Kitâb-ı Mukaddes ve Kur’ân-ı Kerim perspektifinden ilk kadın imajını inceleyen bu çalışma, günümüzdeki kadın tartışmalarının zemininin ilk kadın üzerinden anlaşılmasının gerekliliğini ortaya koymaktadır. Kadın algılamalarının referans noktasının ilk kadın olduğu ve bu konudaki bilgilerin adeta bir felsefeyi oluşturduğu göz önünde bulundurulduğunda, dinlerin yaklaşımının önemi kendiliğinden ortaya çıkacaktır. Kitâb-ı Mukaddes pasajlarında ilk kadın imajının olumsuzluklarla bezenmesi, kadın tartışmalarının fitilinin ateşlenmesine sebep olmuşken, Kur’ân-ı Kerim’de lafızlardan kaynaklanan problem bulunmamakta, ilk kadının olumsuz algılanmasına yol açacak detay dahi yer almamaktadır. Kitâb-ı Mukaddes’in ilk kadını şeytanın işbirlikçisi, günahın müsebbibi, acıların kaynağıyken, Kur’ân-ı Kerim’in ilk kadını, eşiyle birlikte şeytanın vesvesesine aldanan ve bundan doğan sorumluluğu eşit şekilde üstlenen bir kadındır. Feminist söylemin dinle hesaplaşması Kitâb-ı Mukaddes kaynaklıyken, Kur’ân-ı Kerim’in bu tartışmalara çekilmesini sağlayacak verisi bulunmamaktadır. İlk kadın imajının geçmişten günümüze kadın algılamalarını bağladığı ve tartışmaların odak noktasını oluşturduğu belirtilmelidir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 77,90 | 77,90 |
3 | 28,38 | 85,13 |
6 | 14,98 | 89,89 |
9 | 10,52 | 94,66 |
12 | 8,28 | 99,41 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 77,90 | 77,90 |
3 | 28,38 | 85,13 |
6 | 14,98 | 89,89 |
9 | 10,52 | 94,66 |
12 | 8,28 | 99,41 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 77,90 | 77,90 |
3 | 28,38 | 85,13 |
6 | 14,98 | 89,89 |
9 | 10,52 | 94,66 |
12 | 8,28 | 99,41 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 77,90 | 77,90 |
3 | 28,38 | 85,13 |
6 | 14,98 | 89,89 |
9 | 10,52 | 94,66 |
12 | 8,28 | 99,41 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 77,90 | 77,90 |
3 | 28,38 | 85,13 |
6 | 14,98 | 89,89 |
9 | 10,52 | 94,66 |
12 | 8,28 | 99,41 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 77,90 | 77,90 |
3 | 28,38 | 85,13 |
6 | 14,98 | 89,89 |
9 | 10,52 | 94,66 |
12 | 8,28 | 99,41 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 77,90 | 77,90 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Kitâb-ı Mukaddes ve Kur’ân-ı Kerim perspektifinden ilk kadın imajını inceleyen bu çalışma, günümüzdeki kadın tartışmalarının zemininin ilk kadın üzerinden anlaşılmasının gerekliliğini ortaya koymaktadır. Kadın algılamalarının referans noktasının ilk kadın olduğu ve bu konudaki bilgilerin adeta bir felsefeyi oluşturduğu göz önünde bulundurulduğunda, dinlerin yaklaşımının önemi kendiliğinden ortaya çıkacaktır. Kitâb-ı Mukaddes pasajlarında ilk kadın imajının olumsuzluklarla bezenmesi, kadın tartışmalarının fitilinin ateşlenmesine sebep olmuşken, Kur’ân-ı Kerim’de lafızlardan kaynaklanan problem bulunmamakta, ilk kadının olumsuz algılanmasına yol açacak detay dahi yer almamaktadır. Kitâb-ı Mukaddes’in ilk kadını şeytanın işbirlikçisi, günahın müsebbibi, acıların kaynağıyken, Kur’ân-ı Kerim’in ilk kadını, eşiyle birlikte şeytanın vesvesesine aldanan ve bundan doğan sorumluluğu eşit şekilde üstlenen bir kadındır. Feminist söylemin dinle hesaplaşması Kitâb-ı Mukaddes kaynaklıyken, Kur’ân-ı Kerim’in bu tartışmalara çekilmesini sağlayacak verisi bulunmamaktadır. İlk kadın imajının geçmişten günümüze kadın algılamalarını bağladığı ve tartışmaların odak noktasını oluşturduğu belirtilmelidir.