Geçmişten günümüze insanoğlunun sürekli irdelediği ve üzerinde pek çok felsefi düşünce geliştirdiği var olma durumu esasında yaratılış söylencelerinin kaynağını oluşturmaktadır. Dünya üzerindeki farklı kültürlerin insanlığın başlangıcı ile ilgili neden ve nasıl sorularının etrafında pek çok yaratılış miti geliş- tirdiği görülmektedir. Kutsal kitaplarda yer alan anlatılar ise ilk yaratılmış insan olarak Adem'i göstermektedir. Âdem'den daha sonra ona eş olarak kadın yaratılmıştır. Âdem'in adını Havva koyduğu eşi ile yasağı çiğneyip cennetten kovulduktan sonra dünya hayatı başlamıştır. Bu çalışmada karşılaştırmalı edebiyat biliminin verileri doğrultusunda farklı edebiyatlarda Ådem ile Havva'nın oğulları Habil ile Kabil arasında yaşanan kıskançlık sonrası, insanlık tarihinin ilk suçu ve cinayeti kabul edilen olayın yaşanması üzerine kurgulanan eserler irdelenmiştir. Yazarların kendi yaşanmışlıklarının, yerleşik kültürel öğelerin etkisiyle kurguladıkları bu hikâyenin benzerlikleri ve farklılıkları çalışmanın merkezi amacını oluşturmaktadır. Çalışmada Batı edebiyatından José Saramago'nun Kabil; Türk edebiyatından Nazan Bekiroğlu'nun La Sonsuzluk Hecesi ve Doğu Edebiyatından Necip Mahfuz'un Cebelavi Sokağının Çocukları adlı eserleri Habil Kabil hikâyesinin yeniden yazımları bağlamında değerlen- dirilmiş ve aynı hikâyenin farklı edebiyatlara ait eserlerdeki benzerlikleri ve farklılıkları ve bunların altında yatan nedenleri sorgulanmıştır.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 119,00 | 119,00 |
3 | 43,35 | 130,04 |
6 | 22,89 | 137,31 |
9 | 16,07 | 144,60 |
12 | 12,65 | 151,86 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 119,00 | 119,00 |
3 | 43,35 | 130,04 |
6 | 22,89 | 137,31 |
9 | 16,07 | 144,60 |
12 | 12,65 | 151,86 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 119,00 | 119,00 |
3 | 43,35 | 130,04 |
6 | 22,89 | 137,31 |
9 | 16,07 | 144,60 |
12 | 12,65 | 151,86 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 119,00 | 119,00 |
3 | 43,35 | 130,04 |
6 | 22,89 | 137,31 |
9 | 16,07 | 144,60 |
12 | 12,65 | 151,86 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 119,00 | 119,00 |
3 | 43,35 | 130,04 |
6 | 22,89 | 137,31 |
9 | 16,07 | 144,60 |
12 | 12,65 | 151,86 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 119,00 | 119,00 |
3 | 43,35 | 130,04 |
6 | 22,89 | 137,31 |
9 | 16,07 | 144,60 |
12 | 12,65 | 151,86 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 119,00 | 119,00 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Geçmişten günümüze insanoğlunun sürekli irdelediği ve üzerinde pek çok felsefi düşünce geliştirdiği var olma durumu esasında yaratılış söylencelerinin kaynağını oluşturmaktadır. Dünya üzerindeki farklı kültürlerin insanlığın başlangıcı ile ilgili neden ve nasıl sorularının etrafında pek çok yaratılış miti geliş- tirdiği görülmektedir. Kutsal kitaplarda yer alan anlatılar ise ilk yaratılmış insan olarak Adem'i göstermektedir. Âdem'den daha sonra ona eş olarak kadın yaratılmıştır. Âdem'in adını Havva koyduğu eşi ile yasağı çiğneyip cennetten kovulduktan sonra dünya hayatı başlamıştır. Bu çalışmada karşılaştırmalı edebiyat biliminin verileri doğrultusunda farklı edebiyatlarda Ådem ile Havva'nın oğulları Habil ile Kabil arasında yaşanan kıskançlık sonrası, insanlık tarihinin ilk suçu ve cinayeti kabul edilen olayın yaşanması üzerine kurgulanan eserler irdelenmiştir. Yazarların kendi yaşanmışlıklarının, yerleşik kültürel öğelerin etkisiyle kurguladıkları bu hikâyenin benzerlikleri ve farklılıkları çalışmanın merkezi amacını oluşturmaktadır. Çalışmada Batı edebiyatından José Saramago'nun Kabil; Türk edebiyatından Nazan Bekiroğlu'nun La Sonsuzluk Hecesi ve Doğu Edebiyatından Necip Mahfuz'un Cebelavi Sokağının Çocukları adlı eserleri Habil Kabil hikâyesinin yeniden yazımları bağlamında değerlen- dirilmiş ve aynı hikâyenin farklı edebiyatlara ait eserlerdeki benzerlikleri ve farklılıkları ve bunların altında yatan nedenleri sorgulanmıştır.