Gülzar-ı Musiki

Stok Kodu:
9786051807461
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
291
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2017-08
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%30 indirimli
170,00TL
119,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 12,65TL
Havale/EFT ile: 116,62TL
Temin süresi 6 gündür.
9786051807461
539357
Gülzar-ı Musiki
Gülzar-ı Musiki
119.00

Dönemin mûsikî anlayışı ve mûsikîye bakış üzerine bazı değerlendirmelerde bulunan yazar giriş bölümü olan “İfâde-i Mahsûsa” da güzel san'atların önemli bir kısmını teşkîl eden mûsikî ilminden söz ederken, “Sanâyi-i nefisenin (güzel san'atların) aksâm-ı kesîresinden (çoğu
bölümlerinden) bir kısm-ı mühimminî teşkîl eden fenn-i mûsikî (mûsikî ilmi) ki urûk-ı hissiyyâttın (hislerin köklerinin) vâsıta-i ihtizâzıdır (titreşim aracıdır). Rûha müteallik keyfiyyât-ı bedî'atü'l-cereyânını (beğenilen, takdîr edilen yeni durumların akışını) bir edâ-yi
beliğ (belâgatla yerine getirme) ve fasîh (açık ve düzgün) ile tebliğ içün yegâne vâsıta olması haysiyyetiyle (i'tibâriyle) hâiz olduğu ehemmiyyeti der-pîş-i tefekkür (düşünmeyi göz önünde tutma) ve teemmül (dikkatle tefekkür) edilince erbâb-ı rağbet ve iştiyâkın (güçlü istek ve ârzû duyan kimselerin) derhâl anın(onun) dâire-i feyz-i bâhiresinden (ışıklı,parlak ilim-irfân dâiresinden) vücûd-pezîr (vücûd bulan, meydan gelen) olmuş olan âsâr-ı pür-mesârre (çok zevkli eserlere) müncezib (gönül vermiş) olması bir emr-i tabîîdir (tabîî iştir). “diyerek mûsikînin önemi ve insan rûhu üzerindeki etkisini dile getirmiş; usûl ve makâmları müşevveş (anlaşılmaz, karmakarışık) olan bir takım âmiyâne (âdice, bayağı) şarkılara kitapta yer verilmediğinden, yer verilen eserlerin de önceki üstâdlar ile dönemin önemli bestekârlarına ait seçilmiş makbûl eserler olduğundan bahsetmiştir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 119,00    119,00   
3 43,35    130,04   
6 22,89    137,31   
9 16,07    144,60   
12 12,65    151,86   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 119,00    119,00   
3 43,35    130,04   
6 22,89    137,31   
9 16,07    144,60   
12 12,65    151,86   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 119,00    119,00   
3 43,35    130,04   
6 22,89    137,31   
9 16,07    144,60   
12 12,65    151,86   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 119,00    119,00   
3 43,35    130,04   
6 22,89    137,31   
9 16,07    144,60   
12 12,65    151,86   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 119,00    119,00   
3 43,35    130,04   
6 22,89    137,31   
9 16,07    144,60   
12 12,65    151,86   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 119,00    119,00   
3 43,35    130,04   
6 22,89    137,31   
9 16,07    144,60   
12 12,65    151,86   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 119,00    119,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Dönemin mûsikî anlayışı ve mûsikîye bakış üzerine bazı değerlendirmelerde bulunan yazar giriş bölümü olan “İfâde-i Mahsûsa” da güzel san'atların önemli bir kısmını teşkîl eden mûsikî ilminden söz ederken, “Sanâyi-i nefisenin (güzel san'atların) aksâm-ı kesîresinden (çoğu
bölümlerinden) bir kısm-ı mühimminî teşkîl eden fenn-i mûsikî (mûsikî ilmi) ki urûk-ı hissiyyâttın (hislerin köklerinin) vâsıta-i ihtizâzıdır (titreşim aracıdır). Rûha müteallik keyfiyyât-ı bedî'atü'l-cereyânını (beğenilen, takdîr edilen yeni durumların akışını) bir edâ-yi
beliğ (belâgatla yerine getirme) ve fasîh (açık ve düzgün) ile tebliğ içün yegâne vâsıta olması haysiyyetiyle (i'tibâriyle) hâiz olduğu ehemmiyyeti der-pîş-i tefekkür (düşünmeyi göz önünde tutma) ve teemmül (dikkatle tefekkür) edilince erbâb-ı rağbet ve iştiyâkın (güçlü istek ve ârzû duyan kimselerin) derhâl anın(onun) dâire-i feyz-i bâhiresinden (ışıklı,parlak ilim-irfân dâiresinden) vücûd-pezîr (vücûd bulan, meydan gelen) olmuş olan âsâr-ı pür-mesârre (çok zevkli eserlere) müncezib (gönül vermiş) olması bir emr-i tabîîdir (tabîî iştir). “diyerek mûsikînin önemi ve insan rûhu üzerindeki etkisini dile getirmiş; usûl ve makâmları müşevveş (anlaşılmaz, karmakarışık) olan bir takım âmiyâne (âdice, bayağı) şarkılara kitapta yer verilmediğinden, yer verilen eserlerin de önceki üstâdlar ile dönemin önemli bestekârlarına ait seçilmiş makbûl eserler olduğundan bahsetmiştir.

Kapat