İslam Ceza Hukuku Normları Hukuk - Değer İlişkisi Açısından

Stok Kodu:
9786057570413
Boyut:
13.5x21
Sayfa Sayısı:
336
Basım Tarihi:
2017
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%18 indirimli
200,00TL
164,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 17,44TL
Havale/EFT ile: 160,72TL
Temin süresi 6 gündür.
9786057570413
621428
İslam Ceza Hukuku Normları
İslam Ceza Hukuku Normları Hukuk - Değer İlişkisi Açısından
164.00

Mahiyeti ve kaynağı itibariyle değer, düşünce tarihi boyunca teorisyenlerin en fazla ilgisini çekmiş konular arasında yer almaktadır. Bu ilgi esas olarak, değerli olanı tespit etme ve böylelikle insan yaşamı bakımından olması gerekeni temsil eden düzenleyici genel ilkelere/normlara ulaşma amacına özgülenmiştir. Pozitif hukuk açısından bakıldığında, değerli olanı, norm koyucu irade tarafından hukuken korunmaya değer görülüp haklara konu edilen şeyler; olması gerekeni ise hukuk normları temsil etmektedir. Dolayısıyla belli bir hukuk düzenini kendine özgü kılan, gerçekte norm koyucu iradenin değerler dünyasıdır.
Hukuk-değer ilişkisi açısından İslam hukuk literatürü incelendiğinde olgu-değer, normatiflik-değer ve ta’lîl-değer ilişkisine yönelik tartışmaların öne çıktığı ve Allah hakkı-kul hakkı ayrımına, hemen tüm normlar/hükümler bakımından düzenleyici bir ayrım işlevi yüklendiği görülmektedir. Sözü edilen hususlar çerçevesinde elinizdeki bu çalışmada, olgu-değer, normatiflik-değer ve ta’lîl-değer ilişkisine yönelik tartışmaların mahiyeti ile Allah hakkı-kul hakkı ayrımının hem ceza hem de ceza muhakemesi normları bakımından düzenleyici işlevi ortaya konmaya çalışılmış; böylelikle okuyucunun zihninde kendine özgü yönüyle İslam hukuk düzeninin, hukuk-değer ilişkisi bakımından ne tür bir yapıyı temsil ettiği hususunda bir fikir oluşması amaçlanmıştır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 164,00    164,00   
3 59,74    179,22   
6 31,54    189,24   
9 22,14    199,28   
12 17,44    209,28   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 164,00    164,00   
3 59,74    179,22   
6 31,54    189,24   
9 22,14    199,28   
12 17,44    209,28   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 164,00    164,00   
3 59,74    179,22   
6 31,54    189,24   
9 22,14    199,28   
12 17,44    209,28   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 164,00    164,00   
3 59,74    179,22   
6 31,54    189,24   
9 22,14    199,28   
12 17,44    209,28   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 164,00    164,00   
3 59,74    179,22   
6 31,54    189,24   
9 22,14    199,28   
12 17,44    209,28   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 164,00    164,00   
3 59,74    179,22   
6 31,54    189,24   
9 22,14    199,28   
12 17,44    209,28   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 164,00    164,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Mahiyeti ve kaynağı itibariyle değer, düşünce tarihi boyunca teorisyenlerin en fazla ilgisini çekmiş konular arasında yer almaktadır. Bu ilgi esas olarak, değerli olanı tespit etme ve böylelikle insan yaşamı bakımından olması gerekeni temsil eden düzenleyici genel ilkelere/normlara ulaşma amacına özgülenmiştir. Pozitif hukuk açısından bakıldığında, değerli olanı, norm koyucu irade tarafından hukuken korunmaya değer görülüp haklara konu edilen şeyler; olması gerekeni ise hukuk normları temsil etmektedir. Dolayısıyla belli bir hukuk düzenini kendine özgü kılan, gerçekte norm koyucu iradenin değerler dünyasıdır.
Hukuk-değer ilişkisi açısından İslam hukuk literatürü incelendiğinde olgu-değer, normatiflik-değer ve ta’lîl-değer ilişkisine yönelik tartışmaların öne çıktığı ve Allah hakkı-kul hakkı ayrımına, hemen tüm normlar/hükümler bakımından düzenleyici bir ayrım işlevi yüklendiği görülmektedir. Sözü edilen hususlar çerçevesinde elinizdeki bu çalışmada, olgu-değer, normatiflik-değer ve ta’lîl-değer ilişkisine yönelik tartışmaların mahiyeti ile Allah hakkı-kul hakkı ayrımının hem ceza hem de ceza muhakemesi normları bakımından düzenleyici işlevi ortaya konmaya çalışılmış; böylelikle okuyucunun zihninde kendine özgü yönüyle İslam hukuk düzeninin, hukuk-değer ilişkisi bakımından ne tür bir yapıyı temsil ettiği hususunda bir fikir oluşması amaçlanmıştır.

Kapat