Hadis İlminde Metin Tenkidi Örnekleri

Stok Kodu:
9786059652452
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
296
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2018-01
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%18 indirimli
180,00TL
147,60TL
Taksitli fiyat: 12 x 15,70TL
Havale/EFT ile: 144,65TL
Temin süresi 6 gündür.
9786059652452
521433
Hadis İlminde Metin Tenkidi Örnekleri
Hadis İlminde Metin Tenkidi Örnekleri
147.60

İnsan, akıl sahibi bir varlık olduğu için Allah onu kendisine muhatap kabul etmiştir. Mükellef oluşu da yine akıl sahibi oluşuna bağlıdır. İnsanın her türlü eylemi ve tefekkürü onun sahip olduğu aklın bir ürünüdür. Bu nedenle insanoğluna gönderilen son din olan İslam’ın ve Kuran mesajının “Akıl” ile çelişmesi imkansızdır. Çünkü akıl, hem dini anlamada hem de gereğini yerine getirmede olmazsa olmaz faktördür.

Akla bu derece merkezi bir konum atfeden bir dinin onu ihmal etmesi ve önemsiz sayması düşünülemez. O halde akıl, rivayetlerin muhtevalarını değerlendirmede birinci derecede öneme haizdir. Geleneğimizde kimi zaman ihmal edilmiş olsa da önemini her zaman korumuştur. Başta Kuran’ın anlaşılması olmak üzere dini metinleri anlamada akıl rehberimiz olmalıdır. Özellikle Hadis rivayetlerinin uzun bir rivayet sürecinden geçmiş olmaları ve zaman içinde rivayetin ana metnine pek çok harici unsurların dahil olmuş olma ihtimali, onları eleştirel bir akılla değerlendirmemizi zorunlu kılmaktadır.

İşte okuyacağınız bu eser size, rivayetlerin metinlerini anlamada aklın ne derecede önemli olduğunu gösteren “metin tenkidi” örnekleri sunmaktadır. Akıl nakle, nakil de akla her zaman muhtaçtır. Akıl ihmal edilerek okunan nakil yobazlığı, naklin rehberliği olmadan yürütülen akıl da şaşkınlığı doğurur. Akıl ve nakil bizi hakikate ulaştıracak iki ayak gibidir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 147,60    147,60   
3 53,77    161,30   
6 28,39    170,32   
9 19,93    179,35   
12 15,70    188,35   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 147,60    147,60   
3 53,77    161,30   
6 28,39    170,32   
9 19,93    179,35   
12 15,70    188,35   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 147,60    147,60   
3 53,77    161,30   
6 28,39    170,32   
9 19,93    179,35   
12 15,70    188,35   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 147,60    147,60   
3 53,77    161,30   
6 28,39    170,32   
9 19,93    179,35   
12 15,70    188,35   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 147,60    147,60   
3 53,77    161,30   
6 28,39    170,32   
9 19,93    179,35   
12 15,70    188,35   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 147,60    147,60   
3 53,77    161,30   
6 28,39    170,32   
9 19,93    179,35   
12 15,70    188,35   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 147,60    147,60   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

İnsan, akıl sahibi bir varlık olduğu için Allah onu kendisine muhatap kabul etmiştir. Mükellef oluşu da yine akıl sahibi oluşuna bağlıdır. İnsanın her türlü eylemi ve tefekkürü onun sahip olduğu aklın bir ürünüdür. Bu nedenle insanoğluna gönderilen son din olan İslam’ın ve Kuran mesajının “Akıl” ile çelişmesi imkansızdır. Çünkü akıl, hem dini anlamada hem de gereğini yerine getirmede olmazsa olmaz faktördür.

Akla bu derece merkezi bir konum atfeden bir dinin onu ihmal etmesi ve önemsiz sayması düşünülemez. O halde akıl, rivayetlerin muhtevalarını değerlendirmede birinci derecede öneme haizdir. Geleneğimizde kimi zaman ihmal edilmiş olsa da önemini her zaman korumuştur. Başta Kuran’ın anlaşılması olmak üzere dini metinleri anlamada akıl rehberimiz olmalıdır. Özellikle Hadis rivayetlerinin uzun bir rivayet sürecinden geçmiş olmaları ve zaman içinde rivayetin ana metnine pek çok harici unsurların dahil olmuş olma ihtimali, onları eleştirel bir akılla değerlendirmemizi zorunlu kılmaktadır.

İşte okuyacağınız bu eser size, rivayetlerin metinlerini anlamada aklın ne derecede önemli olduğunu gösteren “metin tenkidi” örnekleri sunmaktadır. Akıl nakle, nakil de akla her zaman muhtaçtır. Akıl ihmal edilerek okunan nakil yobazlığı, naklin rehberliği olmadan yürütülen akıl da şaşkınlığı doğurur. Akıl ve nakil bizi hakikate ulaştıracak iki ayak gibidir.

Kapat