İslam Dünyasında Demokrasinin Meşruiyet Problemi

Stok Kodu:
9786258205701
Boyut:
13.5x21
Sayfa Sayısı:
376
Baskı:
3
Basım Tarihi:
2023-10
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%25 indirimli
200,00TL
150,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 15,95TL
Havale/EFT ile: 147,00TL
Temin süresi 6 gündür.
9786258205701
881950
İslam Dünyasında Demokrasinin Meşruiyet Problemi
İslam Dünyasında Demokrasinin Meşruiyet Problemi
150.00

Bazı düşünür ve davetçiler, daha önce arkadaşlarıyla birlikte yaşadığı başarısız deneyimler sebebiyle, çektikleri acılar ve çileden Sonra yönetim, gösteri, ihlal, sabotaj, partizanlık ve Parlamento sistemi gibi bu asrın icatları olan yöntemlerle hedefine ulaşmayı reddediyor ve sakıncalı görüyor olabilir. Bu gibi düşünür ve davetçilerin sözlerini nass hükmünde görerek delil getirip büsbütün asrın gereklerinden uzak kalmak, bunlar sonradan çıkan küfür mahsülü yöntemlerdir, deyip Müslümanları zora sokmak doğru değildir. Resûlullah, şeytanın uyumadan önce, Ayete-l Kürsi'nin okunmasına dair söylediği doğru sözü kabül etmesinin yanı sıra, henüz Müslüman olmadığı bir dönemde Lebid'in: "Allah'tan başka her şey boştur," sözleri nedeniyle, hak, her herkesten kabul edilir. Buna göre İslam'a açık bir şekilde saldırı olmayan, asrın gerektirdiği yöntemlerden istifade etmek, o büyük davetçilere muhalefet olmamakla beraber, İslâm'ın ruhunu anlayıp ona göre hareket etmektir. İslâm âlimleri ve düşünürleri; hükümet etmenin vacip olduğunu, "Vacibe giden yollar da vaciptir." Kaidesi gereğince, Allah'ın dinini uygulamak hangi yolla olursa olsun meşrû olacağını savunmuşlardır. Allah ve Resûlünün çizmiş olduğu genel ilkeler çerçevesinde Müslümanlar siyâset uygulamalarında serbest bırakılmıştır. Yönetimde esas olan şûrâ'dır, ancak şûrânın nasıl uygulanacağını yine Müslümanların uygulamalarına bırakılmıştır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 150,00    150,00   
3 54,64    163,92   
6 28,85    173,09   
9 20,25    182,27   
12 15,95    191,42   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 150,00    150,00   
3 54,64    163,92   
6 28,85    173,09   
9 20,25    182,27   
12 15,95    191,42   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 150,00    150,00   
3 54,64    163,92   
6 28,85    173,09   
9 20,25    182,27   
12 15,95    191,42   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 150,00    150,00   
3 54,64    163,92   
6 28,85    173,09   
9 20,25    182,27   
12 15,95    191,42   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 150,00    150,00   
3 54,64    163,92   
6 28,85    173,09   
9 20,25    182,27   
12 15,95    191,42   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 150,00    150,00   
3 54,64    163,92   
6 28,85    173,09   
9 20,25    182,27   
12 15,95    191,42   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 150,00    150,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Bazı düşünür ve davetçiler, daha önce arkadaşlarıyla birlikte yaşadığı başarısız deneyimler sebebiyle, çektikleri acılar ve çileden Sonra yönetim, gösteri, ihlal, sabotaj, partizanlık ve Parlamento sistemi gibi bu asrın icatları olan yöntemlerle hedefine ulaşmayı reddediyor ve sakıncalı görüyor olabilir. Bu gibi düşünür ve davetçilerin sözlerini nass hükmünde görerek delil getirip büsbütün asrın gereklerinden uzak kalmak, bunlar sonradan çıkan küfür mahsülü yöntemlerdir, deyip Müslümanları zora sokmak doğru değildir. Resûlullah, şeytanın uyumadan önce, Ayete-l Kürsi'nin okunmasına dair söylediği doğru sözü kabül etmesinin yanı sıra, henüz Müslüman olmadığı bir dönemde Lebid'in: "Allah'tan başka her şey boştur," sözleri nedeniyle, hak, her herkesten kabul edilir. Buna göre İslam'a açık bir şekilde saldırı olmayan, asrın gerektirdiği yöntemlerden istifade etmek, o büyük davetçilere muhalefet olmamakla beraber, İslâm'ın ruhunu anlayıp ona göre hareket etmektir. İslâm âlimleri ve düşünürleri; hükümet etmenin vacip olduğunu, "Vacibe giden yollar da vaciptir." Kaidesi gereğince, Allah'ın dinini uygulamak hangi yolla olursa olsun meşrû olacağını savunmuşlardır. Allah ve Resûlünün çizmiş olduğu genel ilkeler çerçevesinde Müslümanlar siyâset uygulamalarında serbest bırakılmıştır. Yönetimde esas olan şûrâ'dır, ancak şûrânın nasıl uygulanacağını yine Müslümanların uygulamalarına bırakılmıştır.

Kapat