İslam geleneğinde kadın, tabirin tam anlamıyla bir “yumuşak karın”dır. Çünkü hem İslamın temel kaynaklarında tanımlanışı hem temel kaynakların yorumlanışı ve hem de bu yorumun tepeden tırnağa ataerkil zihniyet marifetiyle gerçek hayat alanına taşınışı itibariyle kadın adeta bir sorunlar yumağıdır.
Bizim asıl maksadımız, “İslam” dininin temel metinlerinde ve geleneğinde yer alan, “kadın”ı pek çok açıdan problemli bir varlık olarak konuşup tartışmamıza yol açan beyan, yorum ve anlayışların “din” kapsamında değerlendirilmemesi gerektiğini vurgulamak. Ayrıca bunun da Müslüman kimlikten sıyrılmak gibi bir anlam taşımadığını göstermeye çalışmak.
Mustafa Öztürk
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 299,25 | 299,25 |
3 | 109,01 | 327,02 |
6 | 57,55 | 345,30 |
9 | 40,40 | 363,62 |
12 | 31,82 | 381,87 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 299,25 | 299,25 |
3 | 109,01 | 327,02 |
6 | 57,55 | 345,30 |
9 | 40,40 | 363,62 |
12 | 31,82 | 381,87 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 299,25 | 299,25 |
3 | 109,01 | 327,02 |
6 | 57,55 | 345,30 |
9 | 40,40 | 363,62 |
12 | 31,82 | 381,87 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 299,25 | 299,25 |
3 | 109,01 | 327,02 |
6 | 57,55 | 345,30 |
9 | 40,40 | 363,62 |
12 | 31,82 | 381,87 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 299,25 | 299,25 |
3 | 109,01 | 327,02 |
6 | 57,55 | 345,30 |
9 | 40,40 | 363,62 |
12 | 31,82 | 381,87 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 299,25 | 299,25 |
3 | 109,01 | 327,02 |
6 | 57,55 | 345,30 |
9 | 40,40 | 363,62 |
12 | 31,82 | 381,87 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 299,25 | 299,25 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
İslam geleneğinde kadın, tabirin tam anlamıyla bir “yumuşak karın”dır. Çünkü hem İslamın temel kaynaklarında tanımlanışı hem temel kaynakların yorumlanışı ve hem de bu yorumun tepeden tırnağa ataerkil zihniyet marifetiyle gerçek hayat alanına taşınışı itibariyle kadın adeta bir sorunlar yumağıdır.
Bizim asıl maksadımız, “İslam” dininin temel metinlerinde ve geleneğinde yer alan, “kadın”ı pek çok açıdan problemli bir varlık olarak konuşup tartışmamıza yol açan beyan, yorum ve anlayışların “din” kapsamında değerlendirilmemesi gerektiğini vurgulamak. Ayrıca bunun da Müslüman kimlikten sıyrılmak gibi bir anlam taşımadığını göstermeye çalışmak.
Mustafa Öztürk