Hollanda Resminde Grup Portreciliği

Stok Kodu:
9786059452465
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
449
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2019-12
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%25 indirimli
245,00TL
183,75TL
Taksitli fiyat: 12 x 19,54TL
Havale/EFT ile: 180,08TL
Temin süresi 6 gündür.
9786059452465
442792
Hollanda Resminde Grup Portreciliği
Hollanda Resminde Grup Portreciliği
183.75

Sanat tarihinin akademik bir disiplin haline gelmesinde Erwin Panofsky ve Heinrich Wölfflin ile birlikte önemli rol üstlenen Alois Riegl'ın yapısalcı eleştiri yöntemine yaptığı katkılar, onu günümüzde de sık sık başvurulan değerli bir kaynak kılıyor. Yirminci yüzyılın başında yaptığı çalışmalarla geliştirdiği sanat terimleri ve yazdığı metinler, sanatta üslup araştırmalarından kavramsal sanatın yapısal çözümlemesine kadar pek çok konuda kilit taşı olmaya devam ediyor.

47 yaşında hayata veda eden Riegl'ın kült eserlerinden Hollanda Resminde Grup Portreciliği başlıklı kitabı, on yedinci yüzyıl Hollanda resminde önemli bir yeri olan grup portreciliğine odaklanıyor. Rembrandt, Frans Hals ve Bartholomeus van der Helst gibi sanatçıların yaptıkları grup portrelerinden yola çıkarak izleyicinin sanat eserleriyle ilişkisine dair yorum getiren, izleyici öznenin varlığından yola çıkarak iç ve dış tutarlılık kavramlarını temel alan Riegl sanat tarihine yepyeni bir bakış açısı kazandıran tespitleri, çoğunlukla izleyiciyi merkeze alan günümüz sanatının değerlendirilmesine de ışık tutan bilgiler veriyor. Hem portredeki figürlerin hem de resmin izleyicisinin kompozisyonun tamamlanması için birbirlerine ihtiyaç duyduklarını belirten Riegl, grup portreciliği geleneğini üç ana döneme ayırarak bu ayrımların nasıl oluştuğunu ve evrildiğini de ayrıntıyla açıklıyor.

Sanat tarihçisi Uşun Tükel'in sunuş yazısında belirttiği gibi etkisi disiplinin sınırlarını aşan yaklaşımıyla Riegl'ın Hollanda Resminde Grup Portreciliği metni, portre betimi, açık yapıt ve alımlama estetiği başta olmak üzere sanatın dilini anlamak isteyen her okura hitap ediyor.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 183,75    183,75   
3 66,93    200,80   
6 35,34    212,03   
9 24,81    223,27   
12 19,54    234,48   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 183,75    183,75   
3 66,93    200,80   
6 35,34    212,03   
9 24,81    223,27   
12 19,54    234,48   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 183,75    183,75   
3 66,93    200,80   
6 35,34    212,03   
9 24,81    223,27   
12 19,54    234,48   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 183,75    183,75   
3 66,93    200,80   
6 35,34    212,03   
9 24,81    223,27   
12 19,54    234,48   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 183,75    183,75   
3 66,93    200,80   
6 35,34    212,03   
9 24,81    223,27   
12 19,54    234,48   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 183,75    183,75   
3 66,93    200,80   
6 35,34    212,03   
9 24,81    223,27   
12 19,54    234,48   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 183,75    183,75   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Sanat tarihinin akademik bir disiplin haline gelmesinde Erwin Panofsky ve Heinrich Wölfflin ile birlikte önemli rol üstlenen Alois Riegl'ın yapısalcı eleştiri yöntemine yaptığı katkılar, onu günümüzde de sık sık başvurulan değerli bir kaynak kılıyor. Yirminci yüzyılın başında yaptığı çalışmalarla geliştirdiği sanat terimleri ve yazdığı metinler, sanatta üslup araştırmalarından kavramsal sanatın yapısal çözümlemesine kadar pek çok konuda kilit taşı olmaya devam ediyor.

47 yaşında hayata veda eden Riegl'ın kült eserlerinden Hollanda Resminde Grup Portreciliği başlıklı kitabı, on yedinci yüzyıl Hollanda resminde önemli bir yeri olan grup portreciliğine odaklanıyor. Rembrandt, Frans Hals ve Bartholomeus van der Helst gibi sanatçıların yaptıkları grup portrelerinden yola çıkarak izleyicinin sanat eserleriyle ilişkisine dair yorum getiren, izleyici öznenin varlığından yola çıkarak iç ve dış tutarlılık kavramlarını temel alan Riegl sanat tarihine yepyeni bir bakış açısı kazandıran tespitleri, çoğunlukla izleyiciyi merkeze alan günümüz sanatının değerlendirilmesine de ışık tutan bilgiler veriyor. Hem portredeki figürlerin hem de resmin izleyicisinin kompozisyonun tamamlanması için birbirlerine ihtiyaç duyduklarını belirten Riegl, grup portreciliği geleneğini üç ana döneme ayırarak bu ayrımların nasıl oluştuğunu ve evrildiğini de ayrıntıyla açıklıyor.

Sanat tarihçisi Uşun Tükel'in sunuş yazısında belirttiği gibi etkisi disiplinin sınırlarını aşan yaklaşımıyla Riegl'ın Hollanda Resminde Grup Portreciliği metni, portre betimi, açık yapıt ve alımlama estetiği başta olmak üzere sanatın dilini anlamak isteyen her okura hitap ediyor.

Kapat