Hovarda Alemi Taşrada Eğlence ve Erkeklik

Stok Kodu:
9789750519727
Boyut:
13x20
Sayfa Sayısı:
176
Baskı:
6
Basım Tarihi:
2024-04
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%15 indirimli
160,00TL
136,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 14,46TL
Havale/EFT ile: 133,28TL
Temin süresi 6 gündür.
9789750519727
523519
Hovarda Alemi
Hovarda Alemi Taşrada Eğlence ve Erkeklik
136.00

“Abi şimdi diyelim kadın benim yanımda oturuyor, vol söylemezsen kalkar. Kalksa misal ortamda bir sürü orospu çocuğu oturuyor, onlar hele aran birileriyle bozuksa, belki adamın niyeti o değil ama gider oraya oturur diye düşünürsün, kalkmasın dersin. Kadın bunu bilir, garson senin aran kiminle bozuk bunu bilir, zaten garson dediğin adam orospu çocuğunun önde gideni, bir dönüm içinde kırk tazı yakalayamaz. Şimdi kadın bir de senin masana oturunca, hele sen iki üç akşam oraya gidip, bir şeyler söylemişsen, yani yatırım yapmışsan,
vazgeçemezsin.”

Taşrada gece hayatının bir panoraması... Ekonomi-politik dinamiğinden eğlence kültürüne, davranış kodlarına, raconlarına... Osman Özarslan, taşrada bir modernlik deneyiminin de mekanı olan gazino ortamının derin bir analizini yapıyor.

Analizin odağında, erkeklik var. Erkekliğin inşasında, gece hayatı ve eğlence kültürünün işlevini anlatıyor kitap. Kadın bedeni üzerinden ve parayla/harcamayla “kanıtlanan” bir erkeklik performansının zengin –ve acıklı- bir tasviriyle karşılaşıyoruz. Cömertlik jestleriyle, yakışıklı veya “belalı” imgesiyle ve türlü marifet sergileyerek gerçekleştirilen o performansı, yazar bir “erkeklik müzayedesine” de benzetiyor.

Garsonların, fedailerin yanı sıra konsomatrislerin dünyası da yansıyor çalışmaya. Onların bu erkeklik inşasındaki rolleri yanında, kendi stratejileri var.

Sadece konusuyla değil, çok yönlü ve ince bakışıyla da renkli bir çalışma.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 136,00    136,00   
3 49,54    148,62   
6 26,16    156,93   
9 18,36    165,25   
12 14,46    173,55   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 136,00    136,00   
3 49,54    148,62   
6 26,16    156,93   
9 18,36    165,25   
12 14,46    173,55   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 136,00    136,00   
3 49,54    148,62   
6 26,16    156,93   
9 18,36    165,25   
12 14,46    173,55   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 136,00    136,00   
3 49,54    148,62   
6 26,16    156,93   
9 18,36    165,25   
12 14,46    173,55   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 136,00    136,00   
3 49,54    148,62   
6 26,16    156,93   
9 18,36    165,25   
12 14,46    173,55   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 136,00    136,00   
3 49,54    148,62   
6 26,16    156,93   
9 18,36    165,25   
12 14,46    173,55   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 136,00    136,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

“Abi şimdi diyelim kadın benim yanımda oturuyor, vol söylemezsen kalkar. Kalksa misal ortamda bir sürü orospu çocuğu oturuyor, onlar hele aran birileriyle bozuksa, belki adamın niyeti o değil ama gider oraya oturur diye düşünürsün, kalkmasın dersin. Kadın bunu bilir, garson senin aran kiminle bozuk bunu bilir, zaten garson dediğin adam orospu çocuğunun önde gideni, bir dönüm içinde kırk tazı yakalayamaz. Şimdi kadın bir de senin masana oturunca, hele sen iki üç akşam oraya gidip, bir şeyler söylemişsen, yani yatırım yapmışsan,
vazgeçemezsin.”

Taşrada gece hayatının bir panoraması... Ekonomi-politik dinamiğinden eğlence kültürüne, davranış kodlarına, raconlarına... Osman Özarslan, taşrada bir modernlik deneyiminin de mekanı olan gazino ortamının derin bir analizini yapıyor.

Analizin odağında, erkeklik var. Erkekliğin inşasında, gece hayatı ve eğlence kültürünün işlevini anlatıyor kitap. Kadın bedeni üzerinden ve parayla/harcamayla “kanıtlanan” bir erkeklik performansının zengin –ve acıklı- bir tasviriyle karşılaşıyoruz. Cömertlik jestleriyle, yakışıklı veya “belalı” imgesiyle ve türlü marifet sergileyerek gerçekleştirilen o performansı, yazar bir “erkeklik müzayedesine” de benzetiyor.

Garsonların, fedailerin yanı sıra konsomatrislerin dünyası da yansıyor çalışmaya. Onların bu erkeklik inşasındaki rolleri yanında, kendi stratejileri var.

Sadece konusuyla değil, çok yönlü ve ince bakışıyla da renkli bir çalışma.

Kapat