İbn Rüşd ve Thomas Aquinas’ta Akılların Birliği

Stok Kodu:
9789752484665
Boyut:
17x24
Sayfa Sayısı:
351
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2021-07
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%20 indirimli
393,00TL
314,40TL
Taksitli fiyat: 12 x 33,43TL
Havale/EFT ile: 308,11TL
Temin süresi 6 gündür.
9789752484665
465065
İbn Rüşd ve Thomas Aquinas’ta Akılların Birliği
İbn Rüşd ve Thomas Aquinas’ta Akılların Birliği
314.40

Aristoteles'in aklın mahiyeti ve nefsle ilişkisine dair muğlaklıklar barındıran tanımı, Aristoteles yorumcuları arasında aklın mahiyetine ilişkin farklı yorumların ve ciddi tartışmaların oluşmasına zemin hazırlamıştır. İslam dünyasının son büyük Aristoteles şârihi ve Latin dünyanın meşhur “commentator”ü İbn Rüşd de De Anima'ya yazdığı şerhlerde, özellikle de eş-Şerhu'l-kebîr'de problemi felsefî ve teolojik yansımaları bağlamında ele almıştır. Faal aklın ayrık, değişmez ve etkilenmez niteliklerinin heyûlânî akılda da bulunduğunu ileri süren İbn Rüşd, heyûlânî aklın semavî akıllar arasında yer alan dördüncü bir varlık türünü temsil ettiğini, herkeste bulunan tek bir akıldan ibaret olduğunu iddia ederek büyük bir tartışmanın da başlamasına yol açmıştır. İbn Rüşd'ün en büyük okuyucu ve eleştirmenlerinin başında gelen Thomas Aquinas, Aristoteles'in aklın mahiyeti ve fiillerine ilişkin tanımını, daha ziyade aklın ontolojik gerçekliği olup olmadığı sorunu bağlamında ele alarak İbn Rüşd'ün heyûlânî aklın ayrık, ortak ve tek bir akıl olduğu tezini; bireysel nefsin ölümsüzlüğüne, kişisel kimliğin devamına ve bireysel akletmeye imkân tanımaması gibi felsefî ve teolojik gerekçelerle eleştirmiştir. Bu çalışma, İbn Rüşd'ün akılların birliği ve müşterekliği tezini Aquinas'ın Akılların Birliği Meselesinde İbn Rüşdcülere Reddiye adlı eserindeki eleştirileri bağlamında değerlendirerek İslam felsefesi ile Latin Ortaçağ felsefesi arasındaki sıkı ilişkiyi gözler önüne sermektedir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 314,40    314,40   
3 114,53    343,58   
6 60,46    362,79   
9 42,45    382,03   
12 33,43    401,21   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 314,40    314,40   
3 114,53    343,58   
6 60,46    362,79   
9 42,45    382,03   
12 33,43    401,21   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 314,40    314,40   
3 114,53    343,58   
6 60,46    362,79   
9 42,45    382,03   
12 33,43    401,21   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 314,40    314,40   
3 114,53    343,58   
6 60,46    362,79   
9 42,45    382,03   
12 33,43    401,21   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 314,40    314,40   
3 114,53    343,58   
6 60,46    362,79   
9 42,45    382,03   
12 33,43    401,21   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 314,40    314,40   
3 114,53    343,58   
6 60,46    362,79   
9 42,45    382,03   
12 33,43    401,21   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 314,40    314,40   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Aristoteles'in aklın mahiyeti ve nefsle ilişkisine dair muğlaklıklar barındıran tanımı, Aristoteles yorumcuları arasında aklın mahiyetine ilişkin farklı yorumların ve ciddi tartışmaların oluşmasına zemin hazırlamıştır. İslam dünyasının son büyük Aristoteles şârihi ve Latin dünyanın meşhur “commentator”ü İbn Rüşd de De Anima'ya yazdığı şerhlerde, özellikle de eş-Şerhu'l-kebîr'de problemi felsefî ve teolojik yansımaları bağlamında ele almıştır. Faal aklın ayrık, değişmez ve etkilenmez niteliklerinin heyûlânî akılda da bulunduğunu ileri süren İbn Rüşd, heyûlânî aklın semavî akıllar arasında yer alan dördüncü bir varlık türünü temsil ettiğini, herkeste bulunan tek bir akıldan ibaret olduğunu iddia ederek büyük bir tartışmanın da başlamasına yol açmıştır. İbn Rüşd'ün en büyük okuyucu ve eleştirmenlerinin başında gelen Thomas Aquinas, Aristoteles'in aklın mahiyeti ve fiillerine ilişkin tanımını, daha ziyade aklın ontolojik gerçekliği olup olmadığı sorunu bağlamında ele alarak İbn Rüşd'ün heyûlânî aklın ayrık, ortak ve tek bir akıl olduğu tezini; bireysel nefsin ölümsüzlüğüne, kişisel kimliğin devamına ve bireysel akletmeye imkân tanımaması gibi felsefî ve teolojik gerekçelerle eleştirmiştir. Bu çalışma, İbn Rüşd'ün akılların birliği ve müşterekliği tezini Aquinas'ın Akılların Birliği Meselesinde İbn Rüşdcülere Reddiye adlı eserindeki eleştirileri bağlamında değerlendirerek İslam felsefesi ile Latin Ortaçağ felsefesi arasındaki sıkı ilişkiyi gözler önüne sermektedir.

Kapat