İslam hukuku ailenin kuruluşu, sona erişi, eşler-çocuklar ve diğer akrabalar ile kurulan ilişkinin normatif karakterini ve sınırların
tespit etmiştir. Fıkhın dünyanın düzene kavuşturulması için gereken normatif kaidelerin tespitinin yanı sıra uhrevi iyiye ulaştıran güzel
fiilleri (mendub) de inceleme konusu yapmış olması, İslam aile hukuku alanında yapılan çalışmaların ailenin ahlaki çerçevesinde
yer vermelerini gerekli kılmıştır. Çünkü İslam, bir din olarak mutluluğu için uğraştığı insanın, aile yaşamını düzenleyen bağlayıcı
karakterde hükümler (haram/vacip) koyduğu gibi tavsiye nitelikli (Mendub) hükümler de koymuştur. Üstelik aile hayatını düzenlemek
için koyduğu kurallar hayatin diğer alanlarına kıyas edildiğinde daha ayrıntılandırılmış ve daha kesin karakterlidir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 225,00 | 225,00 |
3 | 81,96 | 245,88 |
6 | 43,27 | 259,63 |
9 | 30,38 | 273,40 |
12 | 23,93 | 287,12 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 225,00 | 225,00 |
3 | 81,96 | 245,88 |
6 | 43,27 | 259,63 |
9 | 30,38 | 273,40 |
12 | 23,93 | 287,12 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 225,00 | 225,00 |
3 | 81,96 | 245,88 |
6 | 43,27 | 259,63 |
9 | 30,38 | 273,40 |
12 | 23,93 | 287,12 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 225,00 | 225,00 |
3 | 81,96 | 245,88 |
6 | 43,27 | 259,63 |
9 | 30,38 | 273,40 |
12 | 23,93 | 287,12 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 225,00 | 225,00 |
3 | 81,96 | 245,88 |
6 | 43,27 | 259,63 |
9 | 30,38 | 273,40 |
12 | 23,93 | 287,12 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 225,00 | 225,00 |
3 | 81,96 | 245,88 |
6 | 43,27 | 259,63 |
9 | 30,38 | 273,40 |
12 | 23,93 | 287,12 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 225,00 | 225,00 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
İslam hukuku ailenin kuruluşu, sona erişi, eşler-çocuklar ve diğer akrabalar ile kurulan ilişkinin normatif karakterini ve sınırların
tespit etmiştir. Fıkhın dünyanın düzene kavuşturulması için gereken normatif kaidelerin tespitinin yanı sıra uhrevi iyiye ulaştıran güzel
fiilleri (mendub) de inceleme konusu yapmış olması, İslam aile hukuku alanında yapılan çalışmaların ailenin ahlaki çerçevesinde
yer vermelerini gerekli kılmıştır. Çünkü İslam, bir din olarak mutluluğu için uğraştığı insanın, aile yaşamını düzenleyen bağlayıcı
karakterde hükümler (haram/vacip) koyduğu gibi tavsiye nitelikli (Mendub) hükümler de koymuştur. Üstelik aile hayatını düzenlemek
için koyduğu kurallar hayatin diğer alanlarına kıyas edildiğinde daha ayrıntılandırılmış ve daha kesin karakterlidir.