İslam Felsefesinde Aristoteles ve Plotinos

Stok Kodu:
9786054137473
Boyut:
13.5x21
Sayfa Sayısı:
196
Basım Tarihi:
2024-02
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%25 indirimli
210,00TL
157,50TL
Taksitli fiyat: 12 x 16,75TL
Havale/EFT ile: 154,35TL
Temin süresi 6 gündür.
9786054137473
898297
İslam Felsefesinde Aristoteles ve Plotinos
İslam Felsefesinde Aristoteles ve Plotinos
157.50

İslam dünyasında Aristoteles, felsefi düşünmenin temellerini belirleyen filozoftur. Aristoteles’in etkilemediği bir alan hemen hemen yok gibidir. Bu etki ya kendi eserleriyle doğrudan ya da Aristoteles’ten etkilenen Grek filozofları aracılığıyla olmuştur. Aristoteles’in etkisi tam anlaşılmadan İslam felsefesi anlaşılamaz. 
Aristotelesçilik, bütün önemine ve saygınlığına rağmen filozoflar, kelamcılar ve bilim adamları tarafından zaman zaman eleştirilmiştir. Fakat bu eleştiriler bile Aristotelesçiliğin felsefi yönteminin ve mantığının popüler olmasına ve felsefenin sınırlarının ötesine geçmesine engel olamamıştır. Aristotelesçilik ile ilgili tartışmalar felsefi olmaktan çok dinî inanç̧ ve kabullerle Aristoteles’in düşüncelerinin uyuşup uyuşmadığı konusundadır. 
Yazar, Türk Okuyucuya yazdığı önsözde kitabı ile ilgili şunları söylemektedir: “Bu kitapta Aristoteles’in düşünme biçiminin ve mantığının Orta Cağ̆’daki görünüşünü ele aldım. Aynı şekilde Plotinos’un logos ’unun (akıl) ve kozmolojisinin Müslüman mütercimler ve yorumcular tarafından nasıl anlaşıldığını ortaya koydum. Müslümanların Grek mirasından yararlanmaları, Aristoteles’i ve Plotinos’u dikkat çekici bir felsefe veya orijinal bir düşünme ortaya koyan Orta Çağ’daki yorumcularıyla birleştiren ve ayıran odak noktalarını ve ayrılma noktalarını ortaya çıkarmaya izin verir. Kültürü̈ ve tarihi Doğu ve Batı arasında; Antikite ve Orta Çağ̆ arasında bir kavşak noktasında bulunan Türkiye’nin, bu dikkate alındığında, kitabımızın önemini ve değerini takdir edebileceğini düşünüyorum.” 

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 157,50    157,50   
3 57,37    172,12   
6 30,29    181,74   
9 21,26    191,38   
12 16,75    200,99   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 157,50    157,50   
3 57,37    172,12   
6 30,29    181,74   
9 21,26    191,38   
12 16,75    200,99   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 157,50    157,50   
3 57,37    172,12   
6 30,29    181,74   
9 21,26    191,38   
12 16,75    200,99   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 157,50    157,50   
3 57,37    172,12   
6 30,29    181,74   
9 21,26    191,38   
12 16,75    200,99   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 157,50    157,50   
3 57,37    172,12   
6 30,29    181,74   
9 21,26    191,38   
12 16,75    200,99   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 157,50    157,50   
3 57,37    172,12   
6 30,29    181,74   
9 21,26    191,38   
12 16,75    200,99   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 157,50    157,50   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

İslam dünyasında Aristoteles, felsefi düşünmenin temellerini belirleyen filozoftur. Aristoteles’in etkilemediği bir alan hemen hemen yok gibidir. Bu etki ya kendi eserleriyle doğrudan ya da Aristoteles’ten etkilenen Grek filozofları aracılığıyla olmuştur. Aristoteles’in etkisi tam anlaşılmadan İslam felsefesi anlaşılamaz. 
Aristotelesçilik, bütün önemine ve saygınlığına rağmen filozoflar, kelamcılar ve bilim adamları tarafından zaman zaman eleştirilmiştir. Fakat bu eleştiriler bile Aristotelesçiliğin felsefi yönteminin ve mantığının popüler olmasına ve felsefenin sınırlarının ötesine geçmesine engel olamamıştır. Aristotelesçilik ile ilgili tartışmalar felsefi olmaktan çok dinî inanç̧ ve kabullerle Aristoteles’in düşüncelerinin uyuşup uyuşmadığı konusundadır. 
Yazar, Türk Okuyucuya yazdığı önsözde kitabı ile ilgili şunları söylemektedir: “Bu kitapta Aristoteles’in düşünme biçiminin ve mantığının Orta Cağ̆’daki görünüşünü ele aldım. Aynı şekilde Plotinos’un logos ’unun (akıl) ve kozmolojisinin Müslüman mütercimler ve yorumcular tarafından nasıl anlaşıldığını ortaya koydum. Müslümanların Grek mirasından yararlanmaları, Aristoteles’i ve Plotinos’u dikkat çekici bir felsefe veya orijinal bir düşünme ortaya koyan Orta Çağ’daki yorumcularıyla birleştiren ve ayıran odak noktalarını ve ayrılma noktalarını ortaya çıkarmaya izin verir. Kültürü̈ ve tarihi Doğu ve Batı arasında; Antikite ve Orta Çağ̆ arasında bir kavşak noktasında bulunan Türkiye’nin, bu dikkate alındığında, kitabımızın önemini ve değerini takdir edebileceğini düşünüyorum.” 

Kapat