İran Hüccetiye Cemiyeti 1950'lerden Günümüzü İdeoloji ve Pratik

Stok Kodu:
9786056601330
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
236
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2016-03
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Orijinal Adı:
The Hojjatiyeh Society in Iran: Ideology and Practice from the 1950s to the Present
%20 indirimli
145,00TL
116,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 12,34TL
Havale/EFT ile: 113,68TL
3 adet mevcut
9786056601330
494341
İran Hüccetiye Cemiyeti
İran Hüccetiye Cemiyeti 1950'lerden Günümüzü İdeoloji ve Pratik
116.00

Hüccetiye Cemiyeti, Şah Muhammed Rıza'nın teşvikiyle 1953 yılında Şeyh Mahmud Halebi tarafından kurulmuş ve başlarda Şah'ın siyasi gündemini takip etmişti. Ancak Musaddık krizinden sonra diğer siyasi partiler ve hareketler gibi Hüccetiye de Şah'ın kırılgan monarşisine tehdit olarak görülmüştü. Şunu söylemek gerekir ki Hüccetiye bir hareket olarak yasaklanmıştı, bir mezhep olarak değil. Hüccetiye farklı, radikal, geleneksel Şii yorumdan beslenmiş olsa da yeni rejime ve belli başlı Şii liderlere meydan okumuştu. Kararsız tutumlarıyla bir yandan Humeyni'ninVelayet-i Fakih'ini reddederken, öte yandan yeni rejimin yeniden yapılanma programlarına destek veriyordu.

Bu araştırma Hüccetiye'nin hayat anlayışı, inançları ve faaliyetleri konusunda bilgiler sunacak, fakat üzerinde duracağımız esas mesele şunlar olacaktır: Hüccetiler kimlerdir? İçlerinde Şia'nın hangi özelliklerini barındırıyorlar? Şia'nın hangi esaslarına inanıyorlar ve sahip oldukları felsefe ve yaşam tarzıyla neyi temsil ediyorlar? Ütopik vizyonları klasik Şii temellere mi dayanıyor yoksa devrimci ve yenilikçi fikirler mi içeriyor? Ve niçin hem Bahai inancı ve inananları hem de Humeyni'ninVelayet-i Fakih'i ile kavgalılar? Hüccetiye Humeyni'nin devrimini geciktirdi mi yoksa karşı çıkışıyla devrime hız mı kazandırdı? İslam Devrimi 1979'dan önce gerçekleşebilir miydi?

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 116,00    116,00   
3 42,25    126,76   
6 22,31    133,85   
9 15,66    140,95   
12 12,34    148,03   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 116,00    116,00   
3 42,25    126,76   
6 22,31    133,85   
9 15,66    140,95   
12 12,34    148,03   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 116,00    116,00   
3 42,25    126,76   
6 22,31    133,85   
9 15,66    140,95   
12 12,34    148,03   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 116,00    116,00   
3 42,25    126,76   
6 22,31    133,85   
9 15,66    140,95   
12 12,34    148,03   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 116,00    116,00   
3 42,25    126,76   
6 22,31    133,85   
9 15,66    140,95   
12 12,34    148,03   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 116,00    116,00   
3 42,25    126,76   
6 22,31    133,85   
9 15,66    140,95   
12 12,34    148,03   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 116,00    116,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Hüccetiye Cemiyeti, Şah Muhammed Rıza'nın teşvikiyle 1953 yılında Şeyh Mahmud Halebi tarafından kurulmuş ve başlarda Şah'ın siyasi gündemini takip etmişti. Ancak Musaddık krizinden sonra diğer siyasi partiler ve hareketler gibi Hüccetiye de Şah'ın kırılgan monarşisine tehdit olarak görülmüştü. Şunu söylemek gerekir ki Hüccetiye bir hareket olarak yasaklanmıştı, bir mezhep olarak değil. Hüccetiye farklı, radikal, geleneksel Şii yorumdan beslenmiş olsa da yeni rejime ve belli başlı Şii liderlere meydan okumuştu. Kararsız tutumlarıyla bir yandan Humeyni'ninVelayet-i Fakih'ini reddederken, öte yandan yeni rejimin yeniden yapılanma programlarına destek veriyordu.

Bu araştırma Hüccetiye'nin hayat anlayışı, inançları ve faaliyetleri konusunda bilgiler sunacak, fakat üzerinde duracağımız esas mesele şunlar olacaktır: Hüccetiler kimlerdir? İçlerinde Şia'nın hangi özelliklerini barındırıyorlar? Şia'nın hangi esaslarına inanıyorlar ve sahip oldukları felsefe ve yaşam tarzıyla neyi temsil ediyorlar? Ütopik vizyonları klasik Şii temellere mi dayanıyor yoksa devrimci ve yenilikçi fikirler mi içeriyor? Ve niçin hem Bahai inancı ve inananları hem de Humeyni'ninVelayet-i Fakih'i ile kavgalılar? Hüccetiye Humeyni'nin devrimini geciktirdi mi yoksa karşı çıkışıyla devrime hız mı kazandırdı? İslam Devrimi 1979'dan önce gerçekleşebilir miydi?

Kapat