üstlenmesini beklerim. M. Heidegger'in şiir için söylediği 'hakikatin deşifre' etme yükümlülüğünü ilişkin söylediklerini önemserim. Benim için gelenek bir antolojiden' ibaret değildir, beslenilmesi gereken devasa yaratı alanı olarak görürüm. Son olarak; B. Necatigil'in şairleri tariflerken 'burçlara' atıfta bulunur. Bu haklı bir yol gösterimdir. Şair çıktığı bir yoldur şiir ve de buna uzun bir yorgunluk sonrası ulaşır. Benim şiirimin temel niteliklerini, inşa sürecinde dikkat ettiğim hususlar bunlardır.

M.Akay

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 84,00    84,00   
3 30,60    91,80   
6 16,15    96,93   
9 11,34    102,07   
12 8,93    107,19   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 84,00    84,00   
3 30,60    91,80   
6 16,15    96,93   
9 11,34    102,07   
12 8,93    107,19   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 84,00    84,00   
3 30,60    91,80   
6 16,15    96,93   
9 11,34    102,07   
12 8,93    107,19   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 84,00    84,00   
3 30,60    91,80   
6 16,15    96,93   
9 11,34    102,07   
12 8,93    107,19   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 84,00    84,00   
3 30,60    91,80   
6 16,15    96,93   
9 11,34    102,07   
12 8,93    107,19   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 84,00    84,00   
3 30,60    91,80   
6 16,15    96,93   
9 11,34    102,07   
12 8,93    107,19   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 84,00    84,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Şiirimin değdiği kanatlar…

F. Schelling lirik/modern şiir, sonsuzun sonluya tekile/ben'e şekillenmesidir, der. Epik, sonlunun sonsuz tümel bünyesinde temsilidir tezini dikkate alırım. Paul Walery'de dolayımın da Saf Şiiri önemserim. Yani müziksel bir akıcılığın hiçbir zaman kesintiye uğramayacağı vurgusunu göz ardı etmem. Paul de Man'ın modernliğin temsili yitirmesinden dolayı şiirin kişisizleştiğine atıfta bulunmasını yani temsiliyet ilişkisinin modern şiir için sorun olmaktan çıkması, gerçekliğe ya da teslimiyete atıfta bulunmaması düşüncesini sahiplenirim. Adorno (Lirik Şiir ve Toplum Üzerine) yazının da belirtiği şiirin toplumsal olanla öznel olan arasında bir çelişki olmadığına vurgu yapmasını. Yahya Kemal şiirde kurucu öğe olarak beliren 'deruni ahenk'e sadık kalınması gerektiği hep aklımdadır. Asaf Halet Çelebi'nin şiirin his ve manevi sesine sahip çıkmasını paylaşırım. Ahmet Hamdi Tanpınar'ın şiiri şiir yapanın onun manevi havası olduğuna dair kaygısını unutmam. Hilmi Yavuz'un hem Paul de Man ve Adorno'nun modern lirik konusundaki önesürüşlerini, hem de Yahya Kemal'in geleneksel şiire ilişkin önesürüşlerini birlikte edinip şiire dönüştürmekle yükümlülüğüne vurgusu 'temel' bir bakıştır benim için. Yahya Kemal'in deruni ahenk' ile benim 'kakofonik' sesle ilişki kurma çabam kuşkusuz şiirim üzerine düşünenlerin önemsemesi gerektiği bir konudur. Şiirin kimliksel/kültürel yükümlülüğü üstlenmesini beklerim. M. Heidegger'in şiir için söylediği 'hakikatin deşifre' etme yükümlülüğünü ilişkin söylediklerini önemserim. Benim için gelenek bir antolojiden' ibaret değildir, beslenilmesi gereken devasa yaratı alanı olarak görürüm. Son olarak; B. Necatigil'in şairleri tariflerken 'burçlara' atıfta bulunur. Bu haklı bir yol gösterimdir. Şair çıktığı bir yoldur şiir ve de buna uzun bir yorgunluk sonrası ulaşır. Benim şiirimin temel niteliklerini, inşa sürecinde dikkat ettiğim hususlar bunlardır.

M.Akay

Kapat