Arşiv belgelerinden faydalanılarak yazılmış olan bu çalışma, üç bölüm olarak tasarlanmıştır. Birinci bölümde gölge oyununun kökeni, Türk gölge oyunu Karagöz, Osmanlı eğlence yaşamında Karagöz, ikinci bölümde Karagöz oyununun sahnelenmesi, tiplemeler ve Karagöz oyununda müzik gibi temel noktalara temas edilmiştir. Üçüncü bölümde Halkevleri, dönemi Karagöz üzerine yürütülen faaliyetler, Karagöz folkloru başlığında bir bütün olarak ele alınmıştır. Halkevleri dönemi Karagöz sanatının ideolojik dönüşümü, dönemin ideologları ve entelektüellerinin konuya bakış açısı arşiv belgelerinden de faydalanılarak belli başlıklar altında incelenmiştir. Ekler bölümde ise, Halkevleri dönemi Karagöz konusunda yapılan çalışmalara ait önemli belgeler ve Halkevleri bünyesinde Karagöz öğretmeni olarak görev almış, bu sanatın sanatının en önemli temsilcilerinden Hayali Küçük Ali'den derlenmiş nota koleksiyonuna yer verilmiştir. Bu notalar dönemin Halkevleri teşkilatında müzik öğretmeni, folklor uzmanı ve musiki müfettişi yardımcılığı gibi görevlerde bulunmuş olan Ferruh Arsunar tarafından derlenmiştir. Küçük Ali'den notaya alınan eserler, Cumhuriyet döneminde Karagöz sanatının müzik boyutunu ilgilendiren ilk derleme çalışması olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu nota koleksiyonu, derleme üslubu bakımından eserlerin makamsal özelliklerini yansıtmayan bir anlayışta notaya alınmış örneklerden oluşmaktadır. Bu nedenle notaların el yazmaları ayrıntılı bir şekilde incelenerek makam tespiti önerilerinde bulunulmuş ve orijinal notasyona müdahale edilmeden tekrar yazılarak el yazması nüshaları ile birlikte yayınlanmıştır.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 171,50 | 171,50 |
3 | 62,47 | 187,42 |
6 | 32,98 | 197,89 |
9 | 23,15 | 208,39 |
12 | 18,24 | 218,85 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 171,50 | 171,50 |
3 | 62,47 | 187,42 |
6 | 32,98 | 197,89 |
9 | 23,15 | 208,39 |
12 | 18,24 | 218,85 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 171,50 | 171,50 |
3 | 62,47 | 187,42 |
6 | 32,98 | 197,89 |
9 | 23,15 | 208,39 |
12 | 18,24 | 218,85 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 171,50 | 171,50 |
3 | 62,47 | 187,42 |
6 | 32,98 | 197,89 |
9 | 23,15 | 208,39 |
12 | 18,24 | 218,85 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 171,50 | 171,50 |
3 | 62,47 | 187,42 |
6 | 32,98 | 197,89 |
9 | 23,15 | 208,39 |
12 | 18,24 | 218,85 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 171,50 | 171,50 |
3 | 62,47 | 187,42 |
6 | 32,98 | 197,89 |
9 | 23,15 | 208,39 |
12 | 18,24 | 218,85 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 171,50 | 171,50 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Arşiv belgelerinden faydalanılarak yazılmış olan bu çalışma, üç bölüm olarak tasarlanmıştır. Birinci bölümde gölge oyununun kökeni, Türk gölge oyunu Karagöz, Osmanlı eğlence yaşamında Karagöz, ikinci bölümde Karagöz oyununun sahnelenmesi, tiplemeler ve Karagöz oyununda müzik gibi temel noktalara temas edilmiştir. Üçüncü bölümde Halkevleri, dönemi Karagöz üzerine yürütülen faaliyetler, Karagöz folkloru başlığında bir bütün olarak ele alınmıştır. Halkevleri dönemi Karagöz sanatının ideolojik dönüşümü, dönemin ideologları ve entelektüellerinin konuya bakış açısı arşiv belgelerinden de faydalanılarak belli başlıklar altında incelenmiştir. Ekler bölümde ise, Halkevleri dönemi Karagöz konusunda yapılan çalışmalara ait önemli belgeler ve Halkevleri bünyesinde Karagöz öğretmeni olarak görev almış, bu sanatın sanatının en önemli temsilcilerinden Hayali Küçük Ali'den derlenmiş nota koleksiyonuna yer verilmiştir. Bu notalar dönemin Halkevleri teşkilatında müzik öğretmeni, folklor uzmanı ve musiki müfettişi yardımcılığı gibi görevlerde bulunmuş olan Ferruh Arsunar tarafından derlenmiştir. Küçük Ali'den notaya alınan eserler, Cumhuriyet döneminde Karagöz sanatının müzik boyutunu ilgilendiren ilk derleme çalışması olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu nota koleksiyonu, derleme üslubu bakımından eserlerin makamsal özelliklerini yansıtmayan bir anlayışta notaya alınmış örneklerden oluşmaktadır. Bu nedenle notaların el yazmaları ayrıntılı bir şekilde incelenerek makam tespiti önerilerinde bulunulmuş ve orijinal notasyona müdahale edilmeden tekrar yazılarak el yazması nüshaları ile birlikte yayınlanmıştır.