Kur'ân'dan ve Dinler tarihinden anladığımıza göre iki türlü din olgusundan bahsetmek mümkündür.
Bunlardan biri: insanlar tarafından oluşturulan Tanrı eksenli din, diğeri de vahye dayalı insan eksenli dindir. Vahiy dininin hükümleri ile insanın ihtiyaçları birlikte tetkik edildiğinde, dinin insan için vaz'edildiği; dolayısıyla “insan eksenli din” nitelendirmesinin isabetli olduğu anlaşılır.
Ne var ki Peygamberler döneminde insanı merkeze alan ve onun sorunlarını çözmeyi amaçlayan vahiy dini, zamanla eksen kaymasına uğramış ve insan; dinin etrafında dolaştırılmaya başlanmıştır. Bu ise insan için olan dini, insanın önüne geçirmek, başka bir ifade ile; “atı süvarinin sırtına bindirmektir”.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 172,50 | 172,50 |
3 | 62,84 | 188,51 |
6 | 33,17 | 199,05 |
9 | 23,29 | 209,60 |
12 | 18,34 | 220,13 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 172,50 | 172,50 |
3 | 62,84 | 188,51 |
6 | 33,17 | 199,05 |
9 | 23,29 | 209,60 |
12 | 18,34 | 220,13 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 172,50 | 172,50 |
3 | 62,84 | 188,51 |
6 | 33,17 | 199,05 |
9 | 23,29 | 209,60 |
12 | 18,34 | 220,13 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 172,50 | 172,50 |
3 | 62,84 | 188,51 |
6 | 33,17 | 199,05 |
9 | 23,29 | 209,60 |
12 | 18,34 | 220,13 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 172,50 | 172,50 |
3 | 62,84 | 188,51 |
6 | 33,17 | 199,05 |
9 | 23,29 | 209,60 |
12 | 18,34 | 220,13 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 172,50 | 172,50 |
3 | 62,84 | 188,51 |
6 | 33,17 | 199,05 |
9 | 23,29 | 209,60 |
12 | 18,34 | 220,13 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 172,50 | 172,50 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Kur'ân'dan ve Dinler tarihinden anladığımıza göre iki türlü din olgusundan bahsetmek mümkündür.
Bunlardan biri: insanlar tarafından oluşturulan Tanrı eksenli din, diğeri de vahye dayalı insan eksenli dindir. Vahiy dininin hükümleri ile insanın ihtiyaçları birlikte tetkik edildiğinde, dinin insan için vaz'edildiği; dolayısıyla “insan eksenli din” nitelendirmesinin isabetli olduğu anlaşılır.
Ne var ki Peygamberler döneminde insanı merkeze alan ve onun sorunlarını çözmeyi amaçlayan vahiy dini, zamanla eksen kaymasına uğramış ve insan; dinin etrafında dolaştırılmaya başlanmıştır. Bu ise insan için olan dini, insanın önüne geçirmek, başka bir ifade ile; “atı süvarinin sırtına bindirmektir”.