Emirler Kur’an’da insanlara yönelik emirleri beş ana başlıkta toplayarak anlatıyor. Diğer başlıklara nazaran ahlak ve fıtrat merkezindeki emirlerin yoğunlaştığını görebiliriz. Bu müşriklerin genel hata, suç ve günahlarının nerede merkezleştiğini göstermesi açısından önemlidir.
Allah insandan neyi ister sorusunu bu kitap kısmen cevaplayabilir. Allah o insanlardan ne istemiştir sorusunu büyük ölçüde cevaplayabilir. Burada verilen emirler ne için verilmiştir sorusunu cevaplayan en iyi kitaplardan birinin bu olduğunu söyleyebilirim. Bu kitap eleştirilecekse ya da övülecekse buradan yapılmalıdır.
Allah’ın müşriklerden istediği her şey onların tutarlı düşünmeleri ve davranmaları içindi. Bu kitap da bu iddianın doğrulandığı noktaları açığa çıkarmaya çalışmaktadır. İbadetler, emirler ve yasakların dışında ayrıca incelendiği için bu kitapta değinilmemiştir. Burada Kur’an’ın emirlerinin envanterini çıkarmak değil her ne emredildiyse niye yapıldığına dair zihni çalıştırmak, bunun üzerinde tefekkür etmek amaçlanmıştır. Bunun amacı da bugün Allah bizden ne isteyebilir sorusuna kişilerin görüş ve yorumlarının dışında ilkeler ve bağlam üzerinden akıl yürüterek cevap bulmanın önünü açmaktır.
Ana başlıklar emirlerin evrensel amacını, açıklamalar ise bugün hangi eylemlerin o amaçları için yapılması, denenmesi, üretilmesi gerektiği üzerinde zihin yormaktadır. Müşriklerden adalet istenmesi bizden de adalet istendiğine yorumlanabilir elbette. Zor olan bu adaletin elimizdeki seçeneklerden hangisiyle karşılanabileceğine dair tutarlı bir tercih yapabilmektir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 98,40 | 98,40 |
3 | 35,84 | 107,53 |
6 | 18,92 | 113,54 |
9 | 13,29 | 119,57 |
12 | 10,46 | 125,57 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 98,40 | 98,40 |
3 | 35,84 | 107,53 |
6 | 18,92 | 113,54 |
9 | 13,29 | 119,57 |
12 | 10,46 | 125,57 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 98,40 | 98,40 |
3 | 35,84 | 107,53 |
6 | 18,92 | 113,54 |
9 | 13,29 | 119,57 |
12 | 10,46 | 125,57 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 98,40 | 98,40 |
3 | 35,84 | 107,53 |
6 | 18,92 | 113,54 |
9 | 13,29 | 119,57 |
12 | 10,46 | 125,57 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 98,40 | 98,40 |
3 | 35,84 | 107,53 |
6 | 18,92 | 113,54 |
9 | 13,29 | 119,57 |
12 | 10,46 | 125,57 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 98,40 | 98,40 |
3 | 35,84 | 107,53 |
6 | 18,92 | 113,54 |
9 | 13,29 | 119,57 |
12 | 10,46 | 125,57 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 98,40 | 98,40 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Emirler Kur’an’da insanlara yönelik emirleri beş ana başlıkta toplayarak anlatıyor. Diğer başlıklara nazaran ahlak ve fıtrat merkezindeki emirlerin yoğunlaştığını görebiliriz. Bu müşriklerin genel hata, suç ve günahlarının nerede merkezleştiğini göstermesi açısından önemlidir.
Allah insandan neyi ister sorusunu bu kitap kısmen cevaplayabilir. Allah o insanlardan ne istemiştir sorusunu büyük ölçüde cevaplayabilir. Burada verilen emirler ne için verilmiştir sorusunu cevaplayan en iyi kitaplardan birinin bu olduğunu söyleyebilirim. Bu kitap eleştirilecekse ya da övülecekse buradan yapılmalıdır.
Allah’ın müşriklerden istediği her şey onların tutarlı düşünmeleri ve davranmaları içindi. Bu kitap da bu iddianın doğrulandığı noktaları açığa çıkarmaya çalışmaktadır. İbadetler, emirler ve yasakların dışında ayrıca incelendiği için bu kitapta değinilmemiştir. Burada Kur’an’ın emirlerinin envanterini çıkarmak değil her ne emredildiyse niye yapıldığına dair zihni çalıştırmak, bunun üzerinde tefekkür etmek amaçlanmıştır. Bunun amacı da bugün Allah bizden ne isteyebilir sorusuna kişilerin görüş ve yorumlarının dışında ilkeler ve bağlam üzerinden akıl yürüterek cevap bulmanın önünü açmaktır.
Ana başlıklar emirlerin evrensel amacını, açıklamalar ise bugün hangi eylemlerin o amaçları için yapılması, denenmesi, üretilmesi gerektiği üzerinde zihin yormaktadır. Müşriklerden adalet istenmesi bizden de adalet istendiğine yorumlanabilir elbette. Zor olan bu adaletin elimizdeki seçeneklerden hangisiyle karşılanabileceğine dair tutarlı bir tercih yapabilmektir.