Gözdeki Kıymık Yeni Türkiye Sinemasında Madun ve Maduniyet İmgeleri

Stok Kodu:
9786053160373
Boyut:
13x20
Sayfa Sayısı:
440
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2016-04
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%15 indirimli
336,00TL
285,60TL
Taksitli fiyat: 12 x 30,37TL
Havale/EFT ile: 279,89TL
Temin süresi 6 gündür.
9786053160373
487025
Gözdeki Kıymık
Gözdeki Kıymık Yeni Türkiye Sinemasında Madun ve Maduniyet İmgeleri
285.60

Kadınlar ve genç kızlar, azınlıklar, Kürtler, kent yoksulu genç erkekler, yerlerinden yurtlarında edilip büyük kentlere tıkıştırılanlar, Afrikalı göçmenler, eşcinseller, deliler, travma mağdurları, yaşlılar, ailesini katliamlarda kaybetmiş olanlar, kötü bir eğitimin içinde yönünü kaybeden genç insanlar, engelliler... yani başarılı, “normal” erkek dışında kalan büyük çoğunluk.

Bütün bu madunlar Türkiye sinemasının son dönem filmlerinde kendilerine daha önce görülmemiş ölçüde yer buldular. Tamamlayıcı bir tarzda, yan karakterler ve anlatılar olarak ya da ideolojileri aklamak üzere çarpıtılmış imgeleriyle değil, ana karakterler olarak kendi sesleriyle, filmlerin merkezine yerleşerek...
Adorno’nun “Gözünüzdeki kıymık en iyi büyüteçtir” sözünden adını alan kitap, bu değişimin çeşitli veçhelerini görünür hale getirerek, eleştirel bir değerlendirmeye girişiyor. Madunları ve maduniyet imgelerini filmler üzerinden ele alan bu incelemeler, bu yeni sinemasal muhayyilenin imkânlarını ve sınırlılıklarını görüntü, ses ve anlatı açısından irdelerken, aynı zamanda Türkiye toplumuna dair önemli bir kültürel, sosyolojik bilgi de üretiyorlar.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 285,60    285,60   
3 104,03    312,10   
6 54,93    329,55   
9 38,56    347,03   
12 30,37    364,45   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 285,60    285,60   
3 104,03    312,10   
6 54,93    329,55   
9 38,56    347,03   
12 30,37    364,45   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 285,60    285,60   
3 104,03    312,10   
6 54,93    329,55   
9 38,56    347,03   
12 30,37    364,45   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 285,60    285,60   
3 104,03    312,10   
6 54,93    329,55   
9 38,56    347,03   
12 30,37    364,45   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 285,60    285,60   
3 104,03    312,10   
6 54,93    329,55   
9 38,56    347,03   
12 30,37    364,45   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 285,60    285,60   
3 104,03    312,10   
6 54,93    329,55   
9 38,56    347,03   
12 30,37    364,45   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 285,60    285,60   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Kadınlar ve genç kızlar, azınlıklar, Kürtler, kent yoksulu genç erkekler, yerlerinden yurtlarında edilip büyük kentlere tıkıştırılanlar, Afrikalı göçmenler, eşcinseller, deliler, travma mağdurları, yaşlılar, ailesini katliamlarda kaybetmiş olanlar, kötü bir eğitimin içinde yönünü kaybeden genç insanlar, engelliler... yani başarılı, “normal” erkek dışında kalan büyük çoğunluk.

Bütün bu madunlar Türkiye sinemasının son dönem filmlerinde kendilerine daha önce görülmemiş ölçüde yer buldular. Tamamlayıcı bir tarzda, yan karakterler ve anlatılar olarak ya da ideolojileri aklamak üzere çarpıtılmış imgeleriyle değil, ana karakterler olarak kendi sesleriyle, filmlerin merkezine yerleşerek...
Adorno’nun “Gözünüzdeki kıymık en iyi büyüteçtir” sözünden adını alan kitap, bu değişimin çeşitli veçhelerini görünür hale getirerek, eleştirel bir değerlendirmeye girişiyor. Madunları ve maduniyet imgelerini filmler üzerinden ele alan bu incelemeler, bu yeni sinemasal muhayyilenin imkânlarını ve sınırlılıklarını görüntü, ses ve anlatı açısından irdelerken, aynı zamanda Türkiye toplumuna dair önemli bir kültürel, sosyolojik bilgi de üretiyorlar.

Kapat