Hayal İklimine Yelken Açan Şair : Ali Mümtaz Arolat

Stok Kodu:
9786053421771
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
168
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2014
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%25 indirimli
140,00TL
105,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 11,17TL
Havale/EFT ile: 102,90TL
Temin süresi 6 gündür.
9786053421771
554861
Hayal İklimine Yelken Açan Şair : Ali Mümtaz Arolat
Hayal İklimine Yelken Açan Şair : Ali Mümtaz Arolat
105.00

II. Meşrutiyet sonrası meydana gelen edebi faaliyetler edebiyatımızın gelişmesine olumlu yönde tesirde bulunurken dönemin sanatkarları da kalem tecrübeleriyle farklı türlerin edebiyatımıza yerleşmesine katkı sağlamışlardır. Bu dönem Servet-i Fünun topluluğunun etkisinin devam etmesi Milli Edebiyat'ın hazırlık safhasında olması Nayiler ve Nev-Yunanilik gibi kısa da olsa farklı edebi endişeleri taşıyan sanatkarları bünyesinde bulundurması bakımından önemlidir. Dönemin derinlikli bir biçimde anlaşılması için devrin şair ve yazarlarını daha yakından incelememiz ve onların eserlerini detaylı bir tahlile tabi tutmamız gerekmektedir.

Ali Mümtaz Arolat, 1918 ve 1926 yılları arasında yoğun olarak şiirle ilgilenmiş ve Milli Edebiyat anlayışına hece vezniyle kaleme aldığı şiirleriyle bağlı kalmıştır. Dönemin bir çok edebiyat mecmualarında yerini alan Cumhuriyet öncesi ve sonrasında yayımlanan iki de şiir kitabı bulunan şairin, hemen hemen tüm edebiyat tarihlerinde adı geçmektedir. Ancak bu bilgiler eksik ve birbirinin tekrarı olduğu için şairin edebi yönünü şiirlerinin özelliklerini ortaya koymaktan uzaktır.

Ahmet Haşim ve Yahya Kemal'in temsilcisi olduğu " Saf Şiir " anlayışı etrafında şiir kaleme almış olan Abdülhak Hamit Tarhan'ın "Ben daima bu genç şair gibi yazmak istemişimdir." dediği Ali Mümtaz Arolat "Hayat , İnsan, Eser" bakış açısını merkeze alan bu incelemeyle edebiyat tarihlerinde hak ettiği yeride almış olacaktır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 105,00    105,00   
3 38,25    114,74   
6 20,19    121,16   
9 14,18    127,59   
12 11,17    133,99   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 105,00    105,00   
3 38,25    114,74   
6 20,19    121,16   
9 14,18    127,59   
12 11,17    133,99   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 105,00    105,00   
3 38,25    114,74   
6 20,19    121,16   
9 14,18    127,59   
12 11,17    133,99   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 105,00    105,00   
3 38,25    114,74   
6 20,19    121,16   
9 14,18    127,59   
12 11,17    133,99   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 105,00    105,00   
3 38,25    114,74   
6 20,19    121,16   
9 14,18    127,59   
12 11,17    133,99   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 105,00    105,00   
3 38,25    114,74   
6 20,19    121,16   
9 14,18    127,59   
12 11,17    133,99   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 105,00    105,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

II. Meşrutiyet sonrası meydana gelen edebi faaliyetler edebiyatımızın gelişmesine olumlu yönde tesirde bulunurken dönemin sanatkarları da kalem tecrübeleriyle farklı türlerin edebiyatımıza yerleşmesine katkı sağlamışlardır. Bu dönem Servet-i Fünun topluluğunun etkisinin devam etmesi Milli Edebiyat'ın hazırlık safhasında olması Nayiler ve Nev-Yunanilik gibi kısa da olsa farklı edebi endişeleri taşıyan sanatkarları bünyesinde bulundurması bakımından önemlidir. Dönemin derinlikli bir biçimde anlaşılması için devrin şair ve yazarlarını daha yakından incelememiz ve onların eserlerini detaylı bir tahlile tabi tutmamız gerekmektedir.

Ali Mümtaz Arolat, 1918 ve 1926 yılları arasında yoğun olarak şiirle ilgilenmiş ve Milli Edebiyat anlayışına hece vezniyle kaleme aldığı şiirleriyle bağlı kalmıştır. Dönemin bir çok edebiyat mecmualarında yerini alan Cumhuriyet öncesi ve sonrasında yayımlanan iki de şiir kitabı bulunan şairin, hemen hemen tüm edebiyat tarihlerinde adı geçmektedir. Ancak bu bilgiler eksik ve birbirinin tekrarı olduğu için şairin edebi yönünü şiirlerinin özelliklerini ortaya koymaktan uzaktır.

Ahmet Haşim ve Yahya Kemal'in temsilcisi olduğu " Saf Şiir " anlayışı etrafında şiir kaleme almış olan Abdülhak Hamit Tarhan'ın "Ben daima bu genç şair gibi yazmak istemişimdir." dediği Ali Mümtaz Arolat "Hayat , İnsan, Eser" bakış açısını merkeze alan bu incelemeyle edebiyat tarihlerinde hak ettiği yeride almış olacaktır.

Kapat