“Hz. Muhammed (s.a.a.) ve Dünya Din Önderleri” gibi okuyucu için cazip, yazar için de hayli iddialı bir başlığa sahip bu eser hakkında, bazı kritikler yapmak gerekir:
Öncelikle kitabın yazılış amacı; umum dünya aklının yansıtıldığı “evrensel bir Siyer çalışması” yani “karşılaştırmalı bir Siyer” yazmaktır. Görünen kadarıyla böyle bir siyer usulü yoktur. Yani dünya peygamberlerinin yer aldığı, tarih, dinler tarihi, sosyoloji ve Siyer karmalı multidisipliner bir eser bulunmamakta. Bu manada “Karşılaştırmalı irfanî bir Siyer”in şu an tıkanmış, hep aynı şeylerin yazılıp okunduğu Siyer çalışmalarına (hatta Peygamberler Tarihi’ne) çok güzel bir açılım ve canlılık katacağına inanıyoruz. Öte yandan evrensel bir yazım dili, hem Peygamber’in ve hem de İslâm’ın hakkı idi. Ki Siyer yazım tarzlarının en büyük sıkıntısı; yerellik’i aşıp, geniş dairede “evrensel bir din dili” kuramamaktır. Bu anlamda birçok dini, peygamberi, câhilîyelerini, ahlakı,... bir kitapta öğrenme fırsatımız olacaktır. Bu farklı usulü ile belki de türünde ilk olma hedefindedir. İçerdiği kritikler de birçok ezberin dışındadır.
“Bir düşünce iklimi oluşturmak” amacında olan bu 15 yıllık emeğin hedef kitlesi, Siyer ve Dinler Tarihi ilmine merak saran, kendi inancını ve peygamberini, diğer inanç peygamberleri ile kıyaslamak isteyen (özelde öğrenci, ilahiyatçı), herkesedir.
Düşünür Max Müller; “Bir dini bilen, hiçbir dini bilmiyor demektir.” der. Biz de; “Tekbir peygamberi tanıyan, aslında (kemâl düzeyde) hiçbir peygamberi tanımıyor” demekteyiz.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 210,00 | 210,00 |
3 | 76,50 | 229,49 |
6 | 40,39 | 242,32 |
9 | 28,35 | 255,17 |
12 | 22,33 | 267,98 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 210,00 | 210,00 |
3 | 76,50 | 229,49 |
6 | 40,39 | 242,32 |
9 | 28,35 | 255,17 |
12 | 22,33 | 267,98 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 210,00 | 210,00 |
3 | 76,50 | 229,49 |
6 | 40,39 | 242,32 |
9 | 28,35 | 255,17 |
12 | 22,33 | 267,98 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 210,00 | 210,00 |
3 | 76,50 | 229,49 |
6 | 40,39 | 242,32 |
9 | 28,35 | 255,17 |
12 | 22,33 | 267,98 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 210,00 | 210,00 |
3 | 76,50 | 229,49 |
6 | 40,39 | 242,32 |
9 | 28,35 | 255,17 |
12 | 22,33 | 267,98 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 210,00 | 210,00 |
3 | 76,50 | 229,49 |
6 | 40,39 | 242,32 |
9 | 28,35 | 255,17 |
12 | 22,33 | 267,98 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 210,00 | 210,00 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
“Hz. Muhammed (s.a.a.) ve Dünya Din Önderleri” gibi okuyucu için cazip, yazar için de hayli iddialı bir başlığa sahip bu eser hakkında, bazı kritikler yapmak gerekir:
Öncelikle kitabın yazılış amacı; umum dünya aklının yansıtıldığı “evrensel bir Siyer çalışması” yani “karşılaştırmalı bir Siyer” yazmaktır. Görünen kadarıyla böyle bir siyer usulü yoktur. Yani dünya peygamberlerinin yer aldığı, tarih, dinler tarihi, sosyoloji ve Siyer karmalı multidisipliner bir eser bulunmamakta. Bu manada “Karşılaştırmalı irfanî bir Siyer”in şu an tıkanmış, hep aynı şeylerin yazılıp okunduğu Siyer çalışmalarına (hatta Peygamberler Tarihi’ne) çok güzel bir açılım ve canlılık katacağına inanıyoruz. Öte yandan evrensel bir yazım dili, hem Peygamber’in ve hem de İslâm’ın hakkı idi. Ki Siyer yazım tarzlarının en büyük sıkıntısı; yerellik’i aşıp, geniş dairede “evrensel bir din dili” kuramamaktır. Bu anlamda birçok dini, peygamberi, câhilîyelerini, ahlakı,... bir kitapta öğrenme fırsatımız olacaktır. Bu farklı usulü ile belki de türünde ilk olma hedefindedir. İçerdiği kritikler de birçok ezberin dışındadır.
“Bir düşünce iklimi oluşturmak” amacında olan bu 15 yıllık emeğin hedef kitlesi, Siyer ve Dinler Tarihi ilmine merak saran, kendi inancını ve peygamberini, diğer inanç peygamberleri ile kıyaslamak isteyen (özelde öğrenci, ilahiyatçı), herkesedir.
Düşünür Max Müller; “Bir dini bilen, hiçbir dini bilmiyor demektir.” der. Biz de; “Tekbir peygamberi tanıyan, aslında (kemâl düzeyde) hiçbir peygamberi tanımıyor” demekteyiz.