Hakikat Yollarında Tarih Boyunca Ahlâk, adlı eserin içindekiler bölümü ayrı ayrı ele alınmıştır. Eserde, tarih boyunca olgun insan tanımının farklı medeniyetlerde nasıl evrildiği konusu üzerinde durulmuştur. Eğitim sistemlerinin geçmişi ve bugünü üzerinde durularak, manevi duyguların hareketi güçlendirdiği vurgulanmıştır. Ayrıca, halk eğitimi için bir Enstitü önerisi getirilerek, dinamik cemiyetlerin kurumlarının geçmişten günümüze nasıl evrildiği incelenmiştir.
1 – Eski Medeniyette Ahlâk,
2 – Dört Kitabın Ahlâk Temelleri,
a) Zebur Ahlâkı, b) Tevrat Ahlâkı, c) İncil Ahlâkı, d) Kur'an Ahlâkı,
3– Hayatın Amacı,
Orta Çağda Hıristiyanlığın Hayat Amacı, Rönesans Devrinden İtibaren Hayat Amacı, İslâm’da ve Eski Türklerde Hayatın Amacı
4 – Ahlâkın Dayanakları,
5– Lâik Ahlâk,
6 – İyi Vatandaşlık Hakkındaki On Ahlâk İlkesi
7 – Toplumsal Ahlak
İkinci Bölüm, Tarih Boyunca Halk Terbiyesi Kurumları, Eski Mısırda Hermes Kurumu, Eski Yunanistan’da Pisagor Kurumu, Eski Türkler ve Bugünkü Tahtacılarda Kalıntıları, İnançlar:
1 – Eş inancı. 2 – Ocak inancı. 3 – Badırlık
Muhittin Arabî’ye Göre: İnsan ve Terbiye, Kalbin Tanrı’ya benzeyişi: Eğitim veren kimselerin vasıfları: Terbiye yolları: Ahiler, Bektaşiler, Mevleviler, Melâmiler, Rufailer. Behailer, Teozoflar, Çağdaş kurumlardan: Oxford Grubu, Cenevre’de Halk Eğitimi Kurumu ve Çalışmaları, Üç Çağın Karşılaştırılması; Eski Çağ, Orta Çağ, Yeni Çağ, Çağdaş Halk Eğitimi Neye Dayanmalı? Bu İş İçin Bir Enstitünün Gereği
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 121,04 | 121,04 |
3 | 44,09 | 132,27 |
6 | 23,28 | 139,67 |
9 | 16,34 | 147,08 |
12 | 12,87 | 154,46 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 121,04 | 121,04 |
3 | 44,09 | 132,27 |
6 | 23,28 | 139,67 |
9 | 16,34 | 147,08 |
12 | 12,87 | 154,46 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 121,04 | 121,04 |
3 | 44,09 | 132,27 |
6 | 23,28 | 139,67 |
9 | 16,34 | 147,08 |
12 | 12,87 | 154,46 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 121,04 | 121,04 |
3 | 44,09 | 132,27 |
6 | 23,28 | 139,67 |
9 | 16,34 | 147,08 |
12 | 12,87 | 154,46 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 121,04 | 121,04 |
3 | 44,09 | 132,27 |
6 | 23,28 | 139,67 |
9 | 16,34 | 147,08 |
12 | 12,87 | 154,46 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 121,04 | 121,04 |
3 | 44,09 | 132,27 |
6 | 23,28 | 139,67 |
9 | 16,34 | 147,08 |
12 | 12,87 | 154,46 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 121,04 | 121,04 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Hakikat Yollarında Tarih Boyunca Ahlâk, adlı eserin içindekiler bölümü ayrı ayrı ele alınmıştır. Eserde, tarih boyunca olgun insan tanımının farklı medeniyetlerde nasıl evrildiği konusu üzerinde durulmuştur. Eğitim sistemlerinin geçmişi ve bugünü üzerinde durularak, manevi duyguların hareketi güçlendirdiği vurgulanmıştır. Ayrıca, halk eğitimi için bir Enstitü önerisi getirilerek, dinamik cemiyetlerin kurumlarının geçmişten günümüze nasıl evrildiği incelenmiştir.
1 – Eski Medeniyette Ahlâk,
2 – Dört Kitabın Ahlâk Temelleri,
a) Zebur Ahlâkı, b) Tevrat Ahlâkı, c) İncil Ahlâkı, d) Kur'an Ahlâkı,
3– Hayatın Amacı,
Orta Çağda Hıristiyanlığın Hayat Amacı, Rönesans Devrinden İtibaren Hayat Amacı, İslâm’da ve Eski Türklerde Hayatın Amacı
4 – Ahlâkın Dayanakları,
5– Lâik Ahlâk,
6 – İyi Vatandaşlık Hakkındaki On Ahlâk İlkesi
7 – Toplumsal Ahlak
İkinci Bölüm, Tarih Boyunca Halk Terbiyesi Kurumları, Eski Mısırda Hermes Kurumu, Eski Yunanistan’da Pisagor Kurumu, Eski Türkler ve Bugünkü Tahtacılarda Kalıntıları, İnançlar:
1 – Eş inancı. 2 – Ocak inancı. 3 – Badırlık
Muhittin Arabî’ye Göre: İnsan ve Terbiye, Kalbin Tanrı’ya benzeyişi: Eğitim veren kimselerin vasıfları: Terbiye yolları: Ahiler, Bektaşiler, Mevleviler, Melâmiler, Rufailer. Behailer, Teozoflar, Çağdaş kurumlardan: Oxford Grubu, Cenevre’de Halk Eğitimi Kurumu ve Çalışmaları, Üç Çağın Karşılaştırılması; Eski Çağ, Orta Çağ, Yeni Çağ, Çağdaş Halk Eğitimi Neye Dayanmalı? Bu İş İçin Bir Enstitünün Gereği