İbnü’l-Arabî Müdafaası

Stok Kodu:
9786256491946
Boyut:
13.5x21
Sayfa Sayısı:
152
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2024-05
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%20 indirimli
270,00TL
216,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 22,97TL
3 adet mevcut
9786256491946
916274
İbnü’l-Arabî Müdafaası
İbnü’l-Arabî Müdafaası
216.00

Tahrîrü’l-murâd, Mehmed Fevzi Efendi’nin Muhyiddîn İbnü’l-Arabî’yi savunmak amacıyla, özellikle de onun Firavun’un imanı ile ilgili görüşlerine açıklık getirmek maksadıyla kaleme aldığı bir eserdir. Eser Maârif Nezâret-i Celîlesi’nin (Osmanlı Millî Eğitim Bakanlığı) izniyle Balıkesir Vilâyet Matbaası’nda 1886’da (1306) basılmıştır. Toplam 32 sayfadan oluşan eser, dört bölüm olarak tertib edilmiştir. Birinci bölüm İbnü’l-Arabî’nin Firavun’un imanı hakkındaki görüşü, ikinci bölüm onun bazı sözlerinin şerʻ-i şerîfe aykırı olup olmadığı, üçüncü bölüm onun bazı kerâmetleri ve dördüncü bölüm ise onun kısaca hayatı hakkındadır.
Müellif birinci bölümde “îmân-ı ye’s” konusuna değinerek Kur’ân’ın bu tür bir imanı kabul etmediğini çeşitli âyetlerle ortaya koyar. O, Yûnus Sûresi 90-92. âyette Firavun’un iman ettiğine dair sözlerini de bu kategoriye dâhil eder. Ona göre, Hûd Sûresi 98. âyet, Nâzi’ât Sûresi 25. âyet ve Yûnus Sûresi 98. âyet, Firavun’un kâfir olarak Cehennem’e girip oradan bir daha kurtulamayacağına delâlet eden âyetlerdir. Mehmed Fevzi Efendi bu bilgileri verdikten sonra, bazı kimselerin İbnü’l-Arabî’nin “Firavun iman ile tertemiz (mutahharu’n-nefs) olarak öldü” diyerek hüküm verdiğine dair nakiller yaptıklarını, bazı kimselerin bu konuda çeşitli te’viller yaptığını ve bazı kimselerin ise bu meseleden dolayı onu kötülediklerini ifade eder. Ona göre bu gibi durumlarda en doğru yol “tahrîrü’l-murâd” yöntemidir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 216,00    216,00   
3 78,68    236,04   
6 41,54    249,24   
9 29,16    262,46   
12 22,97    275,64   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 216,00    216,00   
3 78,68    236,04   
6 41,54    249,24   
9 29,16    262,46   
12 22,97    275,64   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 216,00    216,00   
3 78,68    236,04   
6 41,54    249,24   
9 29,16    262,46   
12 22,97    275,64   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 216,00    216,00   
3 78,68    236,04   
6 41,54    249,24   
9 29,16    262,46   
12 22,97    275,64   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 216,00    216,00   
3 78,68    236,04   
6 41,54    249,24   
9 29,16    262,46   
12 22,97    275,64   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 216,00    216,00   
3 78,68    236,04   
6 41,54    249,24   
9 29,16    262,46   
12 22,97    275,64   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 216,00    216,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Tahrîrü’l-murâd, Mehmed Fevzi Efendi’nin Muhyiddîn İbnü’l-Arabî’yi savunmak amacıyla, özellikle de onun Firavun’un imanı ile ilgili görüşlerine açıklık getirmek maksadıyla kaleme aldığı bir eserdir. Eser Maârif Nezâret-i Celîlesi’nin (Osmanlı Millî Eğitim Bakanlığı) izniyle Balıkesir Vilâyet Matbaası’nda 1886’da (1306) basılmıştır. Toplam 32 sayfadan oluşan eser, dört bölüm olarak tertib edilmiştir. Birinci bölüm İbnü’l-Arabî’nin Firavun’un imanı hakkındaki görüşü, ikinci bölüm onun bazı sözlerinin şerʻ-i şerîfe aykırı olup olmadığı, üçüncü bölüm onun bazı kerâmetleri ve dördüncü bölüm ise onun kısaca hayatı hakkındadır.
Müellif birinci bölümde “îmân-ı ye’s” konusuna değinerek Kur’ân’ın bu tür bir imanı kabul etmediğini çeşitli âyetlerle ortaya koyar. O, Yûnus Sûresi 90-92. âyette Firavun’un iman ettiğine dair sözlerini de bu kategoriye dâhil eder. Ona göre, Hûd Sûresi 98. âyet, Nâzi’ât Sûresi 25. âyet ve Yûnus Sûresi 98. âyet, Firavun’un kâfir olarak Cehennem’e girip oradan bir daha kurtulamayacağına delâlet eden âyetlerdir. Mehmed Fevzi Efendi bu bilgileri verdikten sonra, bazı kimselerin İbnü’l-Arabî’nin “Firavun iman ile tertemiz (mutahharu’n-nefs) olarak öldü” diyerek hüküm verdiğine dair nakiller yaptıklarını, bazı kimselerin bu konuda çeşitli te’viller yaptığını ve bazı kimselerin ise bu meseleden dolayı onu kötülediklerini ifade eder. Ona göre bu gibi durumlarda en doğru yol “tahrîrü’l-murâd” yöntemidir.

Kapat