Bu kitapta, demokrasinin İslamın vicdanında ve ruhunda bulunduğu; İslamın, toplumsal bir özgürlük sistemi, eşitlik ve tüm insanlar için kardeşliği sağlayan ideal bir hayat sistemi olduğu; az sayıda insanın, toplumun geri kalanını daha iyi kontrol etmek için serveti ve özgürlükleri kendi aralarında paylaştıkları bir sistem olmadığı gösterilmiştir. Kitaptaki çeşitli bölümlerde, İslamın, insanların, en azından toplumsal politikaları ilgilendiren tartışmalara müdahil olma hakkının var olduğu ve sıradan insanların yöneticileri ile vekilleri üzerinde kontrol sahibi olabilecekleri bir siyasi iklim oluşturmak için İslami ideallere yaklaşılabilecek bir yönetim sistemi olduğu gösterilmiştir. Kitapta şu açıkça ortaya konmuştur ki İslam sadece bir din değil, aynı zamanda manevi ve dünyevi işleri birleştiren tam bir kurallar bütünüdür. Sadece bireyin Allah’la ilişkisini değil, aynı zamanda insanoğlunun her türlü ilişkisini ve işlerini düzenlemeyi amaçlamaktadır. İslam ve onun felsefesine dair görünür hâle gelen bir başka temel husus da İslam Hukuku ile insan aklı arasındaki kesin ilişkidir. "Hırs, gurur ve güç arzusu, hızla yozlaşmaya neden olmaktadır. Bu gerçekler, demokrasinin ve insani değerlerin, Kur’an ve Hz. Peygamber’in hayatında sağlam dayanakları olduğu gerçeğinin üzerini örtemezler. Daha yüksek standartlara ulaşma çağrısı hâlâ geçerlidir ve Hristiyanlar için kutsal yönetim hakkına sahip monarşi ideallerinin artık mümkün olmadığı gibi, Müslümanlar için hilafet artık bir ideal değildir. Batı unutmamalıdır ki İslamla ortak değerleri olan evrensel insan hakları ve demokrasi ideallerine kendisi de otokrat teokrasilerden başlayarak ulaşmıştır." "Önce bağla, sonra Allah’a tevekkül et." hadisi, henüz araştırılmamış olan daha yüksek nitelikli bir demokrasinin temeli. Demokrasi, sadece ‘bir kişi bir oy’ ilkesinden ibaret değildir." "Şeriatın, demokratik değerlere ve insan haklarına bırakın karşı olmasını, bunlar için önemli bir temel dahi teşkil edebileceği burada gösterilmiştir. Bu temelin, insanların keşfine değil, bizzat Allah’ın iradesine dayalı olduğu anlaşılmaktadır.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 118,50 | 118,50 |
3 | 43,17 | 129,50 |
6 | 22,79 | 136,74 |
9 | 16,00 | 143,99 |
12 | 12,60 | 151,22 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 118,50 | 118,50 |
3 | 43,17 | 129,50 |
6 | 22,79 | 136,74 |
9 | 16,00 | 143,99 |
12 | 12,60 | 151,22 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 118,50 | 118,50 |
3 | 43,17 | 129,50 |
6 | 22,79 | 136,74 |
9 | 16,00 | 143,99 |
12 | 12,60 | 151,22 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 118,50 | 118,50 |
3 | 43,17 | 129,50 |
6 | 22,79 | 136,74 |
9 | 16,00 | 143,99 |
12 | 12,60 | 151,22 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 118,50 | 118,50 |
3 | 43,17 | 129,50 |
6 | 22,79 | 136,74 |
9 | 16,00 | 143,99 |
12 | 12,60 | 151,22 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 118,50 | 118,50 |
3 | 43,17 | 129,50 |
6 | 22,79 | 136,74 |
9 | 16,00 | 143,99 |
12 | 12,60 | 151,22 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 118,50 | 118,50 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Bu kitapta, demokrasinin İslamın vicdanında ve ruhunda bulunduğu; İslamın, toplumsal bir özgürlük sistemi, eşitlik ve tüm insanlar için kardeşliği sağlayan ideal bir hayat sistemi olduğu; az sayıda insanın, toplumun geri kalanını daha iyi kontrol etmek için serveti ve özgürlükleri kendi aralarında paylaştıkları bir sistem olmadığı gösterilmiştir. Kitaptaki çeşitli bölümlerde, İslamın, insanların, en azından toplumsal politikaları ilgilendiren tartışmalara müdahil olma hakkının var olduğu ve sıradan insanların yöneticileri ile vekilleri üzerinde kontrol sahibi olabilecekleri bir siyasi iklim oluşturmak için İslami ideallere yaklaşılabilecek bir yönetim sistemi olduğu gösterilmiştir. Kitapta şu açıkça ortaya konmuştur ki İslam sadece bir din değil, aynı zamanda manevi ve dünyevi işleri birleştiren tam bir kurallar bütünüdür. Sadece bireyin Allah’la ilişkisini değil, aynı zamanda insanoğlunun her türlü ilişkisini ve işlerini düzenlemeyi amaçlamaktadır. İslam ve onun felsefesine dair görünür hâle gelen bir başka temel husus da İslam Hukuku ile insan aklı arasındaki kesin ilişkidir. "Hırs, gurur ve güç arzusu, hızla yozlaşmaya neden olmaktadır. Bu gerçekler, demokrasinin ve insani değerlerin, Kur’an ve Hz. Peygamber’in hayatında sağlam dayanakları olduğu gerçeğinin üzerini örtemezler. Daha yüksek standartlara ulaşma çağrısı hâlâ geçerlidir ve Hristiyanlar için kutsal yönetim hakkına sahip monarşi ideallerinin artık mümkün olmadığı gibi, Müslümanlar için hilafet artık bir ideal değildir. Batı unutmamalıdır ki İslamla ortak değerleri olan evrensel insan hakları ve demokrasi ideallerine kendisi de otokrat teokrasilerden başlayarak ulaşmıştır." "Önce bağla, sonra Allah’a tevekkül et." hadisi, henüz araştırılmamış olan daha yüksek nitelikli bir demokrasinin temeli. Demokrasi, sadece ‘bir kişi bir oy’ ilkesinden ibaret değildir." "Şeriatın, demokratik değerlere ve insan haklarına bırakın karşı olmasını, bunlar için önemli bir temel dahi teşkil edebileceği burada gösterilmiştir. Bu temelin, insanların keşfine değil, bizzat Allah’ın iradesine dayalı olduğu anlaşılmaktadır.