İslam Fıkhı ve Sünnet Oryantalist Schacht'a Reddiyle

Stok Kodu:
9789753551113
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
287
Baskı:
4
Basım Tarihi:
2021-01
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Orijinal Adı:
On Schacht's Of Muhammadan Jurisprudence, Riyad 1985
%25 indirimli
233,00TL
174,75TL
9789753551113
567518
İslam Fıkhı ve Sünnet
İslam Fıkhı ve Sünnet Oryantalist Schacht'a Reddiyle
174.75

“Yalanı ustaca söylemekteki başarıları ölçüsünde şöhret bulduklarına inandığım müsteşriklerin en tanınmışlardan olan Schacht, fıkhî hadislerin tamamen uydurulduğunu, bunların Peygamber'in değil 2. ve 3. yüzyılda yaşayan İslam âlimlerinin sözü olduğunu isbata uğraştığı ve bu konuda benzerlerini geride bıraktığı için, onun Origins of Muhammadan Jurisprudence adlı eseri, yayımlandığı günden itibaren (1950) diğer müsteşrikler ve sempatizanlarınca büyük kabul görmüştür. Bu kitaptaki gerçekten cüretkâr iddialara bazı müslümanlar tarafından kısmi cevaplar verilmekle beraber, onu bütün yönleriyle ele alıp reddeden ilk müslüman araştırmacı Muhammed Mustafa el-A'zami olmuştur.

“el-A'zami bu çalışmasında Schacht'ın metodundan ve kaynaklarından faydalanarak ve daha çok ayetlere dayanarak, Resûl-i Ekrem'in asıl görevlerinden birinin yeni bir hukuk sistemi meydana getirmek olduğunu, kendisine Allah Teâlâ tarafından kanun koyma yetkisi verildiğini, dinin yaşamasıyla ilgili hadislerin Allah tarafından kendisine vahyedildiğini, dolayısıyla bu hadislerin Cenâb-ı Hakk'ın iradesine ve rızasına uygun olduğunu, bu sebeple de Resûlullah'ın emirlerinin Allah Teâlâ'nın emirleriyle aynı derecede bağlayıcı mahiyet arz ettiğini göstermiş, ayrıca Schacht'ın iddiasının aksine, 1. yüzyıl boyunca İslâm hukuku faaliyetlerinin devamlı surette yürütüldüğünü ispat etmiştir.”

Prof. Dr. M. Yaşar Kandemir

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 174,75    174,75   
3 63,66    190,97   
6 33,61    201,64   
9 23,59    212,34   
12 18,58    223,00   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 174,75    174,75   
3 63,66    190,97   
6 33,61    201,64   
9 23,59    212,34   
12 18,58    223,00   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 174,75    174,75   
3 63,66    190,97   
6 33,61    201,64   
9 23,59    212,34   
12 18,58    223,00   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 174,75    174,75   
3 63,66    190,97   
6 33,61    201,64   
9 23,59    212,34   
12 18,58    223,00   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 174,75    174,75   
3 63,66    190,97   
6 33,61    201,64   
9 23,59    212,34   
12 18,58    223,00   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 174,75    174,75   
3 63,66    190,97   
6 33,61    201,64   
9 23,59    212,34   
12 18,58    223,00   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 174,75    174,75   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

“Yalanı ustaca söylemekteki başarıları ölçüsünde şöhret bulduklarına inandığım müsteşriklerin en tanınmışlardan olan Schacht, fıkhî hadislerin tamamen uydurulduğunu, bunların Peygamber'in değil 2. ve 3. yüzyılda yaşayan İslam âlimlerinin sözü olduğunu isbata uğraştığı ve bu konuda benzerlerini geride bıraktığı için, onun Origins of Muhammadan Jurisprudence adlı eseri, yayımlandığı günden itibaren (1950) diğer müsteşrikler ve sempatizanlarınca büyük kabul görmüştür. Bu kitaptaki gerçekten cüretkâr iddialara bazı müslümanlar tarafından kısmi cevaplar verilmekle beraber, onu bütün yönleriyle ele alıp reddeden ilk müslüman araştırmacı Muhammed Mustafa el-A'zami olmuştur.

“el-A'zami bu çalışmasında Schacht'ın metodundan ve kaynaklarından faydalanarak ve daha çok ayetlere dayanarak, Resûl-i Ekrem'in asıl görevlerinden birinin yeni bir hukuk sistemi meydana getirmek olduğunu, kendisine Allah Teâlâ tarafından kanun koyma yetkisi verildiğini, dinin yaşamasıyla ilgili hadislerin Allah tarafından kendisine vahyedildiğini, dolayısıyla bu hadislerin Cenâb-ı Hakk'ın iradesine ve rızasına uygun olduğunu, bu sebeple de Resûlullah'ın emirlerinin Allah Teâlâ'nın emirleriyle aynı derecede bağlayıcı mahiyet arz ettiğini göstermiş, ayrıca Schacht'ın iddiasının aksine, 1. yüzyıl boyunca İslâm hukuku faaliyetlerinin devamlı surette yürütüldüğünü ispat etmiştir.”

Prof. Dr. M. Yaşar Kandemir

Kapat