İslam’da Sosyal Devlet

Stok Kodu:
9786052008560
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
460
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2021-01
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%23 indirimli
320,00TL
246,40TL
Taksitli fiyat: 12 x 26,20TL
Havale/EFT ile: 241,47TL
Temin süresi 6 gündür.
9786052008560
425706
İslam’da Sosyal Devlet
İslam’da Sosyal Devlet
246.40

Bu kitabımız, siyasi/idarî, iktisadî ve malî unsurlar içeren Sosyal İslâm kavramı kapsamında hem İslâmî sosyal devlet modelinin ve buna bağlı kamusal/sivil sosyal politikaların teorik ve uygulamaya yönelik temel esaslarını tarihî gelişim içinde ortaya koymakta, hem de İslâm'ın beş şartı içinde yer almakla birlikte haddizatında İslâmî sosyal politikaların en önemli malî araçlarından biri olarak görülmesi gereken zekât müessesesinin sosyo-ekonomik özelliklerini ve hedeflerini kamusal sosyal harcamalar ekseninde tahlil etmekte ve nihayetinde günümüze ışık tutacak bir şekilde yoksulluk gibi sosyo-ekonomik sorunların çözümüne dönük alternatif/tamamlayıcı bir zekât modeli sunmaktadır.
Prof. Dr. Ali Seyyar

Sosyal İslâm kavramını ilk kez 2002 tarihli "Sosyal Siyaset Terimleri” kitabında tanımlayanProf. Dr. Ali Seyyar, din hizmetlerinin sosyalleştirilmesi gereğini Sosyal İslâm'ın gücüne bağlamaktadır. Buna göre Sosyal İslâm; İslâm dininin, sosyal koruma sistemleri ve yöntemleri (sosyal güvenlik, sosyal hizmetler) ile ilgili tavsiye ettiği teorik ve pratik hükümlerin bütünüdür. Hocamız, son dönemlerde bu kavramın çerçevesini daha da genişleterek, Sosyal İslâm'ı, insanların oluşturduğu sosyal hayatın, sosyal hadiselerin, sosyal birliğin ve genel anlamda sosyal dünyanın mânâ ve ehemmiyetini, İslâmî değerler çerçevesinde sistemli bir biçimde inceleyen, açıklayan ve çözüm stratejileri sunan bir dünya görüşü olarak tanımlamaktadır.
İbrahim Veli

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 246,40    246,40   
3 89,76    269,27   
6 47,39    284,32   
9 33,27    299,40   
12 26,20    314,43   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 246,40    246,40   
3 89,76    269,27   
6 47,39    284,32   
9 33,27    299,40   
12 26,20    314,43   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 246,40    246,40   
3 89,76    269,27   
6 47,39    284,32   
9 33,27    299,40   
12 26,20    314,43   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 246,40    246,40   
3 89,76    269,27   
6 47,39    284,32   
9 33,27    299,40   
12 26,20    314,43   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 246,40    246,40   
3 89,76    269,27   
6 47,39    284,32   
9 33,27    299,40   
12 26,20    314,43   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 246,40    246,40   
3 89,76    269,27   
6 47,39    284,32   
9 33,27    299,40   
12 26,20    314,43   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 246,40    246,40   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Bu kitabımız, siyasi/idarî, iktisadî ve malî unsurlar içeren Sosyal İslâm kavramı kapsamında hem İslâmî sosyal devlet modelinin ve buna bağlı kamusal/sivil sosyal politikaların teorik ve uygulamaya yönelik temel esaslarını tarihî gelişim içinde ortaya koymakta, hem de İslâm'ın beş şartı içinde yer almakla birlikte haddizatında İslâmî sosyal politikaların en önemli malî araçlarından biri olarak görülmesi gereken zekât müessesesinin sosyo-ekonomik özelliklerini ve hedeflerini kamusal sosyal harcamalar ekseninde tahlil etmekte ve nihayetinde günümüze ışık tutacak bir şekilde yoksulluk gibi sosyo-ekonomik sorunların çözümüne dönük alternatif/tamamlayıcı bir zekât modeli sunmaktadır.
Prof. Dr. Ali Seyyar

Sosyal İslâm kavramını ilk kez 2002 tarihli "Sosyal Siyaset Terimleri” kitabında tanımlayanProf. Dr. Ali Seyyar, din hizmetlerinin sosyalleştirilmesi gereğini Sosyal İslâm'ın gücüne bağlamaktadır. Buna göre Sosyal İslâm; İslâm dininin, sosyal koruma sistemleri ve yöntemleri (sosyal güvenlik, sosyal hizmetler) ile ilgili tavsiye ettiği teorik ve pratik hükümlerin bütünüdür. Hocamız, son dönemlerde bu kavramın çerçevesini daha da genişleterek, Sosyal İslâm'ı, insanların oluşturduğu sosyal hayatın, sosyal hadiselerin, sosyal birliğin ve genel anlamda sosyal dünyanın mânâ ve ehemmiyetini, İslâmî değerler çerçevesinde sistemli bir biçimde inceleyen, açıklayan ve çözüm stratejileri sunan bir dünya görüşü olarak tanımlamaktadır.
İbrahim Veli

Kapat