İbn Halduncu Sosyoloji Kayıp Bir Geleneğin İhyası

Stok Kodu:
9786057646408
Boyut:
14x23
Sayfa Sayısı:
311
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020-11
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Orijinal Adı:
Applying Ibn Khaldun: The Recovery of a Lost Tradition in Sociology
Kategori:
%25 indirimli
438,00TL
328,50TL
Taksitli fiyat: 12 x 34,93TL
Havale/EFT ile: 321,93TL
Temin süresi 6 gündür.
9786057646408
472576
İbn Halduncu Sosyoloji
İbn Halduncu Sosyoloji Kayıp Bir Geleneğin İhyası
328.50

Oryantalizmin en göze çarpan özelliklerinden biri sözüm ona “Doğulu” olarak nitelenen düşünürlerin teorik belirleyiciliğini görmezden gelmesidir. Her ne kadar sosyal ve beşerî bilimlerde Oryantalizm ve yine onunla yakından ilişkili Avrupamerkezcilik gibi sorunlar eleştiriliyor olsa da çığır açıcı Batı-dışı düşünürlerin dikkate alınması büyük oranda hâlâ söz konusu değildir. Başka bir ifadeyle, her ne kadar Oryantalist yaklaşımların Batı-dışı alternatiflerini inceleme görevi, bizzat Oryantalizm eleştirilerine eşlik eden mantıksal bir gereklilik olsa da –birkaç istisna dışında– bu görev hâlâ gerçekleştirilmemiştir. Bu durum, İslam, Ortadoğu ve Kuzey Afrika alanlarında çalışanlar için özellikle geçerlidir. İşte bu sebeple, elinizdeki çalışma, ele aldığı konu hakkındaki teorik yetkinliği ve bu yetkinliğinin farklı zaman ve yerlerle potansiyel ilişkisi genellikle görmezden gelinen bir düşünürün tarihsel sosyolojisine odaklanmaktadır.

Bu bağlamda İbn Haldûncu Sosyoloji'nin temel iddiası, İbn Haldûn’un çalışmalarından hareketle tarih ve çağdaş toplumla çok yakından ilişkili bir modern sosyolojinin yeniden inşa edilebileceği; ancak İbn Haldûn’un bir teorisyen olarak görmezden gelinmesi sebebiyle bu yeniden inşa ve uygulamanın şimdiye kadar yapılmadığıdır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 328,50    328,50   
3 119,66    358,98   
6 63,18    379,06   
9 44,35    399,16   
12 34,93    419,20   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 328,50    328,50   
3 119,66    358,98   
6 63,18    379,06   
9 44,35    399,16   
12 34,93    419,20   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 328,50    328,50   
3 119,66    358,98   
6 63,18    379,06   
9 44,35    399,16   
12 34,93    419,20   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 328,50    328,50   
3 119,66    358,98   
6 63,18    379,06   
9 44,35    399,16   
12 34,93    419,20   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 328,50    328,50   
3 119,66    358,98   
6 63,18    379,06   
9 44,35    399,16   
12 34,93    419,20   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 328,50    328,50   
3 119,66    358,98   
6 63,18    379,06   
9 44,35    399,16   
12 34,93    419,20   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 328,50    328,50   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Oryantalizmin en göze çarpan özelliklerinden biri sözüm ona “Doğulu” olarak nitelenen düşünürlerin teorik belirleyiciliğini görmezden gelmesidir. Her ne kadar sosyal ve beşerî bilimlerde Oryantalizm ve yine onunla yakından ilişkili Avrupamerkezcilik gibi sorunlar eleştiriliyor olsa da çığır açıcı Batı-dışı düşünürlerin dikkate alınması büyük oranda hâlâ söz konusu değildir. Başka bir ifadeyle, her ne kadar Oryantalist yaklaşımların Batı-dışı alternatiflerini inceleme görevi, bizzat Oryantalizm eleştirilerine eşlik eden mantıksal bir gereklilik olsa da –birkaç istisna dışında– bu görev hâlâ gerçekleştirilmemiştir. Bu durum, İslam, Ortadoğu ve Kuzey Afrika alanlarında çalışanlar için özellikle geçerlidir. İşte bu sebeple, elinizdeki çalışma, ele aldığı konu hakkındaki teorik yetkinliği ve bu yetkinliğinin farklı zaman ve yerlerle potansiyel ilişkisi genellikle görmezden gelinen bir düşünürün tarihsel sosyolojisine odaklanmaktadır.

Bu bağlamda İbn Haldûncu Sosyoloji'nin temel iddiası, İbn Haldûn’un çalışmalarından hareketle tarih ve çağdaş toplumla çok yakından ilişkili bir modern sosyolojinin yeniden inşa edilebileceği; ancak İbn Haldûn’un bir teorisyen olarak görmezden gelinmesi sebebiyle bu yeniden inşa ve uygulamanın şimdiye kadar yapılmadığıdır.

Kapat