Hegel’in Devlet ve Toplum Felsefesine Giriş Törel Tinin Ön-Belirimleri - Mantık, Görüngübilim, Tarih

Stok Kodu:
9789755536231
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
368
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2015-06
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%20 indirimli
440,00TL
352,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 37,43TL
Havale/EFT ile: 344,96TL
Temin süresi 6 gündür.
9789755536231
496451
Hegel’in Devlet ve Toplum Felsefesine Giriş
Hegel’in Devlet ve Toplum Felsefesine Giriş Törel Tinin Ön-Belirimleri - Mantık, Görüngübilim, Tarih
352.00

“Tinin Merdiveni” uyuyan, “taşlaşmış Tin” olarak Tinin, doğada çoktan sergilemiş olduğu arı varlığını aşarak, kendi hakikatine Saltık İdenin kozmik gerçekliğinde ulaşması sürecini; kendini insansal varoluşun bütün form ve aşamalarında serimleyen bu öz-çelişkili mantıksal süreci, anlatan bir eğretilemedir.

Tin toplumcul insan için genelde bilinçtir ve nesnesinin onun kendisi-için-varlığı olduğu uğrakta, o Özbilinçtir; “varlık olan ‘Ben' ve ‘Ben' olan varlık” olarak, o artık arı özbilinçtir. Tümel özbilincin gerçekliği Tarihtir. Kendini bilecek denli gelişmiş olan Tin Bilimdir ve tinin öz-bilgisi (philo-sophia, bilgelik-sevgisi, olarak değil) bilim-olarak-felsefedir. Tin bir topluluğun, kendi tinine değgin öte-sezgisi ve söylemi olarak (öznel, yani hakiki) Din görünümüyle kendini gösterir ki, bu durumuyla o “uyuklayan bilinç”tir. Dolayımsız hakikati içinde, Tin bir halkın törel yaşamıdır; edimsel töz olarak bir halktır, edimsel bilinç olarak yurttaştır (ki tümel olarak gerçekleşimi, en yüksek törellik olan Devlettir, ve Devlet hakiki ve yetkin öz-pekinliğe ulaşmış nesnel Tindir) ve bu bağlamda, bir dünya olan bireydir, tikel (öznel) özgürlüğünü kendinde ve ötekinde gerçekleştirmiş olan Tindir; artık, edimsel bakımdan “bir Biz olan bir Ben, ve bir Ben olan bir Biz”dir. Tinin, hakiki törel anlam ve bağlamı budur; yaşayan törel dünya onun hakikatidir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 352,00    352,00   
3 128,22    384,67   
6 67,70    406,17   
9 47,52    427,72   
12 37,43    449,19   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 352,00    352,00   
3 128,22    384,67   
6 67,70    406,17   
9 47,52    427,72   
12 37,43    449,19   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 352,00    352,00   
3 128,22    384,67   
6 67,70    406,17   
9 47,52    427,72   
12 37,43    449,19   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 352,00    352,00   
3 128,22    384,67   
6 67,70    406,17   
9 47,52    427,72   
12 37,43    449,19   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 352,00    352,00   
3 128,22    384,67   
6 67,70    406,17   
9 47,52    427,72   
12 37,43    449,19   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 352,00    352,00   
3 128,22    384,67   
6 67,70    406,17   
9 47,52    427,72   
12 37,43    449,19   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 352,00    352,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

“Tinin Merdiveni” uyuyan, “taşlaşmış Tin” olarak Tinin, doğada çoktan sergilemiş olduğu arı varlığını aşarak, kendi hakikatine Saltık İdenin kozmik gerçekliğinde ulaşması sürecini; kendini insansal varoluşun bütün form ve aşamalarında serimleyen bu öz-çelişkili mantıksal süreci, anlatan bir eğretilemedir.

Tin toplumcul insan için genelde bilinçtir ve nesnesinin onun kendisi-için-varlığı olduğu uğrakta, o Özbilinçtir; “varlık olan ‘Ben' ve ‘Ben' olan varlık” olarak, o artık arı özbilinçtir. Tümel özbilincin gerçekliği Tarihtir. Kendini bilecek denli gelişmiş olan Tin Bilimdir ve tinin öz-bilgisi (philo-sophia, bilgelik-sevgisi, olarak değil) bilim-olarak-felsefedir. Tin bir topluluğun, kendi tinine değgin öte-sezgisi ve söylemi olarak (öznel, yani hakiki) Din görünümüyle kendini gösterir ki, bu durumuyla o “uyuklayan bilinç”tir. Dolayımsız hakikati içinde, Tin bir halkın törel yaşamıdır; edimsel töz olarak bir halktır, edimsel bilinç olarak yurttaştır (ki tümel olarak gerçekleşimi, en yüksek törellik olan Devlettir, ve Devlet hakiki ve yetkin öz-pekinliğe ulaşmış nesnel Tindir) ve bu bağlamda, bir dünya olan bireydir, tikel (öznel) özgürlüğünü kendinde ve ötekinde gerçekleştirmiş olan Tindir; artık, edimsel bakımdan “bir Biz olan bir Ben, ve bir Ben olan bir Biz”dir. Tinin, hakiki törel anlam ve bağlamı budur; yaşayan törel dünya onun hakikatidir.

Kapat