İslam'da Devlet ve Yönetim İlkeleri

Stok Kodu:
9789753503662
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
152
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2018-05
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%25 indirimli
160,00TL
120,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 12,76TL
Havale/EFT ile: 117,60TL
Temin süresi 6 gündür.
9789753503662
525639
İslam'da Devlet ve Yönetim İlkeleri
İslam'da Devlet ve Yönetim İlkeleri
120.00

Batılılar Müslüman ülkelerde politik gücün yeniden dirilmesini ve Müslüman sosyal ve entelektüel hayatında İslâm'ın ilk dönemlerdeki hâkim konumunu yeniden kazanmasını önlemek için ellerinden gelen her şeyi yapmaktadırlar. Savaşma araçları yalnızca politik değil, aynı zamanda kültüreldir de… Müslüman dünyasında Batılı okullar ve eğitimde Batı kaynaklı yöntemler vasıtasıyla, genç Müslüman kadın ve erkeklerin zihinlerinde sosyal bir doktrin olarak İslâm'a karşı güvensizlik tohumları ekilmektedir. İslâm'ı itibarsızlaştırma kampanyasındaki temel silah, bilinçsiz bir şekilde kendi toplumumuzdaki tepkisel unsurlarca sağlanmaktadır.

Çağdaş İslâmî bir devletin politik biçimlerinin ve yöntemlerinin, kesinlikle İslâm'ın erken döneminde geliştirilen usulleri takip etme zorunda olduğu hususunda ısrar ederek (Kur’ân ve Sünnet'te en ufak bir ruhsat bile olmayan bir ısrar), Hz. Muhammed'in Mesajının bu durumdan vazife çıkaran “muhafızları”, birçok eğitimli Müslümanın şeriatı günümüzde politik zaruretleri için pratik bir önerme olarak kabul etmelerini imkânsızlaştırmaktadır. Kur’ân'ın bütün buyruklarına aykırı düşecek bir şekilde cihad kavramını, Müslüman yönetimin gayrimüslim bölgeler üzerinde saldırganca genişlemesinin bir aracı olarak görerek, gayrimüslimlerin kalplerine korku tohumları ekmektedirler ve çoğu samimi Müslüman’ın, böylesi bir eğilimin açık bir şekilde çağrıştırdığı insafsızlık düşüncesine karşı da tiksinti duymasına yol açmaktadırlar. Son olarak Şeriatın bizi, hayatın bütün sosyal alanlarında İslâmî bir devletin Müslüman ve gayrimüslim vatandaşlar arasında, gayrimüslimlerin zararına olacak şekilde ayrım yapmakla yükümlü kıldığını (yine, Kur’ân-ı Kerîm veya Sünnet'te ruhsat verilmeyen) iddia ederek, gayrimüslimlerin de içinde yaşadıkları ülkenin İslâmî bir devlet olabileceği düşüncesini soğukkanlı bir şekilde karşılamalarını imkânsız kılmaktadır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 120,00    120,00   
3 43,71    131,14   
6 23,08    138,47   
9 16,20    145,81   
12 12,76    153,13   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 120,00    120,00   
3 43,71    131,14   
6 23,08    138,47   
9 16,20    145,81   
12 12,76    153,13   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 120,00    120,00   
3 43,71    131,14   
6 23,08    138,47   
9 16,20    145,81   
12 12,76    153,13   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 120,00    120,00   
3 43,71    131,14   
6 23,08    138,47   
9 16,20    145,81   
12 12,76    153,13   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 120,00    120,00   
3 43,71    131,14   
6 23,08    138,47   
9 16,20    145,81   
12 12,76    153,13   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 120,00    120,00   
3 43,71    131,14   
6 23,08    138,47   
9 16,20    145,81   
12 12,76    153,13   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 120,00    120,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Batılılar Müslüman ülkelerde politik gücün yeniden dirilmesini ve Müslüman sosyal ve entelektüel hayatında İslâm'ın ilk dönemlerdeki hâkim konumunu yeniden kazanmasını önlemek için ellerinden gelen her şeyi yapmaktadırlar. Savaşma araçları yalnızca politik değil, aynı zamanda kültüreldir de… Müslüman dünyasında Batılı okullar ve eğitimde Batı kaynaklı yöntemler vasıtasıyla, genç Müslüman kadın ve erkeklerin zihinlerinde sosyal bir doktrin olarak İslâm'a karşı güvensizlik tohumları ekilmektedir. İslâm'ı itibarsızlaştırma kampanyasındaki temel silah, bilinçsiz bir şekilde kendi toplumumuzdaki tepkisel unsurlarca sağlanmaktadır.

Çağdaş İslâmî bir devletin politik biçimlerinin ve yöntemlerinin, kesinlikle İslâm'ın erken döneminde geliştirilen usulleri takip etme zorunda olduğu hususunda ısrar ederek (Kur’ân ve Sünnet'te en ufak bir ruhsat bile olmayan bir ısrar), Hz. Muhammed'in Mesajının bu durumdan vazife çıkaran “muhafızları”, birçok eğitimli Müslümanın şeriatı günümüzde politik zaruretleri için pratik bir önerme olarak kabul etmelerini imkânsızlaştırmaktadır. Kur’ân'ın bütün buyruklarına aykırı düşecek bir şekilde cihad kavramını, Müslüman yönetimin gayrimüslim bölgeler üzerinde saldırganca genişlemesinin bir aracı olarak görerek, gayrimüslimlerin kalplerine korku tohumları ekmektedirler ve çoğu samimi Müslüman’ın, böylesi bir eğilimin açık bir şekilde çağrıştırdığı insafsızlık düşüncesine karşı da tiksinti duymasına yol açmaktadırlar. Son olarak Şeriatın bizi, hayatın bütün sosyal alanlarında İslâmî bir devletin Müslüman ve gayrimüslim vatandaşlar arasında, gayrimüslimlerin zararına olacak şekilde ayrım yapmakla yükümlü kıldığını (yine, Kur’ân-ı Kerîm veya Sünnet'te ruhsat verilmeyen) iddia ederek, gayrimüslimlerin de içinde yaşadıkları ülkenin İslâmî bir devlet olabileceği düşüncesini soğukkanlı bir şekilde karşılamalarını imkânsız kılmaktadır.

Kapat