Hadisin İtikatta Delil Oluşu

Stok Kodu:
9786059603515
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
168
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2019
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%25 indirimli
130,00TL
97,50TL
Taksitli fiyat: 12 x 10,37TL
Havale/EFT ile: 95,55TL
Temin süresi 6 gündür.
9786059603515
406123
Hadisin İtikatta Delil Oluşu
Hadisin İtikatta Delil Oluşu
97.50

Kelam İlmi’nde inanca dair hususların sağlam, sabit, değişmez, kesin ve doğru bilgilere dayandırılması temel amaç olduğundan, bu ilimde zannî ve taklidî bilgilere itibar edilmemiştir. Kelamcılar nezdinde itikadî konularda mütevatir derecesinde sağlam hadislerin yok denecek kadar az olduğu genel kabul görmüş bir husus olduğu için, bu alanda Kelam İlmi’nin ilgi sahası doğal olarak ahad hadislere münhasır kılınmıştır. Esas sorun da bu noktada baş göstermiş ve ahad haberlerin itikadî konularda delil sayılıp sayılmayacağı meselesi önemli bir problem olarak tartışılmıştır.

Kelam âlimleri, sahih bile olsa, zan ifade ettikleri için ahad hadisleri tek başına itikadî konularda delil ve ölçü olarak kabul etmemişlerdir. Ancak onların bu yöntemine ciddi eleştiriler de yöneltilmiştir. İşte Hadisin İtikatta Delil Oluşu adıyla sunulan bu eser, kelamcıların söz konusu yöntemine karşı kaleme alınmış bir çalışmadır ve hadislerin itikadî konularda delil sayılması gerektiğine dair İslâm dünyasında yayınlanmış nadir eserlerden biridir. Günümüz hadis otoritelerinden biri olarak şöhret bulmuş olan Muhammed Nâsıruddîn el-Elbânî’nin kaleme aldığı bu eserde, Selef’initikadî hususların ispatında kabul ettiği yöntem aynen benimsenerek, nasıl ahkâma dair konularda tartışmasız delil kabul ediliyorsa, aynı şekilde hadislerin itikadî konularda da delil sayılması gerektiği tezi savunulmaktadır. Eserde ahad hadisleri itikadî hususların ispatında tek başına delil kabul etmeyen kelamcıların yöntemine ciddi eleştiriler yöneltilmekte ve bu metot çeşitli argümanlar ileri sürülerek sorgulanmaktadır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 97,50    97,50   
3 35,52    106,55   
6 18,75    112,51   
9 13,16    118,47   
12 10,37    124,42   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 97,50    97,50   
3 35,52    106,55   
6 18,75    112,51   
9 13,16    118,47   
12 10,37    124,42   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 97,50    97,50   
3 35,52    106,55   
6 18,75    112,51   
9 13,16    118,47   
12 10,37    124,42   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 97,50    97,50   
3 35,52    106,55   
6 18,75    112,51   
9 13,16    118,47   
12 10,37    124,42   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 97,50    97,50   
3 35,52    106,55   
6 18,75    112,51   
9 13,16    118,47   
12 10,37    124,42   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 97,50    97,50   
3 35,52    106,55   
6 18,75    112,51   
9 13,16    118,47   
12 10,37    124,42   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 97,50    97,50   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Kelam İlmi’nde inanca dair hususların sağlam, sabit, değişmez, kesin ve doğru bilgilere dayandırılması temel amaç olduğundan, bu ilimde zannî ve taklidî bilgilere itibar edilmemiştir. Kelamcılar nezdinde itikadî konularda mütevatir derecesinde sağlam hadislerin yok denecek kadar az olduğu genel kabul görmüş bir husus olduğu için, bu alanda Kelam İlmi’nin ilgi sahası doğal olarak ahad hadislere münhasır kılınmıştır. Esas sorun da bu noktada baş göstermiş ve ahad haberlerin itikadî konularda delil sayılıp sayılmayacağı meselesi önemli bir problem olarak tartışılmıştır.

Kelam âlimleri, sahih bile olsa, zan ifade ettikleri için ahad hadisleri tek başına itikadî konularda delil ve ölçü olarak kabul etmemişlerdir. Ancak onların bu yöntemine ciddi eleştiriler de yöneltilmiştir. İşte Hadisin İtikatta Delil Oluşu adıyla sunulan bu eser, kelamcıların söz konusu yöntemine karşı kaleme alınmış bir çalışmadır ve hadislerin itikadî konularda delil sayılması gerektiğine dair İslâm dünyasında yayınlanmış nadir eserlerden biridir. Günümüz hadis otoritelerinden biri olarak şöhret bulmuş olan Muhammed Nâsıruddîn el-Elbânî’nin kaleme aldığı bu eserde, Selef’initikadî hususların ispatında kabul ettiği yöntem aynen benimsenerek, nasıl ahkâma dair konularda tartışmasız delil kabul ediliyorsa, aynı şekilde hadislerin itikadî konularda da delil sayılması gerektiği tezi savunulmaktadır. Eserde ahad hadisleri itikadî hususların ispatında tek başına delil kabul etmeyen kelamcıların yöntemine ciddi eleştiriler yöneltilmekte ve bu metot çeşitli argümanlar ileri sürülerek sorgulanmaktadır.

Kapat